کد مطلب: 31079

تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

خبر مهم تعطیلی مدارس تهران و این استان ها فردا | مدارس کدام شهرها فردا 10 دی تعطیل شدند ؟

منابع خبری از احتمال تعطیلی مدارس فردا 10 دی ۱۴۰۲ تهران ، مشهد ، اصفهان ، البرز ، کرج ، خوزستان ، اهواز ، اراک ، زنجان ، قزوین و سمنان و بندرعباس منتشر شده است که در ادامه مطلب با هم می خوانیم.

خبر مهم تعطیلی مدارس تهران و این استان ها فردا | مدارس کدام شهرها فردا 10 دی تعطیل شدند ؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: تعطیلی مدارس به بحث داغ این روزها تبدیل شده است. تعطیلی مدارس و ادارات از پر سرچ ترین خبرها در روزهای اخیر بوده است. آلودگی شدید هوا مخصوصا در شهرهای صنعتی باعث تعطیلی مدارس شده است. با هشدار سطح قرمز هواشناسی گمانه زنی هایی درباره تعطیلی مدارس تا آخر هفته در تهران و استان های مختلف به گوش می رسد.

تعطیلی مدارس تهران فردا یکشنبه ۱۰ دی صحت دارد؟

برای بسیاری از والدین و دانش آموزان این سوال پیش آمده است که آیا فردا یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ مدارس شهرهای استان تهران به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟

تا این لحظه تنظیم خبر، فردا یکشنبه دهم دی ۱۴۰۲ همه مدارس استان تهران باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی فردا یکشنبه نیست.

مگر اینکه تا قبل از روز شنبه شدت آلودگی یا برودت هوا طوری باشد که مدارس تعطیل شود، آن وقت هر اطلاعیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر بشود و ما هم در همین خبر به اطلاع شما خواهیم رساند.

تعطیلی مدارس اصفهان فردا 10 دی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا: طی روزهای شنبه و یکشنبه(۹ و ۱۰ دی) با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوای این مناطق می‌شود.

هم اکنون (شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ – ساعت ۸) کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین شاخص ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به شرایط موجود در شهرهایی همچون تهران، اراک، و اصفهان که در دوران امتحانات قرار دارند و آلودگی هوایی نیز وجود دارد، توجه ویژه‌ای شده است. شاخص آلودگی هوا در این مناطق در حال افزایش است که می‌تواند به مشکلاتی برای دانش‌آموزان و مردم این مناطق منجر شود.

تعطیلی مدارس

در شرایطی که شاخص آلودگی هوا در اصفهان جمعه شب به صورت شگفت‌انگیزی از عدد 169 به 77 کاهش یافته است، موجب امیدواری برای کاهش تأثیرات آلاینده‌ها و بهبود شرایط هوا شده است. با بالاتر رفتن شاخص آلودگی و کاهش یافتن کیفیت هوا این اقدامات ممکن است منجر به تصمیمات مدیریت بحران گردد و در نتیجه، ممکن است در روزهای آتی اقداماتی همچون تعطیلی مدارس اعلام شود.

به همین دلیل، از دانش‌آموزان، والدین و اقشار مختلف جامعه خواسته می‌شود تا پس از اعلام تصمیمات مربوط به وضعیت آلودگی هوا و تعطیلی مدارس، اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت نیاز به منابع رسمی مانند اخبار سایت ایران چطور مراجعه کنند.

تعطیلی مدارس مشهد فردا 10 دی

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا استان که عصر روز جمعه در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، بیان داشت:

نظر به پیش‌بینی انباشت آلاینده ها و بروز پدیده اینورژن در مشهد مقدس برای فردا شنبه 9 دی ماه در ساعات ابتدایی صبح از سوی اداره کل هواشناسی استان در شهر مشهد مقدس و نیز تشدید غلظت آلاینده های گازی در روز شنبه تا حوالی ظهر و گزارش‌های رسیده، اطلاع‌رسانی کامل در زمینه توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش‌رو به شهروندان صورت پذیرد.

توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و تاکید بر استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای این پدیده و نیز عدم فعالیت در فضاهای ورزشی رو باز خصوصاً در ساعات ابتدایی صبح فردا شنبه 9 دی ماه همراهی کنند

عنایت به اهمیت سلامت دانش‌آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش نسبت به اعلام وضعیت هشدار برای دانش‌آموزان حساس و دارای بیماری زمینه‌ای در شیفت صبح، اطلاع‌رسانی عمومی را انجام و تمهیدات لازم را به عمل آورد و همچنین مصوب شد، اداره کل آموزش و پرورش نسبت به محدود نمودن برگزاری صف ابتدای صبح مدارس و نیز جلوگیری از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز در مدارس اقدام نماید.

تعطیلی مدارس | آیا مدارس مشهد هفته آینده تعطیل می‌شود؟

فوری: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی :

در صورتی که بررسی‌های در حال انجام نشان از پایداری هوا و تدوام آلودگی را داشته باشد، برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوا در استان جهت تصمیمات احتمالی مورد نیاز انجام خواهد شد

رضایی‌پور، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی :

از امروز با ورود سامانه ناپایدار جوی شاهد افزایش سرعت وزش باد در برخی نقاط شاهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهیم بود و این وضعیت روز جمعه تشدید خواهد شد

شهر مشهد در سال‌های اخیر با مشکلات متعدد آلودگی هوا و افزایش ریزگردها روبرو بوده است. این مسئله به عنوان یک چالش مهم محیط‌زیستی و سلامتی عمومی در این شهر مطرح شده و تأثیرات بسیاری را بر روی سلامت و راحتی شهروندان داشته است.

اخیراً، با شدت گرفتن آلودگی هوا و افزایش میزان ریزگردها در هوا، احتمال تعطیلی سراسری در مشهد روز جمعه برای دانشگاه‌ها و مدارس مطرح شده است. این شرایط نامساعد ممکن است به دلیل تأثیرات بالقوه آلودگی هوا و تلاش برای حفظ سلامت عمومی اعمال شود.

با این وجود، هیچ اعلام رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح در مشهد درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها انجام نشده است. باید منتظر اعلامات رسمی و قطعی از سوی مراجع معتبر مانند ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشیم.

در مورد احتمال تشکیل جلسات و کمیته‌های اضطراری برای بررسی شرایط هوایی و تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس در روز شنبه ۹ دی، اطلاعاتی در دسترس نیست. تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این موضوع ممکن است به تحلیل دقیق و شناخت دقیق‌تر از وضعیت هوایی و تأثیرات آن بر سلامتی مردم نیاز داشته باشد.

به طور کلی، برای دریافت اطلاعات دقیق و رسمی در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در مشهد، توصیه می‌شود از طریق منابع رسمی و معتبر، مانند سایت‌ها و صفحات ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، اطلاعات را بدست آورید و به نکات اعلام شده توسط مراجع معتبر توجه کنید.

تعطیلی مدارس اهواز و خوزستان فردا یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲

تعطیلی مدارس اهواز و خوزستان فردا یکشنبه ۱۰ دی هنوز تایید نشده است.

خبرها حاکی از این است که گویا فردا یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ مدارس استان خوزستان تعطیل است اما این خبر هنوز تایید نشده است.

برای بسیاری از والدین و دانش آموزان اهوازی این سوال پیش آمده است که آیا مدارس اهواز و استان خوزستان فردا یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ به علت آلودگی هوا تعطیل است یا خیر؟

تا این لحظه تنظیم خبر همه مدارس اهواز و شهرهای استان خوزستان فردا شنبه دهم دی ماه باز و دایر است و هیچ خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی فردا مخابره نشده است.

هر لحظه که اطلاعیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره تعطیل شدن مدارس شهرهای استان خوزستان صادر شود؛ ما در این خبر به اطلاع شما خواهیم رساند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی