کد مطلب: 31982

بسته معیشتی | بسته معیشتی جدید | بسته معیشتی ایثارگران

آغاز توزیع بسته معیشتی 3 میلیون تومانی از این لحظه | این خانوارها از دولت عیدی ویژه می گیرند

به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان دولت اقدام به توزیع بسته معیشتی 3 میلیون تومانی برای برخی از دهک ها کرد.

آغاز توزیع بسته معیشتی 3 میلیون تومانی از این لحظه | این خانوارها از دولت عیدی ویژه می گیرند

دولت برای کمک به دهک های پایین و اقشار کم درامد جامعه کمک های مالی و کالایی در قالب بسته معیشتی به سرپرستان آن خانوارها اهدا می کند. این بسته معیشتی در ارزش و مبالغ مختلفی می باشند. جزئیات پرداخت بسته معیشتی دولتی اسفندماه را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

توزیع بسته معیشتی عیدانه 3 میلیون تومانی برای این خانوارها

رییس اوقاف و امور خیریه یزد گفت: توزیع ۲۵ میلیارد ریال بسته معیشتی از محل اجرای نیات موقوفات مرحوم ابوالقاسم رشتی در یزد آغاز شد.

"محمدحسین کاظمی" روز دوشنبه گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هر ساله بنا بر نیات واقف، ۵۰۰ بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان و همین تعداد در عید نوروز بین خانواده های نیازمند توزیع می شد که امسال به دلیل تقارن این دو عید مقرر شد در قالب جدید و به صورت یکجا اقدام شود.

وی ادامه داد: در بسته بندی امسال از ظروفی استفاده شد که دور ریختنی نباشد و بتوان در طول سال نیز استفاده کرد و نسبت به تهیه اقلامی اقدام شد که در هر ۲ مناسبت قابل استفاده باشد و برای هر بسته ۳۰ میلیون ریال هزینه شد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: تعداد ۵۰۰ بن لباس به ارزش هر کدام ۱۰ میلیون ریال و ۵۰۰ جلد قرآن برای اهدا به جلسات قرآن و مساجد تهیه شده که برای هر جلد کلام الله مجید مبلغ ۲ میلیون ریال هزینه شده است .

کاظمی اظهار داشت:در توزیع بسته های معیشتی سعی شده کرامت انسانی و دستورات اسلامی رعایت شود و لذا با توجه به برنامه ریزی انجام شده در زمینه توریع اقلام نیز این روند اجرا خواهد شد تا شان و کرامت انسانی مراجعه کنندگان حفظ شود .

محمود شیخ زاده عضو هیئت امنای مسجد ابوالقاسم رشتی محله قاسم آباد یزد نیز به ایرنا گفت: در این مسجد هر سه نوبت نماز جماعت برپا می شود و بنا بر نیات واقف و به خصوص کمک به نیازمندان و در مناسبت های مختلف توزیع بسته های معیشتی انجام می شود .

بسته معیشتی

شهرستان یزد دارای ۴ هزار موقوفه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ رقبه است که تنها هزار موقوفه، درآمدزایی و گردش مالی دارد .

آغاز توزیع بسته معیشتی 1/300/000 تومانی ویژه رمضان

115 هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان توزیع شده است.

یعقوب سلیمانی اظهار کرد: پویش هلال رحمت ۱۴۰۳ با هدف تامین سبد غذایی برای اقشار کمتر برخودار، از محل کمک‌های مردمی است، اجرای این طرح از استان زنجان با ۸۰۰ بسته معیشتی آغاز شد. در سال گذشته ۱۲۰۰ کاروان سلامت در مناطق محروم و غیربرخوردار توسط سازمان داوطلبان سازمان‌دهی و سامان‌دهی شده است.

سلیمانی با بیان اینکه از تعداد ۱۲۰۰ کاروان سلامت در سطح کشور ۲۲۰ هزار نفر از خدمات این سازمان بهره مند شدند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات سازمان داوطلبان اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی است. طی سال‌جاری ۲۷۰۰ پروژه داوطلبی محرومیت‌زدایی در سراسر کشور اجرا شده است که بیش از ۲۵۰۰ نفر در جغرافیای پهناور کشور از خدمات طرح‌های محرومیت‌زدایی بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: در قالب نذر خدمت نیز طی ۱۱ ماه سال‌جاری ۱۱۶ روستا و ۶۴ شهرستان از خدمات نذر خدمت بهره‌مند شدند. ارزش این طرح ۴۶۰ میلیارد ریال بوده است و افزایش خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۱۱۵ هزار  بسته معیشتی در سال‌جاری توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده است، افزود: همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در سال‌جاری هزینه حمایتی درمان و سلامت پرداخت شده است.

سلیمانی به افتتاح طرح و امداد و نجات نوروزی در روز گذشته، اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح ۱۲۰ هزار نیروی داوطلب جوانان، امدادگران و داوطلبان در حوزه‌های مختلف حضور فعال خواهند داشت؛ در راستای تسهیل سفر مسافران نوروزی نیز قریب به ۱۶۰۰ پایگاه امداد جاده‌ای و ۱۷۰۰ پست امدادی و فرهنگی جوانان در سطح کشور مسقر خواهند شد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه امروزه نقش‌آفرینی جمعیت هلال‌احمر در عرصه‌های مختلف کارنامه درخشانی دارد، خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن سیل سیستان و بلوچستان بوده که قریب به ۱۸۵۰ روستا و بیش از ۱۴ شهرستان تحت تاثیر سیل قرار گرفت که جمعیت هلال‌احمر همگی در کنار سایر دستگاه‌های امدادرسان حضور فعال در منطقه آسیب‌دیده داشت.

بازدید از پروژه عمرانی ابهر، افتتاح اتاق متاورس، اتاق آماده عملیات تیم‌های سحر، توزیع بسته‌های معیشتی ، افتتاح دستگاه تصفیه آب ۱۰ هزار لیتری، بازدید از روند ارائه خدمات سلامت رایگان، دیدار با خانواده شهدا، جلسه شورای مدیران و افتتاح مدرسه امداد و نجات پایگاه شمال‌غرب از برنامه‌های سفر یک روزه دبیر کل به زنجان هستند.

پویش هلال رحمت نیز با حضور یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در زنجان برای توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار استان در آستانه ماه مبارک رمضان اجرا شد.

منبع: ایرنا
آنچه دیگران میخوانند
  • موسوی ارسالی در

    دولت عزیز اگر می خواهید کمک به کنید پول نقد کمک به کنید مگر میخواهم مغازه باز بکنم

  • ناشناس ارسالی در

    اگر بسته حمایتی به ملت می دهی لطفا پول نقد بحساب شان واریز کنید خواهش می کنم نباید سبد کالا باشد چون بعضی از مغازه دارن بد اخلاق هسنتد وبا مشتری بد رفتاری میکنند از تون خواهش میکنیم پول نقد بحساب شان واریز کنید خیلی خیلی بهتر است ممنونم از شما

  • ناشناس ارسالی در

    هروقت اگر آغاز توزیع بسته میشی میشود لطفا پول نقد بحساب شان واریز کنید خیلی بهتر است. ممنون از شما

  • ناشناس ارسالی در

    دولت اگ میخاد کمک کنه نقدی بده بهتره مکارانی و سویا چقدر بخوریم پول یه کیلو گوشت بده بنفعشه میخاد اجناسش فروش بره

  • ناشناس ارسالی در

    اقای ریس جمهور یک میلیون کالای تشویقی میده چند جا رفتم بگیرم ندادن گفتن میخاه سبد کالا را بگیری باید از جیب خودت یک میلیون خرید کن کالا بهتون بدم منم نگرفتم گفتم‌ نمیخام واقعان مسخره است

  • نادر ارسالی در

    متاسفانه به دلیل بی پولی من نتونستم هیچ گونه بسته حمایتی دریافت کنم. این اینترنتم رایگان بهم دادن که دارم پیام میدم. رفتم سوپر مارکت میگه هر نفر 30 تومان رشوه بدید تا بسته رپ بدون دریافت پول اضافی بهتون بدم ما چهار نفریم میشه 120 تومان از کل بسته. که مواد غذایی دو برابر قیمت مثلا افق کوروش و غیره است. میرم افق کوروش میگه باید هر نفر 840 تومان خرید کنید . من از کجا بیارم 840 یعنی باید نفری 840 بخریم. بقیه فروشگاه هم سیستم قطع. حالا یه فروشگاه مونده برم میگه همون مبلغ نفری 220 میده ولی از حساب خودت باید 450 بکشم بعد دستی بهت بدم که دولت متوجه نشه از حساب سوپری کشیده شده. متاسفانه صف طولانی و شنیدم میگه اونم جنس گران دو برابر .خلاصه نتونستم چیزی بگیرم.اگه مبلغ نقد به حساب سرپرست بود الان می‌تونستم برنج روغن بگیرم. این طرح خیلی بدی بود که متاسفانه خیلی نتونستم بگیرن.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی