کد مطلب: 30854

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کشوری

واریز افزایش 40 درصدی به حقوق بازنشستگان از آذر | هدیه 520 میلیونی دولت کی واریز می شود ؟ + فرمول ترمیم حقوق

جزئیات دقیق مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان امروز حسابی سر و صدا بپا کرد. ریز افرایش حقوق ها و واریز پاداش خدمت 520 میلیون تومانی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز افزایش 40 درصدی به حقوق بازنشستگان از آذر | هدیه 520 میلیونی دولت کی واریز می شود ؟ + فرمول ترمیم حقوق

از اوایل ماه آبان خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. دولت قول داده است با اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب دیجی سرگرمی بخوانید.

حقوق بازنشستگان چگونه و چقدر افزایش می‌یابد؟

بر اساس ارقام لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در سال آینده ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

 به نقل از فارس، بر اساس ارقام تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش نظام اداری و حقوق و دستمزد آمده است: پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه ضروری به کارکنان دولت در ازای هر سال خدمت حداکثر تا ۳۰ سال و تا سقف ۵۲۰ میلیون تومان اعمال خواهد شد.

همچنین در سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا، مقرری یا مزد، حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده‌ها، اضافه کار، حق‌الزحمه، حق مشاوره، حق حضور در جلسات،‌ پاداش، حق‌التدریس و حق پژوهش تا سالانه ۱۲۰ میلیون تومان یا ماهانه ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات خواهد بود.

تشریح مصوبه مجلس در زمینه میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مصوبه مجلس در زمینه میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه را تشریح کرد.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبات صبح امروز مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس روز گذشته مصوبه ای را در زمینه افزایش حقوق بازنشستگاه لشکری و کشوری داشت که مقرر شد این افزایش حقوق تا پایان سال سوم برنامه هفتم توسعه به 90 درصد حقوق شاغلین همتراز برسد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه بازنشستگان صندوق سازمان تامین اجتماعی گفت: به جهت اینکه شیوه پرداخت حقوق در صندوق تامین اجتماعی با صندوق کشوری و لشکری متفاوت است با توافقی که با دولت انجام شد مقرر شد که ما براساس نسبت های تعیین شده این حکم را تدوین کنیم.

زنگنه بیان کرد: از این رو براساس مصوبه مجلس مقرر شد؛ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام نماید. به نحوی که در پایان سال سوم برنامه نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال با 90 درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری متناسب گردد.

حقوق بازنشستگان

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر بازنشسته ما در سالی که قصد بازنشستگی دارد حقوقش 10 برابر حداقل حقوق است. امسال و از  سال سوم به بعد باید این نسبت همچنان  10 برابر حداقل حقوق همان سال باشد، یعنی اگر در سال 1405 حداقل حقوق 10 میلیون تومان شد و در سالی که مستمری بگیر بازنشسته شده و 10 برابر حداقل حقوق،  حقوق می گرفته، باید از سال سوم برنامه به بعد هم 10 برابر حداقل حقوق، حقوقش باشد.

فرمول ترمیم حقوق بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند که در طول سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، جز ۲ بند الحاقی ۲ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب سازی مستمری بازنشستگان و شاغلان اقدام کند، به نحوی که در پایان سال سوم نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

این متناسب سازی در سال اول به میزان ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

منبع:مهر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی