کد مطلب: 31816

هواشناسی |هواشناسی امروز| هواشناسی فردا | پیش بینی هواشناسی

آژیر قرمز هواشناسی برای وقوع کولاک برف و یخبندان در کشور | هشدار جدی پلیس به مسافران؛ سفر نروید!

سازمان هواشناسی و اداره پلیس هشدار سطح نارنجی برای اغلب شهرهای کشور صادر کرد.

آژیر قرمز هواشناسی برای وقوع کولاک برف و یخبندان در کشور | هشدار جدی پلیس به مسافران؛ سفر نروید!

هواشناسی شاخه‌ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش‌بینی آب‌وهوا است. سازمان هواشناسی برای این هفته هشدار نارنجی اعلام کرده است. آخرین اخبار هواشناسی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

هشدار هواشناسی برای تهرانی ها

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران و برف در تهران همچنین احتمال کولاک برف و کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد خبر داد.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان طی پنج روز آینده آسمانی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید و از عصر امروز تا ظهر سه شنبه (۵ تا ۸ اسفندماه) به ویژه بامداد یکشنبه تا بامداد سه شنبه با فعالیت گسترده سامانه بارشی در سطح استان، بارش باران و برف، گاهی مه و محدودیت دید با احتمال رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات با کولاک برف و احتمال ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود.

در بیشتر نواحی استان به ویژه در نیمه شمالی و غربی رخداد بارش برف مورد انتظار است و گاهی رخداد کولاک برف در این نواحی دور از انتظار نیست.

از بامداد فردا تا صبح سه شنبه کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس و یخبندان سطح زمین در بیشتر نواحی استان و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه با خروج موج بارشی، پراکندگی بارش‌ها مورد انتظار است و از عصر چهارشنبه (۹ اسفندماه) با ورود موج بارشی دیگر دوباره بارش برف و باران تا پایان هفته در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه با کمینه دمای ۷-  درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اسفندماه) ابری، وزش باد و بارش باران، از بعداز ظهر مه رقیق و بارش برف با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۷ اسفندماه) ابری و مه رقیق، در بعضی ساعت‌ها بارش برف، از بعد از ظهر افزایش باد با احتمال کولاک برف با حداقل دمای صفر  و حداکثر دمای  ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار جدی هواشناسی پلیس به مسافران؛ سفر غیرضروری نروید!

پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر کنند.

پلیس راهور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، طی روزهای آتی شاهد بارش‌های قابل توجهی در اکثر استان‌های کشور به‌ویژه در  غرب، شمال‌غرب، مرکز و شمال شرق کشور خواهیم بود.

لذا پلیس راهور فراجا توصیه و تاکید می‌کند هموطنان عزیز حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت و اقدام به سفر، حتماً ضمن کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها و سلامت فنی خودرو خصوصاً از سالم بودن وسایل گرمایشی خودرو و همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم، جیره غذایی و ... اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به سفر کنند.

بر اساس این گزارش، بنا به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی روزهای شنبه الی دوشنبه (۵ الی ۷ اسنفد ۱۴۰۲) بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت،کاهش محسوس دما، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ و کولاک برف در استان‌های گیلان، مازندران، فارس، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، ایلام، قم، تهران، البرز، اصفهان، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد،کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان رخ خواهد داد.

هشدار هواشناسی / این استان منتظر بارش برف سنگین باشد!

 هواشناسی با انتشار عکسی اعلام کرد برف سنگینی بخش‌های زیادی از کشور را در بر می گیرد.

هواشناسی

هواشناسی ۵ اسفند ۱۴۰۲/ برف، باران، سرما و کولاک در بسیاری از استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور از کاهش محسوس دما و وقوع کولاک در بسیاری از استان‌ها از امروز تا دوشنبه خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز شنبه تا دوشنبه بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و کولاک برف رخ می‌دهد.

این شرایط روز امروز استان‌های گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان رضوی و شمال ایلام را در بر می‌گیرد.

فردا یکشنبه فعالیت سامانه بارشی گسترده‌تر شده و در استان‌های قم، تهران، البرز، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر فعالیت می‌کند.

برای دوشنبه این شرایط در استان‌های قم، البرز، تهران، غرب مازندران، گیلان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

همزمان پلیس راهور هم از هموطنان درخواست کرده به دلیل وضعیت جوی و هشدار هواشناسی از سفر به ۲۰ استان گیلان، مازندران، فارس، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، ایلام، قم، تهران، البرز، اصفهان، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و هرمزگان پرهیز کنند.

همچنین از امروز شنبه کاهش نسبی دما و روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش محسوس دما از ۶ تا ۱۲ درجه سانتی گراد در سطح استان تهران مورد انتظار است.

هواشناسی اصفهان درباره سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (شنبه) تا دوشنبه هفته جاری در این استان «هشدار نارنجی» صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی

اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، مِه، کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش محسوس دما و یخبندان تا اواخر وقت روز دوشنبه (هفتم اسفند) در همه مناطق استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال در تردد، لغزندگی، کولاک و کاهش دید در مسیرها و گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، مِه آلودگی، آب‌گرفتگی معابر، کاهش محسوس دما، یخبندان و خطر سرما در سالن‌های دامداری، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه توصیه شده است: ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، احتیاط لازم در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و گردنه های برفگیر و همراه داشتن تجهیزات زمستانی بعمل آید و دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله راهداری آمادگی لازم برای پاک‌سازی جاده ها و برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ناپایداری های جوی با ورود سامانه بارشی سرد از نیمه غربی و جنوبی اصفهان آغاز می‌شود و به‌تدریج از اواخر وقت شنبه همه مناطق استان را فراخواهد گرفت.

محمد رضا رفیعی افزود: اوج فعالیت این سامانه در نیمه غربی، شمال و مناطق مرکزی استان به‌صورت بارش برف و باران و گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

رفیعی با بیان اینکه کاهش دما در روز یکشنبه محسوس است، ادامه داد: لغزندگی و یخبندان، مه آلودگی، کولاک برف و کاهش دید از مخاطرات این سامانه است که در این زمینه هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی