کد مطلب: 31490

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

فوری/ سورپرایز دولت رئیسی برای جاماندگان سود سهام عدالت | آغاز ثبت نام سهام عدالت جاماندگان با کد ملی در این سایت ؟

اگر شما هم از دریافت سود سهام عدالت 1402 جامانده اید فقط با کد ملی و به راحتی در لینک زیر ثبت نام کرده و منتظر واریز سود سهام عدالت باشید.

فوری/ سورپرایز دولت رئیسی برای جاماندگان سود سهام عدالت | آغاز ثبت نام سهام عدالت جاماندگان با کد ملی در این سایت ؟

خبر مهم از افزایش سود سهام عدالت رسید که دولت قول داده است که به جاماندگان مبلغ 10 میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند. سود سهام عدالت امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به حساب سهامداران بزودی واریز خواهد شد. خبر خوش از سهام عدالت در ادامه میخوانیم ‌

جاماندگان سهام عدالت برای گرفتن سود به این بانک ها مراجعه کنید

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: واریز سود نقدی جاری و مطالبات سنواتی از طریق سامانه سجام برای سهامداران از ابتدای سال تا پایان دی ماه جاری به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی درباره وضعیت جاماندگان دریافت سود سهام عدالت نیز خاطر نشان کرد: همچنان بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

وضعیت جاماندگان سود سهام عدالت

وی درباره وضعیت جاماندگان دریافت سود سهام عدالت نیز خاطر نشان کرد: همچنان بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه سجام در فرایند دریافت سود در دوره های بعدی قرار گیرند.

بنا بر این گزارش و براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب(بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان با کد ملی

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ و تکمیل فرم طرح ساماندهی سهام عدالت، برای بازماندگان، از طریق سامانه سهام عدالت، امکان پذیر می باشد.

از سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار، با طرح مصوب دولت وقت، اعطای سهام عدالت، به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه آغاز شد. هدف از تصویب و اجرای این طرح، در درجه اول، توسعه خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت ها و کارخانه های دولتی به این بخش و همچنین، کمک به اقشار کم بضاعت در جامعه بود.

با فراهم شدن امکان آزادسازی این سهام، بسیاری از مشمولان که براساس ضوابط، واجد دریافت سهام عدالت بوده اند، اما از دریافت آن، جا مانده اند، به دنبال راهکاری برای دریافت سهام عدالت ۱۴۰۲ می باشند. حال، سوال این است که دولت، چه راهکاری برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اندیشیده است؟ بنابراین، ضروری است تا متقاضیان ثبت نام جدید سهام عدالت​، با اطلاع از زمان و طریقه ثبت نام آن، برای خرید این سهام، اقدام نمایند.

سهام عدالت

با توجه به اهمیت ثبت نام جدید سهام عدالت، برای بازماندگان، دراندیشه معاصر، در رابطه با اینکه آیا ثبت نام جدید سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت، طریقه نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی سهام عدالت ۱۴۰۲، ثبت نام این سهام، برای کارگران و همچنین، نحوه تکمیل فرم ثبت نام این سهام، مطالبی آورده شده است.

آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت اینترتی، اقدام نمایند.

در واقع، ثبت نام سهام عدالت، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام عدالت، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام عدالت که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام عدالت به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام عدالت را دارد.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت استعلام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.samanese.ir

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

همانطور که در بخش قبل، بیان شد، در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسیده است. در نتیجه این طرح، دولت قصد دارد تا به سه گروه بزرگ از جا ماندگان سهام عدالت، مجددا امکان ثبت نام و دریافت این سهام را دهد که در نتیجه آن، تمامی افرادی که در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت، با این وجود که واجد شرایط دریافت بوده اند اما، موفق به ثبت نام نشده اند، در این مرحله، قادر به انجام این کار خواهند بود.

با این وجود، تاکنون، هیچ امکانی، جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم نشده؛ اما، با تصویب طرح جدید دولت و با توجه به اعلام دولت، امکان ثبت نام جدید سهام عدالت، شامل حال سه گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که در ادامه، در رابطه با این مشمولان، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

لازم به ذکر است که از آنجایی که طرح ساماندهی سهام عدالت، در حال حاضر، در دست بررسی است و مجلس، در حال تعیین جزئیات آن می باشد، اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع مورد نظر، برای تامین این سهام و همچنین، زمان ثبت نام سهام عدالت، در دست نمی باشد.

سهام عدالت

سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

سازمان بورس اوراق بهادار، با در نظر گرفتن شرایط ثبت نام سهام عدالت، در سال ۱۴۰۲، جهت تسهیل در انجام فرآیند نام نویسی سهام عدالت، برای افراد متقاضی این دوره از ثبت نام سهام عدالت، روش غیر حضوری یا همان الکترونیکی را در نظر گرفته است.

حال، با توجه به اینکه تا کنون، برای نام نویسی این سهام، از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت، اعلام نشده است، پیش بینی می شود، نام نویسی دوره جدید سهام عدالت، با گوشی و کد ملی، از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی samanese.ir، انجام شود.

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

از آن جایی که در حال حاضر، روشی برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲، معرفی نشده است، بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که بدانند، افراد متقاضی دریافت سهام عدالت، به کجا مراجعه کنند تا فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ را تکمیل نموده و در این طرح دولتی، شرکت نمایند.

اما، همان طور که توضیح داده شد، هنوز تدابیر نام نویسی سهام عدالت، برای کسانی که ثبت نام نکرده اند، اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد، نیازی به مراجعه حضوری جهت نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای این سهام، نمی باشد و فرم ثبت نام سهام عدالت، به صورت اینترنتی تکمیل خواهد شد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعیه ای رسمی، در خصوص تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲، منتشر نشده است.

افرادی که قصد دارند شماره شبا خود را برای سهام عدالت ثبت نمایند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

به طور کلی، با توجه به اینکه امروزه اکثر فعالیت ها، به صورت اینترنتی و با استفاده از سامانه های مختلف انجام می گیرد، پیش بینی می شود که ثبت نام جدید سهام عدالت نیز برای جاماندگان، به صورت اینترنتی و از طریق پلتفر های مجازی، انجام خواهد شد.

همچنین، لازم به ذکر است متقاضیان دریافت این سهام، می بایست پیش از آغاز دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۲، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام، به صورت غیر حضوری، کد بورسی خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار، دریافت نمایند.

منبع: جی پلاس
آنچه دیگران میخوانند
  • سلام من سهام ندارم چجوری ثبت نام کنم ارسالی در

    سلام من سهام عدالت ندارم چجوری ثبت نام کنم

  • سمیه ارسالی در

    نه سهام داریم نه خونه ما چکار کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من سهام عدالت نه دارم

  • امید ارسالی در

    سلام وقت بخیر من از اول سهام‌ عدالت دریافت نکرده ام چگونه می‌توان ثبت نام کرد تشکر سپاسگزارم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی