کد مطلب: 31094

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کشوری

آغاز واریز حقوق بازنشستگان، دی 1402 از این تاریخ | واریز ۳۷ میلیون و 400 تومان معوقات بحساب این بازنشسته‌ها + جدول

جدول زمان بندی واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دی ماه ۱۴۰۲ منتشر شد. همچنین خبرهای داغی از واریز 37 میلیون تومان به حقوق این بازنشستگان اعلام شد.

آغاز واریز حقوق بازنشستگان، دی 1402 از این تاریخ | واریز ۳۷ میلیون و 400 تومان معوقات بحساب این بازنشسته‌ها + جدول

از اوایل ماه دی خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. دولت قول داده است با اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب دیجی سرگرمی بخوانید.

زمان واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد + جدول زمان بندی 

جدول زمان بندی واریز حقوق دی ماه ۱۴۰۲ مستمری بگیران تامین اجتماعی منتشر شد، پرداخت‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ماه گذشته تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ بر اساس حروف الفبا از بیستم آغاز و تا سی ام ادامه داشت. پیش بینی می شود که تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دی ماه ۱۴۰۲ نیز مانند ماه گذشته باشد.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir (https://es.tamin.ir/) و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان از این ماه

رضا فیضی‌نژاد در مصاحبه با ایسنا، در این باره اظهار کرد: باتوجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰ درصد آن باید در سال اول اعمال شود.

وی ادامه داد: میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز به گونه‌ای است که در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری افزود: با تصویب برنامه هفتم توسعه و اجرای آن در سال ۱۴۰۳، برای اعمال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اعمال ۴۰ درصد شاغل همتراز در حقوق بازنشستگان طی سال اول به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. به عبارتی در سال ۱۴۰۳ علاوه بر بودجه جاری، فقط برای اجرای متناسب‌سازی به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که در مجموع پنج سال (برنامه هفتم توسعه)، مبلغی معادل بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.

حقوق بازنشستگان

حداقل حقوق بازنشستگان و معلمان ۱۱ میلیون تومان شد

قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت رتبه‌بندی معلمان یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس بوده است. حداقل حقوق فرهنگیان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی 4.5 میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به 10 تا 11 میلیون تومان...

قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت رتبه‌بندی معلمان یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس بوده است. حداقل حقوق فرهنگیان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی 4.5 میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به 10 تا 11 میلیون تومان...

شیوا قاسمی‌پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره میزان موفقیت طرح رتبه‌بندی معلمان در یک سال اخیر اظهار کرد: «قانون رتبه‌بندی یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس یازدهم بود که کمیسیون آموزش این کار را انجام داد و نزدیک به یک میلیون معلم رتبه‌بندی شدند. مهم‌ترین اتفاقی که برای جامعه فرهگیان افتاد این بود که معلم جایگاه و شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد.»

واریز 37 میلیون و 400 هزارتومان بحساب حقوق بازنشستگان

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد:‌ «نزدیک به یک میلیون معلم در این طرح رتبه‌بندی شدند. با اجرای طرح رتبه‌بندی، معلم جایگاه، شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد. اکنون با اجرای این طرح معلمان جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده‌اند. همچنین این طرح کمک شایانی به معیشت معلمان کرده است.»

وی ادامه داد: «در صد سال گذشته معلم با کارمند فرقی نداشت اما اکنون با اجرای این طرح معلم جایگاه ویژه دارد. استاد معلم، دانشیار معلم و آموزشیارمعلم همه نشان دهنده جایگاه ویژه معلمان هستند.»

قاسمی‌پور افزود: « نزدیک به یک میلیون معلم شاغل و بازنشسته در کشور وجود دارد که به حساب آن‌ها پول واریز شده است. علاوه بر این حداقل حقوق معلمان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی ۴.۵ میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان رسید که این روند کمک شایانی به معیشت معلمان کرد.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد:«این طرح یک سال است که در کشور درحال اجرا‌شدن است اما هنوز برای برخی از افراد اجرا نشده است. بازنشستگان در کشور در حال رتبه‌بندی‌شدن هستند. مقرر بود برای بازنشستگان نزدیک به ۳۷ میلیون و چهارصد هزار تومان معوقات به حسابشان واریز شود. به طور کلی این طرح، طرحی موفق بود که توانست شان و جایگاهی که لایق معلمان است را به آنها ارائه دهد.»

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی