کد مطلب: 29075

یارانه نقدی|یارانه معیشتی| یارانه جدید

افزایش ۱۰ درصدی یارانه نقدی دولت رییسی در روز جمعه | یارانه این افراد از امشب دوبرابر میشود+ جزییات

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد، استقبال یارانه بگیران از خرید کالا با استقاده از کالابرگ الکترونیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰ درصدی یارانه نقدی دولت رییسی در روز جمعه | یارانه این افراد از امشب دوبرابر میشود+ جزییات

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا دی ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد

علیرضا عسگریان با اعلام اینکه روند استقبال یارانه بگیران از کالابرگ الکترونیک رو به افزایش است، گفت: ایدال ما این است که بین 30 تا 40 درصد یارانه بگیران از این امکان استفاده کنند و یارانه نقدی را به خرید کالاهای مورد نظر در این سبد کالا اختصاص دهند.

علیرضا عسگریان گفت: به‌زودی مشمولان هنگام خرید اینترنتی می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در سبدی ذخیره کنند و پس از نهایی‌شدن خرید، از آن‌ها پرسیده می‌شود که آیا از اعتبارشان استفاده شود؟ در صورت تأیید نهایی فرآیند خرید تکمیل می‌شود و از سطح یارانه کسر و پرداخت خواهد شد.

وی افزود: دهک یک تا پنج درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، مشمول دو امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک هستند و به عبارتی افراد مذکور در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالاهای اساسی تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورمی که تا پایان سال به‌روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عسگریان تأکید کرد: وزارت رفاه در این طرح علاوه بر خرید از میان ۱۲۲ هزار فروشگاه متصل به طرح، اقدام به تسهیل در خرید مردم کرده و قرار است امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه متصل هستند نیز برای مردم فراهم شود./ مهر

واریزی مهم برای مردم

سیدزاده می گوید: از جمله تسهیلات دیگری که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به استناد جزء (۲) بند «چ» ماده (۸۰) قانون برنامه ششم توسعه از آن برخوردارند معافیت از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و فاضلاب می‌باشد. افراد تحت پوشش (مددجویان) کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و خیرین مسکن‌ساز برای هر کدام از افراد تحت‌پوشش نهاد‌ها و سازمان‌های حمایتی از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و فاضلاب برای واحد‌های مسکونی اختصاص‌یافته به آنان، براساس الگوی مصرف اعلامی وزارت راه و شهرسازی، فقط برای یک‌بار معاف خواهند بود.

موضوع برنامه صف اول به سازمان هدفمندی یارانه‌ ها از دهک بندی خانوارها تا پرداخت یارانه اختصاص داشت که با حضو آقای علی عسگری، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها بررسی شد.

 

در بحث یارانه‌ها می‌دانید که تمام آحاد جامعه در رابطه با یارانه‌ها درگیر موضوع هستند. یک تقسیم کاری شده است بین دستگاه‌های متولی که در حوزه یارانه‌ها است، یک بخش کار را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌دهد، بحث دهک بندی خانوار ها، بحث مربوط به تعیین وسع خانوارها، حذف خانوارها، اضافه کردن خانوارها، بعهده وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

یک بخش کار در حوزه پلیس ۱۱۰ است، کسانی که سرپرست خانواده هستند، یا تغییری در سرپرست خانوار انجام می‌شود، یا فردی به خانوار اضافه می‌شود، یا کفالت دارند، قیومت دارند، یا بر اساس احکام دادگستری کسانی هستند که از خانواری جدا می‌شوند، به خانواری متصل می‌شوند، این‌ها را معمولاً پلیس ۱۱۰ انجام می‌دهد و آن‌ها هستند که به هر حال این خدمت را به مردم انجام می‌دهند و مردم با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۱۰ این خدمات را از آنجا می‌گیرند.

ثبت نام کنندگان جدید و کسانی که جدید وارد می‌شوند، از طریق سامانه رفاهی ما است که معمولاً می‌آیند وارد سامانه ما می‌شوند و اطلاعات خودشان و درخواست خودشان را ثبت و ضبط می‌کنند. مسئولیت اصلی که سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها بعهده‌اش است، باز توزیع یارانه‌های کشور است.

یعنی بعد از اینکه سازمان برنامه و بودجه در چارچوب قانون تخصیص را می‌دهد، سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها بر اساس آخرین اطلاعات دهک بندی و طبقه بندی خانوارها که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌دهد، یکی دو روز قبل از بیستم این اطلاعات را می‌گیرد با اطلاعاتی که در سامانه ما خودمان داریم تغییرات را به روز می‌کنیم، تغییرات به روز شده را برحسب اینکه مردم در کدام بانک حساب دارند و قبلاً این‌ها شناسایی شده‌اند، بین بانک‌ها تقسیم می‌شود و مبلغ یارانه‌ای که بر اساس اینکه یارانه نقدی یا معیشتی باشد، به حساب بانک‌ها واریز می‌شود، بانک‌ها بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم، این موارد را به حساب افراد واریز می‌کنند؛ بنابراین بحث توزیع یارانه‌ها و بحث اینکه این‌ها را ما چطور توزیع کنیم در توضیح کار ما است.

ما در سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها دو بخش کار داریم، یکی منابع یارانه‌ها است که از سه منبع نشأت می‌گیرد، یکی درآمد حاصل فروش فرآورده‌های نفتی است، فروش فرآورده‌های نفتی که صادرات داریم در خارج از کشور و یا مشتقات مربوط به فرآورده‌های نفتی است که صادر می‌شود که نوع درآمد آن ارزی است به اضافه فروش گاز، این سه منبع می‌آید در سازمان هدفمندی یارانه‌ها به عنوان منابع جمع می‌شود با تخصیصی که سازمان عرض کردم سازمان برنامه و بودجه هزینه منابع را می‌دهد، ما برای هدفمندی یارانه‌ها، برای توزیع بین مردم پرداخت می‌کنیم. البته ممکن است در سوال بعدی‌تان انواع پرداخت‌هایی که ما می‌کنیم باشد، اگر لازم است من الان جواب بدهم.

یارانه نقدی 300 هزارتومانی جدید دولت برای این خانوارها

یارانه نقدی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات حمایتی به ۲۷ خانواده پرنوزاد دارای فرزند چند قلو ( سه قلو و بیشتر) تهرانی خبر داد.

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی