کد مطلب: 31978

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

فوری/ حساب صاحبان و وراث سهام عدالت پر پول شد | شارژ 400/000 تومانی سود مرحله دوم سهام عدالت

جزئیات جدید از نحوه واریز مرحله دوم سود سهام عدالت و واریز سود برای وراث سهام عدالت منتشر شد.

فوری/ حساب صاحبان و وراث سهام عدالت پر پول شد |  شارژ 400/000 تومانی سود مرحله دوم سهام عدالت

دولت خبرهای جدیدی از واریز سود سهام عدالت در اواخر سال 1402 به صاحبان سهام عدالت و وراث متوفیان داد که با هم جزئیات این واریزی برای دارندگان سهام عدالت را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

دارندگان سهام عدالت منتظر خبرهای خوب باشند

هر مشمول دریافت سود سهام عدالت در 25 اسفندماه نزدیک به 30 درصد کمتر از مبلغ مرحله اول سود دریافت می کند.

سود سهام عدالت که قرار است ۲۵ اسفند واریز شود حدود۳۰ درصد کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه است.

در مرحله اول دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

 بر اساس صحبت های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبدها نسبت به مبلغ دوره اول 30 درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد 492 هزار تومانی مبلغی نزدیک به 400 هزار تومان و دارندگان سبد 532 هزار تومانی مبلغی نزدیک به 500 هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود 900 هزار تومان می شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، گفت: سود سهام عدالت طبق قرار ٢۵ اسفند ۱۴۰۲ واریز می‌شود که مبلغ آن٣٠ درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال برای سهامداران واریز شد. البته رئیس سازمان بورس رقم دقیق سود سهام عدالت را اعلام می‌کند و امیدواریم که ٢۵ اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شود.

مرحله دوم سهام عدالت کی واریز میشود؟

آخرین اخبار منتشر شد‌ه از واریز سود سهام عدالت، گواه بر این است که سود سهام عدالت امسال (1402) در روزهای پایانی اسفند ماه واریز خواهد شد. وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال گزارشگران که ” سهام عدالت جدید کی واریز میشود ” خبرهای خوبی به مردم داد‌ه و گفتـه است که مرحله جدید سود سهام عدالت قریب به یقین در تاریخ 25 اسفند 1402 به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی در پاسخی جامع به سوال گزارشگران در مورد این که سود سهام عدالت چقدر واریز میشود، گفتـه است که سود پرداختی مرحله جدید حدود 30% کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه خواهد بود. بدین معنی که مبلغ سود سهام عدالت با توجه به ارزش پرتفوی هر شخص و میزان سبد سهام او، مبلغی متغیر خواهد بود.

سهام عدالت

تمامی افرادی که از قبل در سامانه سجام ثبت نام کرد‌ه و احراز هویت شده‌اند، اگر در مرحله قبل سود دریافت کرد‌ه باشند این مرحله نیز سود سهام عدالت برای آنها واریز می‌شود. اما چنانچه به‌تازگی در سجام ثبت نام کرد‌ه و تاکنون سودی دریافت نکرد‌ه باشید، مسلما در مرحله جدید سود سهام عدالت برای شما واریز خواهد شد. خبر خوش برای شما این است که در مرحله جدید شما سود سنوات مراخل گذشته را هم دریافت خواهید نمود.

سهام عدالت فوتی ها کی واریز میشود؟

همانطور که می‌دانید، در مهر سال جاری (1402) برای نخستین بار امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث فراهم شد. لذا، سوالی که ذهن اغلب وراث فوت شدگان را درگیر کرد‌ه این است که ” سهام عدالت فوتی کی واریز میشود “.

وزارت اقتصاد طبق آخرین اخبار منتشر شد‌ه اعلام نمود‌ که واریز سود سهام عدالت فوتی ها مشروط بر این است که:

وراث در صورت تکمیل مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان حداکثر تا 10 اسفند ماه موفق به دریافت سود سهام فوتی ها خواهند شد. در غیر این صورت، سود سهام عدالت متوفیان تا سال آینده به تعویق خواهد افتاد.

بنابراین، اگر وراث قانونی فوت شدگان تا تاریخ مذکور، مراحل انتقال سهام عدالت فوتی‌های خود را در سامانه میراث تکمیل نمایند در تاریخ 25 اسفند 1402 سود سهام عدالت متوفیان به حساب آنها واریز می‌شود.

جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد میزان سود واریزی سهام عدالت متوفیان به سامانه سهام عدالت مراجعه کنید. برای ورود به این سامانه کافی‌ست وارد سایت sahamedalat.ir شوید. در مقاله‌ای دیگری از کاریزما لرنینگ تحت عنوان “سامانه میراث جهت دریافت سهام عدالت متوفیان “، تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه را به طور کامل شرح داده‌ایم.

سود سهام عدالت جاماندگان کی واریز می شود؟

از دیگر سوالات مردم عزیز این بود‌ه است که بدانند ” سود سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۲ کی واریز میشود “. با پیگیری از وزارت اقتصاد و سازمان بورس اوراق بهادار تهران تکلیف جاماندگان سهام عدالت نیز مشخص شد.

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت این است که در سال جاری برای 5 میلیون نفر از ایثارگران و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی امکان دریافت سود سهام عدالت محقق شد. به طوریکه این اشخاص در مرحله جاری موفق به دریافت یک تا 2 میلیون تومان سود سهام عدالت خواهند بود. مابقی جاماندگان سهام عدالت نیز در سال پیش رو (1403) سود سهام خود را دریافت خواهند کرد.

چرا سود سهام عدالت واریز نمیشود؟

اکثر افراد مدام در جستجوی پاسخ دقیق این سوال هستند که ” چرا سود سهام عدالت برای من واریز نمیشود “. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که واریز نشد‌ن سود سهام عدالت دلایل مختلفی دارد. مهم‌ترین آنها را در زیر برای شما ذکر می‌کنیم.

اگر مستعد هریک از موارد زیر، این احتمال وجود دارد که سود سهام عدالت برای شما واریز نشود:

    راکد بودن حساب بانکی درج شد‌ه در سامانه

    ثبت شماره شبای نادرست در سامانه

    حساب بانکی بلندمدت یا مشترک

    مسدود بود‌ن حساب بانکی

    داشتـن حساب ارزی

برای اطلاع از جزئیات واریز سود سهام عدالت خود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه نمایید. در این سامانه، ریز جزئیات سود سهام عدالت خود را در تاریخ‌های مشخص مشاهده خواهید کرد. همچنین ارزش روز سهام عدالت شما نیز در این سامانه قابل مشاهده است.

در نهایت پول سهام عدالت کی واریز میشود؟

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت را به اطلاع شما رساندیم. گفتیم که مرحله جدید سود سهام عدالت در تاریخ 25 اسفند 1402 واریز میشود. مبلغ سود واریزی برای هر فرد و جزئیات دریافت سود سهام در مراحل بعدی برای افراد عادی یا فوت شدگان نیز در این مطلب شرح داد‌ه شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی