کد مطلب: 31509

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت جدید ۶۸۱ هزار تومانی بحسابها | فقط با کد ملی سود سهام عدالت مرحله دوم را دریافت کنید + لینک ثبت نام

جزئیات مهمی درخصوص واریز مرحله دوم سود سهام عدالت و واریزی جدید برای وراث سهام عدالت منتشر شده است که جزئیات و نحوه دریافت این سود سهام عدالت نوروزی را در ادامه با هم می خوانیم.

واریز سود سهام عدالت جدید ۶۸۱ هزار تومانی بحسابها | فقط با کد ملی سود سهام عدالت مرحله دوم را دریافت کنید + لینک ثبت نام

خبر مهم از افزایش سود سهام عدالت رسید که دولت قول داده است که به جاماندگان مبلغ 10 میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند. سود سهام عدالت امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به حساب سهامداران بزودی واریز خواهد شد. خبر خوش از سهام عدالت در ادامه میخوانیم ‌.

خبر خوش برای سهامداران عدالت

هفته گذشته سود سهام بیش از ۵۰۰ هزار سهامدار به مبلغ حدود ۲۷۳ میلیارد تومان واریز شد.

براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، در هفته اول بهمن امسال، شش شرکت سود سنواتی و ۵ شرکت سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کردند.

بر این اساس، در این بازه زمانی، ۶ شرکت صنایع سرام آرا، شرکت گروه صنعتی سپاهان، پویا زرکان آق‌دره، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، گروه دارویی برکت و موتوژن سود سنواتی ۷۳ هزار سهامدار را که شامل ۱۴۶ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان است، با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان یعنی سجام واریز کردند.

همچنین ۵ ناشر سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز، پست پیشگامان بادپا، سرمایه گذاری شاهد، شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن و ایرکاپارت صنعت سود جاری ۴۲۹ هزار سهامدار را به مبلغ ۱۲۶ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان از سامانه سجام پرداخت کردند.

وراث برای انتقال سهام عدالت زودتر سجامی شوید + لینک ثبت نام ورثه سهام عدالت

 انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه با تکمیل همه مدارک مربوطه در اسرع وقت در بانک ملی ایران، انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،در پی اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فراهم شدن امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه،بانک ملی ایران نیز ساز و کارهای مربوط به این اقدام را فراهم کرده است.

ضروری است ورثه گرامی پس از ثبت نام در سامانه سجام، اصل و کپی مدارک شناسایی متوفی و تمام وراث تعیینی مندرج در گواهی حصر وراثت و در صورت وجود وصیت نامه متوفی را تهیه کرده و برای طی فرآیندهای لازم به سامانه میراث به آدرس https://www.csdiran.ir/pages?page=apps (درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه) مراجعه کنند.

در این درگاه، وارد قسمت «امور سهام عدالت متوفیان» شده و اطلاعات لازم را وارد و از زمان تشکیل پرونده متوفی اطلاع حاصل کنند.

ورثه گرامی همچنین در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه از قسمت دارایی سهام می توانند اطلاعاتی از قبیل وضعیت دارایی سهام و امکان یا عدم امکان تقسیم سود را ببینند.پس از اطمینان از زمان تقسیم سود دارایی می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

گفتنی است پرونده پس از بررسی مدارک و احراز هویت،در صورت ناقص نبودن مدارک ،به شرکت سمات جهت تقسیم دارایی و واریز وجه ارسال می شود.

سهام عدالت

برای گرفتن سود سهام عدالت به این بانک ها مراجعه کنید

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: واریز سود نقدی جاری و مطالبات سنواتی از طریق سامانه سجام برای سهامداران از ابتدای سال تا پایان دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی درباره وضعیت جاماندگان دریافت سود سهام عدالت نیز خاطر نشان کرد: همچنان بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: واریز سود نقدی جاری و مطالبات سنواتی از طریق سامانه سجام برای سهامداران از ابتدای سال تا پایان دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

محمد باغستانی اظهار داشت: واریز سود به حساب سهامداران در سال ۱۴۰۲ با رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته از رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار افزود: واریز سود سهام و مطالبات سنواتی از ابتدای سال تا اواخر دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید تا رکورد توزیع سود در بازار سرمایه شکسته شود.

واریز ۷۷ هزار میلیارد تومان سود به حساب سرمایه گذاران

وی خاطرنشان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سال گذشته در مجموع مبلغ ۷۷ هزار میلیارد تومان سود از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سرمایه‌گذاران واریز کرد که امسال شاهد رشد چشمگیری در واریز سود هستیم.

باغستانی با بیان این که با الزام سازمان بورس و اوراق بهادار از سال گذشته واریز سود سنواتی به سهامداران آغاز شده است، اظهار داشت: سال گذشته سود سنواتی ۳۳۹ ناشر اوراق بهادار برای ۳۶ میلیون سهامدار واریز شد که بخش زیادی از معوقات سال‌های گذشته سهامداران پرداخت شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال سود سنواتی ۲۰۷ ناشر برای ۱۶ میلیون و ۲۲۱ هزار سهامدار و سود جاری ۵۴۵ ناشر برای ۵۲ میلیون و ۳۳۵ هزار سهامدار پرداخت شده تا سهامداران بدون دغدغه سودهای خود را دریافت کنند.افزایش دسترسی وراث متوفیان به سامانه میراثمدیرعامل سمات درخصوص وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث نیز گفت: دسترسی وراث متوفیان به سامانه میراث افزایش یافته و به نظر می‌رسد وراث هر چه سریعتر ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند مراحل انتقال سهام و واریز سود سال های قبل متوفیان سهام عدالت را تا پایان امسال عملیاتی کند.

سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

با این حساب اگر خانواده ای 3 نفره سهام 1 میلیون تومانی داشته باشد در مرحله دوم 4 میلیون و 839 هزارتومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

وضعیت جاماندگان سود سهام عدالت

وی درباره وضعیت جاماندگان دریافت سود سهام عدالت نیز خاطر نشان کرد: همچنان بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

بنا بر این گزارش و براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب(بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی