کد مطلب: 27376

وام| وام جدید| وام فوری

وام مسکن ۵۵۰ میلیونی دولت برای مستأجران در روز سه شنبه | خبر مهم دولت برای مستاجران در ۲۰ تیر ماه

در قالب نهضت ملی مسکن 550 میلیون تومان وام 18 درصد با دوره بازپرداخت 20 ساله پرداخت می‌شود.

وام مسکن ۵۵۰ میلیونی دولت برای مستأجران در روز سه شنبه | خبر مهم دولت برای مستاجران در ۲۰ تیر ماه

حدود شش ماه از تصویب وام مسکن۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت خواهد شد وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام فوری دارای شرایط خاصی است. وام مسکن از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری سالانه ۴۰۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن خبر داد و گفت:‌ طرح جوانی جمعیت مشمول تسهیلات نهضت ملی مسکن می‌شود.

مهرداد بذرپاش با اشاره به برنامه واگذاری سالانه زمین به 400 هزار متقاضی، اظهار کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت هدف‌گذاری شده 70هزار قطعه زمین واگذار کنیم.

وی با بیان این‌که واگذاری زمین نیازمند به زمان است چراکه تامین زیرساخت‌ها و انتخاب جای مناسب و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب زمان‌بر است، افزود: همکاران ما در استانداری‌ها تمام تلاش خود را در این موضوع به کار گرفته‌اند. رییس جمهور نیز در جلسات شورای عالی مسکن نسبت به اجرا طرح جوانی جمعیت تاکید دارد. دولت تمام بضاعتش در میانه میدان است و از تمام نهادهای عمومی و بخش‌های مختلف درخواست داشته تا زمین‌های خود را برای اجرایی شدن این طرح به میدان آورند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هرکس با هر نگاهی به این موضوع نگاه کند طرح مبارک و ضروری است. این طرح برای آینده ایران موضوع مهمی به شمار می‌رود تا چند سال آینده موضوع جمعیت از مرحله خطر فاصله بگیرد و به مرحله ثبات برسد تا آینده ایران به بهترین نحو رقم بخورد.

بذرپاش یادآور شد: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز شامل طرح جوانی جمعیت خواهد شد.

طبق  گزارش تسنیم، در قالب نهضت ملی مسکن 550 میلیون تومان وام 18 درصد با دوره بازپرداخت 20 ساله پرداخت می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه پرداخت به‌موقع تسهیلات، از جمله عوامل مهم و تسریع‌کننده ساخت مسکن است، روند پرداخت این تسهیلات با نقطه مطلوب را فاصله دار دانست وبر اهتمام بیشتر بانک‌ها و نظارت پیگیری بانک مرکزی در این زمینه تأکید کرد.

 

آیت‌الله رئیسی همچنین به بانک مرکزی دستور داد ظرف یک هفته آینده مشکل آن دسته از متقاضیانی که موفق به دریافت تسهیلات ساخت مسکن نشده‌اند را بررسی و در جهت رفع آن اقدام کند.

رئیس جمهور کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد را اقدامی مثبت اما ناکافی دانست و گفت: نظام بانکی باید با متقاضیان برای بازپرداخت این تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در دستگاه‌های دولتی در اجرای «طرح هادی» وزارت کشور و وزارت اقتصاد را مکلف کرد با همکاری بنیاد مسکن مشکل را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

آیت الله رئیسی ضمن تاکید به استانداران برای پیگیری تحقق تصمیمات شورای عالی مسکن، روند واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح جوانی جمعیت را قابل قبول دانست و ابراز امیدواری کرد با واگذاری ۷۰ هزار قطعه زمین دیگر تا آخر امسال تعهدات دولت در این طرح تحقق یابد.

 

نظارت موثر اتحادیه مشاورین املاک بر عملکرد منضبط بنگاه‌های معاملاتی، ایجاد ساز و کاری مؤثر و کارآمد برای تعیین تکلیف زمین‌های بلااستفاده جهت بکارگیری در طرح جهش تولید و مسکن، بررسی نیاز کشور به سیمان و فولاد برای تولید مسکن و برنامه ریزی برای تأمین آن از سوی وزارت صمت تا ۱۰ روز آینده و همکاری بییشتر مسئولان استانی برای افزایش سرعت ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده از دیگر توصیه های رئیس جمهور در جلسه امروز شورای عالی مسکن بود.

رئیس جمهور در ابتدای این نشست با تقدیر از حضور معنادار و حماسه‌ساز مردم ولایی، با بصیرت و متدین در جشن پرشکوه عید غدیر این حضور را جلوه‌ای از انسجام، نشاط ملی و ولایتمداری ملت ایران دانست و از همه دست‌اندرکاران برپایی این جشن باشکوه نیز تشکر کرد.

وام مسکن زوجین از ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۲ دو برابر شده است. تا قبل از این هر فرد می‌توانست حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن دریافت کند اما در حال حاضر مبلغ وام مسکن زوجین برای هر فرد که ساکن تهران می‌باشد به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. در نتیجه وام مسکن زوجین شامل دو وام چهارصد میلیونی می‌باشد که جمعا ۸۰۰ میلیون وام مسکن به زوجین تعلق می‌گیرد. در ادامه روشی را بررسی می‌کنیم که می‌توانید وام خود را تا ۹۶۰ میلیون تومان نیز افزایش دهید،/

 
 

مبلغ وام مسکن زوجین در سال ۱۴۰۲، ۹۶۰ میلیون تومان می‌باشد البته این مبلغ مخصوص زوج‌های ساکن تهران است و برای ساکنین شهرستان وام خرید مسکن ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. در جدول زیر جزییات مبلغ وام مسکن زوجین را مشاهده می‌نمایید:

عنوان وام مبلغ وام

/.//وام مسکن زوجین ساکن شهرستان ۶۴۰ میلیون تومان

 

وام مسکن مجردین ساکن تهران ۴۰۰ میلیون تومان

 

وام مسکن مجردین ساکن شهرستان ۳۲۰ میلیون تومان

 

وام جعاله مسکن ۱۶۰ میلیون تومان

مبلغ وام خرید مسکن ۱۴۰۲

طبق جدول بالا زوجین می‌توانند در کنار دریافت وام مسکن، وام جعاله مسکن نیز دریافت کنند که مبلغ آن برای ساکنین تهران و شهرستان‌ها ۱۶۰ میلیون تومان است.سکن

 

شرایط وام مسکن ۱۴۰۲

در این قسمت می‌خواهیم بدانیم که سود وام مسکن و مدت بازپرداخت و مبلغ اقساط این وام به چه صورت می‎‌باشد. سود وام مسکن زوجین ۲۲.۵ درصد، مدت بازپرداخت ۱۲ سال و مبلغ بازپرداخت هر قسط حدود ۱۶ میلیون تومان خواهد بود. جزییات بیشتر شرایط دریافت وام مسکن زوجین را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید:

وام مسکن زوجین ساکن تهران ۲۲.۵ درصد ۱۲ سال ۱۶ میلیون و ۱۱ هزار تومان

 

وام مسکن زوجین ساکن شهرستان ۲۲.۵ درصد ۱۲ سال ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان

وام مسکن مجردین ساکن تهران ۲۲.۵ درصد ۱۲ سال ۸ میلیون و ۵۵ هزار تومان

وام مسکن مجردین ساکن شهرستان ۲۲.۵ درصد ۱۲ سال ۶ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان

وام جعاله مسکن ۲۳ درصد ۵ سال ۴ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی