کد مطلب: 31243

حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

اطلاعیه مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری | افزایش 3 میلیون 100 هزارتومانی برای بازنشستگان تصویب شد؟

جزئیات جدیدی از درصد افزایش حقوق بازنشستگان به همراه نحوه محاسبه و جدول حقوق ها و علت کاهش 305 هزارتومانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد که در ادامه با هم مطالعه میکنیم.

اطلاعیه مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری | افزایش 3 میلیون
100 هزارتومانی برای بازنشستگان تصویب شد؟

از اوایل ماه دی خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد.مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب دیجی سرگرمی بخوانید.

مصوبه مهم مجلس درباره حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای متوسط افزایش حقوق ۱۸ درصد بود؛ بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ شد که در نهایت با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده به ۲۵ درصد رسیدیم. در کنار این ۲۵ درصد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردیم. مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد.

پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان دولتی تا ۲۵ درصد+حق عائله‌مندی و اولاد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ شد که در نهایت با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده به ۲۵ درصد رسیدیم.

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در مصاحبه‌ای گفت: پیشنهاد دولت برای متوسط افزایش حقوق ۱۸ درصد بود؛ بحث‌های مفصلی که در کمیسیون انجام و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس اخذ شد که در نهایت با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده به ۲۵ درصد رسیدیم. در کنار این ۲۵ درصد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردیم. با این حساب حدود 3 میلیون و 100 هزارتومان به فیش حقوقی بازنشستگان واریز خواهد شد.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

اسماعیلی همچنین بیان کرد: مصوب کردیم دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین مصوب کردیم ۶۰ درصد دریافتی معلولین شدید و خیلی شدید نیز افزایش یابد. وام ازدواج را برای هر زوج ۳۰۰ میلیون و برای آقایان زیر ۲۵ سال و بانوان زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تعیین شد. کمیسیون اجتماعی همچنین مصوب کرد که دولت باید بدهی ۱۷۰ همتی خود به سازمان تامین اجتماعی را در بازه زمانی یکساله به صورت اوراق یا منابع نفتی و یا گازی برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

جزئیات کسر ۳۰۵ هزار تومان ماهانه از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ اعلام شد.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۳ با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت ۳۰۵ هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که ۵۰ درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی ۸۵ میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج ۳۵ میلیون تومان، بستری عمومی ۴۰ میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی ۶ میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی ۴ میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم ۶ میلیون تومان برای یک چشم و ۱۲ میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری ۲ میلیون تومان و آمبولانس بین شهری ۳ میلیون تومان است./تسنیم

حق اولاد بر اساس جدول حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

حقوق بازنشستگانحق اولاد را می‌توان از دیگر مزایای اختصاص یافته به متاهلین در نظر گرفت که، در حقوق وزارت کار مورد محاسبه قرار می‌گیرد. نام دیگر این واریزی، کمک هزینه عائله‌مندی بوده که، به صورت ماهیانه همراه با دیگر مزایا برای کارگر یا کارمند واریز می‌شود. در واقع، تنها تفاوت حقوق وزارت کار افراد مجرد با متاهل در این مورد است.

حقوق بازنشستگان

مبلغ در نظر گرفته شده تحت عنوان حق اولاد، برای هر کدام از فرزندان سه برابر حداقل حقوق و دستمزد روزانه وزارت کار بوده و برای سال جاری معادل ۵,۳۰۸,۲۸۴ ریال اعلام شد. در سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش ۲۷ درصدی هزینه عائله‌مندی کارمندان در مقایسه با سال قبل بودیم.

نکته مهم و قابل‌توجه اینکه، شرایطی جهت پرداخت حق اولاد اعلام شده که، در صورت عدم وجود، کارگر مشمول دریافت آن نمی‌شود. در ادامه، با ذکر این شرایط مهم همراه شما عزیزان هستیم.

افزایش حقوق بازنشستگان با مشمول قانون تامین اجتماعی بودن کارمند و بیمه بودن وی

زیر ۱۸ سال بودن فرزندان (حق اولاد در صورتی به فرزندان بالای هجده سال پرداخت می‌گردد که، براساس گواهی کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون اداره کار، به علت نقص عضو و یا بیماری توانایی کار کردن نداشته و یا به تحصیل مشغول باشد.)

برخورداری از سابقه بیمه تامین اجتماعی به مدت ۷۲۰ روز برای افزایش حقوق بازنشستگان

نکته: در صورت شاغل بودن هر دو زوجین، هزینه عائله‌مندی برای هر دو آن‌ها واریز می‌گردد. بعلاوه، هیچ محدودیتی در شمار فرزندان برای پرداخت حق اولاد ۱۴۰۳ وجود نداشته و پرسنل در صورت داشتن شرایط مذکور در بالا امکان دریافت آن را بدون هیچ مشکلی دارند.

مبلغ حقوق بازنشستگان وزارت کار برای افراد دارای مدرک دیپلم

حقوق وزارت کار برای افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم مشخص نبوده و به هیچ‌وجه نمی‌توان مبلغی ثابت را برای آن در نظر گرفت.

کلیه کارمندان، باید حداقل حقوق کار را دریافت کنند و مدرک تحصیلی پایین نباید موجب کاهش دریافتی پرسنل از حداقل حقوق پرداختی شود. بعلاوه، شرکت‌های دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداختی پرسنل خود را براساس تحصیلات و سوابق کاری آن‌ها مورد محاسبه قرار می‌دهند.

عیدی سال ۱۴۰۳ و حقوق بازنشستگان در سال آینده

هر ساله در آخرین روزهای سال، تمامی افراد شاغل گوش به زنگ اطلاع از مبلغ عیدی بوده و انتظار واریز آن را می‌کشند. براساس قانون اداره کار، کلیه صاحبان مؤسسات، پیمانکاران و کارفرمایان باید در انتهای هر سال، مبلغی را تحت عنوان عیدی برای پرسنل خود واریز کنند. برای محاسبه عیدی، باید حداکثر ۳ برابر پایه حقوق و حداقل ۲ برابر آن را در نظر گرفت. دقت کنید که، هر شخص با بیشتر از یک ماه کار امکان دریافت عیدی را در انتهای سال دارد.

منبع: ایلنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی