کد مطلب: 31217

ایران خودرو | قیمت محصولات ایران خودرو | فروش فوق العاده ایران خودرو ۱۴۰۲

رونمایی ایران خودرو از برگ برنده خود | مشخصات فنی و تصاویر دیده نشده از خودروی جدید ایران خودرو + عکس

ایران خودرو از جایگزین سمند سورن خود با نمایی جدید و جذاب با قیمتی استثنایی رونمایی کرد.

رونمایی ایران خودرو از برگ برنده خود | مشخصات فنی و تصاویر دیده نشده از خودروی جدید ایران خودرو + عکس

شرکت ایران خودرو یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین شرکت های خودروسازی داخلی در ایران است. بتازگی شرکت ایران خودرو از جانشین پارس خود رونمایی کرد. مشخصات فنی، قیمت و جزئیات این خودروی جدید ایران خودرو را در ادامه با هم می خوانیم.

رونمایی از جایگزین سمند سورن ایران خودرو

سمند سورن پلاس با پیشرانه EF7 طی سال‌های گذشته به عنوان فیس‌لیفت سورن از سوی ایران خودرو معرفی شده بود. اخیراً این شرکت تصمیم به عرضه سورن پلاس با موتور XU7P گرفته است.

سمند سورن به عنوان فیس‌لیفت و نسخه آپشنال سمند، اواخر دهه 80 شمسی وارد بازار شد. این خودرو در ابتدا با هر دو پیشرانه XU7 و EF7 تولید می‌شد؛ اما پس از چند سال، عرضه آن با پیشرانه XU7 متوقف شد. حال گویا شرکت ایران خودرو قصد دارد با عرضه سورن پلاس در تیپ‌ها و پیشرانه‌های مختلف، سبد محصولات تولیدی خود را تنوع ببخشد.

ایران خودرو

معرفی سورن پلاس جدید ایران خودرو یا به اصطلاح سورن پلاس ۸۵ گانه

سورن پلاس جدید نسبت به سورن پلاس قبلی تفاوت هایی داشته و تغییراتی در آن ایجاد شده که عمدتا بنا بر الزامات استاندارهای هشتاد و پنج گانه هستند. ایران خودرو در راستای پوشش استانداردهای ۸۵ گانه به این خودرو دیلایت اضافه کرده است. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا همان سیستم ای اس سی نیز به این ماشین اضافه شده است که کنترل خودرو را در مسیرهای لغزنده و سر پیچ ها بهبود می بخشد. مشابه بسیاری از خودروها کلید این سیستم در وسط داشبورد قرار دارد.

از امکانات دیگری که به این خودرو اضافه شده میتوان به سیستم تی‌پی‌ام‌اس یا سیستم پایش فشار لاستیک ها اشاره کرد. فشار و دمای هر لاستیک بطور مجزا و در مانیتور وسط داشبورد که آن هم از ویژگیهای جدید این ماشین است، به نمایش در می‌آید. سیستهای HSA و TC نیز از دیگر تغییرات سورن پلاس ۸۵ گانه هستند. همچنین به لیپ سپر جلو یه قطعه اضافه شده که در راستای حفاظت از عابر پیاده است.

ایران خودرو

قیمت سورن پلاس ایران خودرو با موتور XU7P در کارخانه و بازار

بخشنامه فروش و تبدیل این خودرو طی هفته‌های گذشته از سوی شرکت سازنده منتشر شد که بر اساس آن، قیمت مصوب کارخانه سمند سورن پلاس با پیشرانه جدید، 459 میلیون و 118 هزار تومان تعیین شد. گویا بخشی از این خودروها اخیراً وارد بازار شده و کشف قیمت آن‌ها صورت گرفته است. قیمت سورن پلاس با پیشرانه XU7P در بازار فعلی 580 میلیون تومان الی 590 میلیون تومان اعلام می‌شود که حدود 40 میلیون تومان پایین‌تر از نسخه ارتقاء یافته با پیشرانه EF7 قرار می‌گیرد.

ایران خودرو

مشخصات فنی سورن پلاس ایران خودرو با موتور XU7P اعلام شد؛ جانشین پارس

به تازگی، گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات فنی سورن پلاس با موتور XU7P را در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

سورن پلاس با موتور XU7P مدتی است در برنامه تولید شرکت ایران خودرو قرار گرفته و طبق نقشه راه شرکت، قرار است جایگزین خودروی پژو پارس در سبد محصولات ایران خودرو شود.

پیشرانه سورن پلاس بهینه از نوع XU7P با حجم دقیق ۱۷۶۱ سی سی و ۸ سوپاپ است. این پیشرانه توانایی تولید ۹۸ اسب‌ بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۶ نیوتن‌ متر گشتاور در ۴۶۰۰ دور در دقیقه را داراست. این خودرو از یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته مانند پژو پارس برای رساندن قدرت موتور به چرخ‌ های جلو بهره می گیرد. مصرف ترکیبی این خودرو ۷.۰۶ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن هم ۱۳ ثانیه اعلام شده است. وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی هم ۱۲۴۰ کیلوگرم است.

ایران خودرو

امکانات ایمنی و رفاهی سورن پلاس با موتور XU7P ایران خودرو

سورن پلاس مجهز به پیشرانه XU7P در موارد رینگ و کروز کنترل با کد کلاس ۳۰ نسخه EF7 متفاوت است. این نسخه از سورن پلاس در سایت ایران خودرو با کد کلاس ۵۸۴۰۲ شناخته می شود. این تیپ از نظر امکانات ایمنی و رفاهی دارای مواردی همچون ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه ای، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش، دو عدد ایربگ، فرمان هیدرولیکی، سیستم تهویه اتومات، سیستم مالتی مدیا، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، چراغ عقب جدید با لنزهای شفاف، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز، آینه ‌های کناری برقی تاشونده راهنمادار، جمع کردن برقی آینه‌ های کناری از داخل اتاق و روی سوییچ، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، اخطار کاهش باد لاستیک، رینگ های ۱۵ اینچ فولادی، تنظیم پشتی صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت برقی، بازکن درِ صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ، دسترسی به صندوق از داخل، نمایشگر روی داشبورد (MFD) به همراه Trip Computer بر روی پوسته بالایی داشبورد، سیستم راهنمای تعویض دنده و…‌‌ است.

تزئینات به کار رفته در سورن پلاس XU۷P ایران خودرو

تریم مشکی

قطعات دکوراتیو داخلی جدید

دستگیره همرنگ بدنه

دستگیره درها طرح جدید

ستفاده از طرح کروم روی نوار شیشه‌های جانبی

ایران خودرو

تغییر رنگ جلوپنجره به رنگ مشکی براق

افکت های جدید برروی درها و داشبورد

اسپویلر عقب

روکش پارچه‌ای صندلی

سورن پلاس XU7P ایران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

پیشرانه سورن پلاس بهینه از نوع XU7P با حجم دقیق ۱۷۶۱ سی سی و ۸ سوپاپ است. این پیشرانه توانایی تولید ۹۸ اسب‌ بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۶ نیوتن‌ متر گشتاور در ۴۶۰۰ دور در دقیقه را داراست. این خودرو از یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته مانند پژو پارس برای رساندن قدرت موتور به چرخ‌ های جلو بهره می گیرد.

سورن پلاس XU7P ایران خودرو چه امکاناتی دارد؟

این نسخه از سورن پلاس در سایت ایران خودرو با کد کلاس ۵۸۴۰۲ شناخته می شود. این تیپ از نظر امکانات ایمنی و رفاهی دارای مواردی همچون ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه ای، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش، دو عدد ایربگ، فرمان هیدرولیکی، سیستم تهویه اتومات، سیستم مالتی مدیا، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، چراغ عقب جدید با لنزهای شفاف، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، روشن شدن چراغ های عقب همزمان با چراغ روز، آینه ‌های کناری برقی تاشونده راهنمادار و… است.

منبع: ایمنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی