کد مطلب: 31559

هواشناسی | برنامه هواشناسی | هواشناسی تهران

فوری/ آژیر قرمز هواشناسی برای این استان ها بصدا درآمد | هشدار وحشتناک هواشناسی به مردم؛ یخبندان در راه است

امروز هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان ها داد.

فوری/ آژیر قرمز هواشناسی برای این استان ها بصدا درآمد | هشدار وحشتناک هواشناسی به مردم؛ یخبندان در راه است

هواشناسی شاخه‌ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش‌بینی آب‌وهوا است. سازمان هواشناسی برای این هفته هشدار نارنجی اعلام کرده است. آخرین اخبار هواشناسی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

پیش‌بینی هواشناسی تهران طی سه‌ روز آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش پراکنده در برخی نقاط استان طی سه‌ روز آینده خبر داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش پراکنده در برخی نقاط استان طی سه‌ روز آینده خبر داد.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان برای سه روز آینده به تناوب آسمان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی وزش باد و در پاره‌ای نواحی به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به پایداری نسبی هوا، در بعضی ساعات امکان انباشت آلاینده‌ها و در صورت عدم مهار منابع تولید آلاینده‌های جوی، کاهش موقتی کیفیت هوا در نواحی شهری و پرتردد مورد انتظار است.

از پنجشنبه بعد از ظهر (۱۲ بهمن‌ماه) آسمان به‌تدریج ابری و از اواخر وقت تا بعد از ظهر جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات بارش برف و باران و وزش باد، در ارتفاعات بارش برف و رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

در بازه بعد از ظهر جمعه تا روز شنبه (۱۳ تا ۱۴ بهمن‌ماه)در بیشتر نواحی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید مورد انتظار است.

برای روز جمعه کاهش محسوس دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری با احتمال بارش پراکنده، در بعد از ظهر غبار رقیق با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی ‌ پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج افزایش ابر، در شب بارش پراکنده با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی

هشدار هواشناسی؛ بارش برف و باران در بهمن ماه تشدید می‌شود

رییس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های فرانرمال کشور در بهمن امسال،‌ گفت: در دیماه شرایط بارش‌ها خیلی بد بود و پیش‌بینی می‌کنیم در بهمن شرایط بهتر شود.

سحر تاجبخش با اعلام این‌که شرایط بارندگی‌ها در بهمن تا امروز بالاتر از نرمال بوده است، اظهار کرد: برای روزهای جمعه و شنبه هفته آینده (۱۴ بهمن) سامانه جدید دیگری در کشور فعال خواهد بود.

وی یادآور شد: از اوایل سال تا امروز بارش‌ها در کشور حدود ۴۵ درصد زیرنرمال بوده است.

وی با ابراز امیدواری برای تامین منابع آبی در بهمن ماه امسال، افزود:‌ بارش‌های بهمن از منظر این که می‌تواند ذخیره برف کشور را تا حدی تامین کند البته نه به‌طور کامل، بسیار بسیار لازم است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان این‌که در دیماه بارش آنچنانی برف نداشتیم و بارش‌ها خیلی کم بود، اضافه کرد: با توجه به این‌که ذخایر برف منابع تامین آب در تابستان است،‌ امیدواریم با فعالیت سامانه کنونی و سامانه‌ای که آخر هفته وارد کشور می‌شود ذخیره برف افزایش یابد و تا فصل سرماست ذخیره برف افزایش یابد تا در تابستان آینده با کمبود آب مواجه نشویم.

تاجبخش با اشاره به این‌که وضعیت بارش‌ها در زمستان نرمال به سمت زیرنرمال است، گفت: در دیماه شرایط بارش‌ها در کشور خیلی بد بود و پیش‌بینی می‌کنیم در بهمن شرایط بهتر شود.

هواشناسی: سوز سرما دست‌بردار مازندران نیست

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که هوای سرد و بارانی از امروز تا پایان هفته جاری در این استان ماندگار باشد و دمای شبانه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ییلاقی نیز تا ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یابد.

هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از چند روز گذشته به مازندران، پیش‌بینی که در نیمه غربی استان امروز کاهش بارندگی و در نیمه مرکزی و شرقی نیز بارش پراکنده باران تداوم داشته باشد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، روز پنجشنبه با کاهش ناپایداری‌های جوی، آسمان مازندران نیمه ابری گاهی ابری و در مناطق غربی و ارتفاعات نیز بارش خفیف و پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که در روز جمعه با ورود سامانه جدید، علاوه بر بارندگی، دمای هوا نیز کاهش محسوسی خواهد یافت و در ارتفاعات نیز مه آلود، با وزش باد و بارش برف همراه خواهد بود.

هواشناسی

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با تداوم هوای سرد در مازندران، میانگین دمای هوای امروز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای این استان بین ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود که این میزان در پایان هفته جاری جمعه با چندین درجه کاهش به هفت تا ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز میانگین دمای هوا امروز بین سه تا چهار درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود است که این میزان با چندین درجه کاهش در روز جمعه به ۲ تا ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

همچنین طبق این جدول مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران از امروز تا پایان هفته جاری شب‌های سرد و یخبندانی را تجربه خواهد کرد که البته در روزهای پایانی هفته شدت سرما بیشتر خواهد بود. بیشترین میزان کاهش دمای شبانه هوا مربوط به بلده است، دمای هوای شبانه این منطقه از ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در طی امروز، در روز جمعه به ۹ درجه سانتی‌گراد زیرصفر کاهش می یابد.

پس از بلده، بیشترین میزان کاهش مربوط به رینه است. دمای شبانه این منطقه از ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، در پایان هفته جاری به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می یابد و پس از آن دمای شبانه در سیاه بیشه از منفی پنج درجه به هفت و آلاشت نیز از منفی چهار به منفی پنج درجه می رسد.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران در مناطق غربی نیمه ابری تا ابری گاهی با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در مناطق غربی و ارتفاعات استان نیز با بارش خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در پایان هفته جاری جمعه ابری و سرد با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد و در روز شنبه آینده نیز ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات نیز مه آلود با بارش پراکنده برف و به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۱۳.۲ و رینه لاریجان با ۲.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از سه درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی