کد مطلب: 31987

بسته معیشتی | بسته معیشتی جدید | بسته معیشتی ایثارگران

واریز عیدی 2 میلیون تومانی رئیسی به دهک های 1 تا 4 | بسته معیشتی 750 هزارتومانی کی واریز می شود؟

بسته معیشتی ماه رمضان و عید نوروز با رقم هایی شگفت انگیز و جدید بین دهک های پایین جامعه توزیع شد.

واریز عیدی 2 میلیون تومانی رئیسی به دهک های 1 تا 4 | بسته معیشتی 750 هزارتومانی کی واریز می شود؟

دولت برای کمک به دهک های پایین و اقشار کم درامد جامعه کمک های مالی و کالایی در قالب بسته معیشتی به سرپرستان آن خانوارها اهدا می کند. این بسته معیشتی در ارزش و مبالغ مختلفی می باشند. جزئیات پرداخت بسته معیشتی دولتی اسفندماه را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

رقم بسته معیشتی چقدر شد؟

جلسات کمیته مزد ذیل شورای عالی کار برای تعیین عدد و رقم سبد معیشت در شرایطی در حال برگزاری است که جلسه طولانی جمع بندی و توافق تقریبی را برای عدد و رقم سبد معیشت به همراه داشته است.

یک هفته تا پایان سال باقی مانده است و هنوز تلاش های کمیته مزد ذیل شورای عالی کار برای تعیین عدد و رقم دستمزد به نتیجه نرسیده است,

البته این موضوع صرفاً برای سال ۱۴۰۲ نیست, در سنوات گذشته نیز دستمزد کارگران در روزهای پایانی سال تعیین شده است. شواهد حاکی از این است که امسال شرایط تعیین مزد بسیار دشوار تر است و قدرت چانه زنی کارگران کمتر می باشد. چرا که در جلسات شورای عالی کار نماینده مجمع عالی کارگران به عنوان عضو علی البدل حضور می یافت که با اعلام اینکه حق رأی ندارند, به صورت خود خواسته در جلسات حاضر نمی شود, یک نماینده اصلی شورای عالی کار نیز از جلسات حذف شده است, به عبارتی قدرت چانه زنی کارگران کاهش یافته است.

کارگری‌ها اعتقاد دارند دستمزد باید بتواند هزینه‌های معیشت کارگران را تأمین کند و از سوی دیگر دستمزد باید متناسب با ماده ۴۱ قانون کار و تورم باشد.

محسن باقری،نماینده کارگران در شورای‌عالی‌کار در گفت‌وگویی بیان کرده است: ️ از ساعت ۱۰صبح  تا ۱۹ روز گذشته، جلسه کمیته مزد به طول انجامید که یک جلسه طولانی و طاقت‌فرسایی بود. در این جلسه روی یکسری از مبانی به توافق رسیدیم و همراهی وزارت اقتصاد ستودنی بود و هچنین وزارت کار نیز تعامل خوبی داشت.

وی ادامه داد:️ روی اقلام سبد معیشت توافقات خوبی کردیم، سبد معیشت به لحاظ غنی شدن ریز مغزی‌ها و ترکیبات کالاهای مصرفی قابل قبول و دفاع شد.️ لکن گروه کارفرمایی از پذیرفتن اعداد و ارقام قیمت متوسط مرکز آمار طفره رفتند و عدم امضای این مصوبه هم به همین دلیل بود. لذا این مذاکره تمدید شده و به فردا موکول شد.

باقری گفت: ️ باتوجه به روند مثبتی که در مبانی، بعد خانوار، دهک چهارم و اقلام و کالاهای مصرفی داشتیم، و صرفاً روی رقم نهایی، گروه کارفرمایی ملاحظاتی داشت امیدواریم امروز به جمع بندی برسیم و عددها را به هم نزدیک کنیم و به جلسه ساعت ۱۴ شورای عالی کار ورود کنیم.

توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان محله توی ده

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان صد بسته معیشتی بین نیازمندان محله توی ده آران و بیدگل توزیع شد.

توزیع صد بسته معیشتی بین نیازمندان محله توی ده آران و بیدگل

مدیر هیئت امنای هیئت حضرت فاطمه (س) محله توی ده آران و بیدگل گفت: این بسته‌ها شامل ۱۳ قلم مواد غذایی از نوع حبوبات، گوشت قرمز و مرغ، برنجو ماکارونی و رب گوجه و ... است.

حسین ستاره افزود: خیران محله برای خرید و آماده سازی این بسته‌ها ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کرده اند.

بسته معیشتی

بسته معیشتی 750 میلیون تومانی واریز شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان شمالی گفت: بنیاد احسان بیش از ۲هزار بسته معیشتی در قالب دهمین مرحله از رزمایش احسان و همدلی خراسان شمالی توزیع می‌کند.

محمدنبی شکیبایی از آغاز توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان شمالی خبر داد.

وی اظهار کرد: این بسته‌های معیشتی شامل یازده قلم کالا هر یک به ارزش هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان شمالی بیان کرد: این بسته‌ها با محوریت مساجد بین نیازمندان توسط گروه‌های مردمی و جهادی توزیع می‌شود.

شکیبایی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان شمالی آبان ماه سال جاری نیز ۱۷۰ دستگاه بخاری گازی به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بین اقشار کم برخوردار توزیع کرد.

وی خاطر نشان کرد: این نهاد متناسب با توان خود برای رفع محرومیت وارد میدان شده و همواره شناسایی خانوارهای نیازمند و کمک رسانی به آن‌ها را در دستورکار دارد.

بسته معیشتی 2 میلیون تومانی در جیب این یارانه بگیران

مدیرکل امور فرهنگی شهرداری تهران گفت: توزیع بسته معیشتی تا الان پنج هزار خانواده پایش شده است هر بسته دو میلیون تومان شامل ارزاق ماه مبارک رمضان خواهد بود.

مصطفی زیبایی نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری دهکده رمضان در ۴ پهنه خبر داد و گفت: این اقدام، در فرهنگسرای خاوران، بوستان لاله، اراضی عباس اباد‌ و برج میلاد برگزار می شود همچنین این اقدام در ٢٢ منطقه شهر هم اجرا خواهد شد.

وی بیان  کرد: همه برنامه ها با رویکرد خانواده محوری است در این زمینه برنامه ریزی شده است‌.

زیبایی نژاد به برنامه های شهرداری برای روزه اولی ها اشاره کرد و تصریح کرد: امسال هم در این زمینه برنامه داریم و یک نماهنگ هم برگزار خواهد شد. 

وی به برنامه شهرداری برای میلاد امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: برای اکثر مناسبت ها برنامه داریم و برای روز قدس هم برنامه ویژه ای داریم.

زیبایی نژاد اضافه کرد: برای عید سعید فطر برنامه داریم و علاوه بر برگزاری نماز عید،در۵پارک  هم از ٣ تا ۵ شب منتهی به غیدجشن بزرگی برگزار می شود.

 مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران گفت: توزیع بسته های معیشتی تا الان پنج هزار خانواده پایش شده است هر بسته دو میلیون تومان شامل ارزاق ماه مبارک رمضان خواهد بود که از ردیف بودجه سازمان که حمایتی است برای افراد کم برخوردار صرف می شود ؛ پایش با همکاری مرکز امور دینی اتفاق افتاده است.

همچنین در این نشست آذر سرا دبیر جشنواره های شهرداری گفت: در بوستان لاله ایجاد شهر رمضان را داریم؛ برنامه ریزی ما از افطار تا پاسی از شب خواهد بود؛  سفره داران شهر من، آشپزباش، شهر رمضان، موج آرمان، دید و لنز، کودک و مادر، کافه بازی و بازی های الکترونیکی شهر من، جام رمضان، با من حرف بزن بخشی از این برنامه هاست؛ البته در حوزه کودک هم نقاشی سفره ها و کودک خلاق را در نظرداریم.

جزئیات جدید از واریز بسته معیشتی دولت را برای این دهک ها بخوانید.معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی کمکهای مردمی به نیازمندان در ۱۱ ماه اخیر گفت: ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده با جمعیتی قریب به ۵ میلیون نفر به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

دکتر حبیب الله آسوده در مورد دستاوردها و اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این کمیته با هدف توانمندسازی و کمک به محرومان سطح کشور به دستور امام (ره) راه اندازی شد. رویکرد جدید کمیته امداد در راستای فناورانه سازی سازمان برای جذب منابع مردمی و خدمت به محرومان و همچنین مردمی سازی و توانمندسازی محرومان و نیازمندان است تا کسانی که شرایط کار و توانمندسازی اقتصادی دارند روی پای خود بایستند.

وی افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده با جمعیتی قریب به ۵ میلیون نفر به صورت مستقیم تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و برای خدمت رسانی به آنها منظومه توانمندسازی برای نیازهای اولیه، مسکن، موضوعات فرهنگی و اشتغال در حوزه‌های مختلف طراحی شده است.

آسوده تشریح کرد: امسال ۷۵ جهیزیه به خانواده‌ها داده شده تا زندگی خود را آغاز کنند. حدود ۱۰۰ هزار لوازم منزل نیز در قالب کمک به خانواده‌های نیازمند داده شده است. همچنین در حوزه مسکن ۳۰ هزار مسکن امسال تحویل داده شد و ۲۰ هزار مسکن نیز تا اوایل سال آینده تحویل داده می‌شود. ۸۰ هزار خدمت عمرانی غیر از مسکن نیز در سال جاری انجام شده است. کلینیکهای راه زندگی توسط کمیته امداد راه اندازی شده تا به مددجویان تحت پوشش و سایر نیازمندان خدمت رسانی کنند. به ۸۵ هزار دانش آموز کمک می‌شود که همه آنها دارای پشتیبان هستند. سال گذشته ۴۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و امسال نیز با توجه به منابع اعتباری بانکها (۲۵ هزار همت) ۲۱۸ هزار فرصت شغلی تا اول اسفند ایجاد شده است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امام خمینی (ره) در گفت‌وگویی رادیویی خاطرنشان کرد: امسال در ۱۱ ماه اخیر، شاهد افزایش ۳۶ درصدی مشارکت مردم در کمک به نیازمندان بودیم و همچنین برای مردمی سازی خیر و احسان بیش از ۸ هزار مرکز نیکوکاری مردم در محلات راه اندازی شد که اغنیا، نیازمندان را شناسایی کرده و کمک می‌کنند.

منبع: برنا
آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    این دهک بندی کدام احمقی اجرا کرده من نه ماشین داشتم ازاول یه خونه ۵۰مترئ بادرآمد کارگری دهک ۷ هستم طرف هرسال یه ماشین عوض میکند دهک 1 است

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی