کد مطلب: 29459

قیمت مرغ | قیمت مرغ گرم امروز | قیمت مرغ زنده امروز | قیمت مرغ کشتار روز

اوج گرفتن قیمت مرغ در روز شنبه ۱۵ مهر | قیمت مرغ زنده امروز اعلام شد

قیمت مرغ به نسبت ماه گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

اوج گرفتن قیمت مرغ در روز شنبه ۱۵ مهر | قیمت مرغ زنده امروز اعلام شد

قیمت مرغ کشتار در 15 مهر اعلام شد. قیمت مرغ کشتار روز برای مردم اهمیت زیاد دارد. قیمت مرغ به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه میخوانیم. قیمت مرغ گرم در ماه مهر کاهش یافت. در ادامه به بررسی قیمت مرغ در روز جمعه می پردازیم.

قیمت مرغ کشتار روز

قیمت انواع گوشت، قطعه بندی، فرآورده و انواع آلایش مرغی به شرح زیر است:

بازوی کبابی ساده هر کیلوگرم ۸۴ هزار و ۳۰۰ تومان

بال کبابی ساده (بدون نوک بال) هر کیلوگرم ۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان

جوجه کباب با استخوان ساده هر کیلوگرم ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ تومانفردا

ساق مرغ بدون پوست و سرساق هر کیلو گرم ۱۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان

سینه با استخوان بدون پوست، شش، گردن، بال (بدون بازو) هر کیلو گرم ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان

سینه بدون استخوان (شنیسل بدون آرد بدون بازو) هر کیلوگرم ۱۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان

فیله مرغ هر کیلوگرم ۱۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان

گردن بدون پوست هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان

مخلوط بال و بازو کبابی ساده هر کیلوگرم ۸۸ هزار و ۹۰۰ تومان

مغز ران بدون پوست و بدون استخوان کعب ران هر کیلوگرم ۱۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان

پای مرغ پاک شده (بدون ناخن) بسته ۴۰۰ گرمی ۱۴ هزار تومان

جگر مرغ بسته ۴۰۰ گرمی ۲۳ هزار تومان

دل مرغ بسته ۴۰۰ گرمی ۳۳ هزار تومان

سنگدان مرغ بسته ۴۰۰ گرمی ۳۷ هزار تومان

۹۲/۰۷/۲۱

17:22

نوسان قیمت مرغ به عوامل متعددی بستگی دارد

مدیر امور طیور جهپد کشاورزی کرمانشاه گفت: نوسان قیمت مرغ به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله میتوان به میزان عرضه و تقاضا، نوسان قیمت نهاده های پرمصرف مانند ذرت، کنجاله سویا، دخالت کردن افراد دولتی در قیمتها، افزایش قیمت جوجه یک روزه و در برخی مواقع افزایش جوجه ریزی اشاره کرد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید گوشت مرغ در مرغداریهای صنعتی استان 53هزار تن و در مرغداریهای سنتی 6 هزار تن میباشد.

مهندس شهرام قنبری تاکید کرد: علاوه بر 822 واحد ذکر شده در کرمانشاه 4 واحد پرورش شترمرغ، 10 واحد پرورش بوقلمون، 3 واحد پرورش مرغ زینتی و یک واحد پرورش کبک فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین واحدهای مرغداری گوشتی در شهرستانهای روانسر، سنقر، کنگاور و کرمانشاه فعالیت دارند افزود: در مجموع 8 درصد مرغداریهای گوشتی و50 درصد مرغداریهای صنعتی تخمگذار استان کرمانشاه غیر فعال هستند که در حال برنامه ریزی برای  فعالیت واحدهای راکد هستیم.

قنبری گفت: بیشترین واحدهای مرغ تخمگذار در شهرستانهای کرمانشاه، جوانرود، صحنه و سرپل ذهاب فعالیت دارند و روزانه 16 تن تخم مرغ در استان تولید می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی در خصوص نوسان قیمت مرغ گفت: نوسان قیمت مرغ به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله میتوان به میزان عرضه و تقاضا، نوسان قیمت نهاده های پرمصرف مانند ذرت، کنجاله سویا، دخالت کردن افراد دولتی در قیمتها، افزایش قیمت جوجه یک روزه و در برخی مواقع افزایش جوجه ریزی اشاره کرد.

قنبری در پایان نوسان شدید قیمت نهاده های پرمصرف از قبیل ذرت، کنجاله سویا و جوجه  یک روزه، نبود قیمت ثابت برای فروش گوشت مرغ، وجود واسطه ها و دلال های فراوان، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، پایین بودن کیفیت مواد غذایی، نبود خط کشتاری برای صادرات گوشت مرغ ، وزن بالای کشتار در مرغ گوشتی و نگهداری مرغ بیش از 45 روز را از عمده مشکلات صنعت مرغداری استان بیان کرد.

وی در پایان از مصرف کنندگان مرغ پرکنده درخواست کرد که مرغ را با وزن 5/1 تا 8/1 کیلوگرم خریداری و مصرف کنند.   

در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه بر اساس سن و سویه از ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است. لذا دولت باید ضمن رصد دقیق وضعیت گله‌های مرغ مادر به عنوان تولیدکننده جوجه یک روزه از تغییرات قیمتی این نهاده تولیدی جلوگیری کند.

ایجاد تعادل در تولید جوجه یک روزه: همان طور که گفته شد حفظ قیمت جوجه یک روزه برای ثبات قیمت گوشت مرغ ضروری است. یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب افزایش یا کاهش قیمت جوجه یک روزه می‌شود عدم تعادل در عرضه و تقاضای جوجه یک روزه است. گاهی مزارع مرغ مادر با کاهش تولید جوجه یک روزه باعث افزایش قیمت آن می‌شوند. لذا وزارت جهادکشاورزی باید این مسئله را به طور دقیق پیگیری و مدیریت نماید.

قیمت مرغ گرم امروز

حفظ قیمت سایر هزینه‌های تولید: سایر هزینه‌های تولید مانند هزینه‌های مربوط به دستمزد، اجاره بها، تعمیرات، سوخت، بهداشت، درمان و… سهم حدود ۱۵ درصدی در قیمت تمام شده گوشت مرغ دارند. به طوری که بعد از هزینه‌های مربوط به خوراک و جوجه یک روزه نقش به سزایی در تولید مرغ ایفا می‌کنند. لذا طبیعتا متناسب با میزان تورم عمومی موجود در کشور می‌توانند در قیمت تمام شده گوشت مرغ اثرگذار باشند. لذا دولت می‌تواند با اجرای سیاست‌های کنترل تورمی در تثبیت قیمت گوشت مرغ اثرگذار باشد.

ایجاد تعادل در میزان جوجه ریزی مورد نیاز کشور: بررسی‌ها نشان داده است مهم‌ترین عاملی که موجب زیان تولیدکننده یا نارضایتی مصرف‌کننده می‌شود، مسئله عدم تعادل در میزان جوجه‌ریزی مورد نیاز کشور جهت تولید گوشت مرغ است‌. به عبارتی با توجه به این که اقتصاد صنعت مرغداری بر پایه عرضه و تقاضا است، هر گونه افزایش عرضه مرغ باعث کاهش قیمت و هر گونه کاهش عرضه باعث افزایش قیمت گوشت مرغ می‌شود. در این میان عدم اطلاع دولت از میزان جوجه‌ریزی مورد نیاز کشور طی ماه‌های گذشته باعث ایجاد تغییرات قیمتی گسترده‌ای شده است به طوری که گرانی مرغ در بازار را به همراه داشته است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی