کد مطلب: 27212

لاغری| سلامت ای و لاغری

لاغری ارزان و راحت در خانه | وزن خود را به راحتی کنترل کنید

میوه‌هایی وجود دارند که دارای کالری کم، سرشار از فیبر و حاوی مواد مغذی مفیدی هستند که به چربی‌سوزی کمک فراوانی می‌کنند.

لاغری ارزان و راحت در خانه | وزن خود را به راحتی کنترل کنید

میوه‌هایی وجود دارند که دارای کالری کم، سرشار از فیبر و حاوی مواد مغذی مفیدی هستند که به چربی‌سوزی کمک فراوانی می‌کنند.

میوه نسبت به سایر مواد غذایی، کالری کمتر و فیبر بیشتری دارد. اگر به دنبال کاهش وزن به واسطه مصرف میوه هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

میوه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند:

۱. موز

موز با دارا بودن حدود ۳ گرم فیبر در هر وعده، به ایجاد حس سیری کمک می‌کند و در عین حال کالری کمتری نسبت به سایر خوراکی‌های پُر کربوهیدرات دارد. موز سبز (نارس) حاوی نشاسته مقاوم‌تری [برای هضم] نسبت به موز زرد و رسیده است. به نظر می‌رسد این نشاسته مقاوم جزو ویژگی‌های مثبت این میوه است و در تنظیم میزان قند خون و کنترل وزن مؤثر است.

۲. گریپ فروت

تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای فیبر بالا، کالری نسبتاً کم و شاخص گلیسمی پایین گریپ فروت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

۳. آناناس

آناناس منبع آنزیم‌هایی است که به هضم غذا کمک می‌کند. بهبود هضم می‌تواند اشتها را تنظیم کند و این موضوع به نوبه خود در کاهش وزن نقش دارد. آناناس همچنین منبع فیبر است و حس سیری را در شما تقویت می‌کند.

۴. گیلاس

گیلاس منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است و مصرف آن برای تناسب اندام و لاغری توصیه می‌شود.

۵. گلابی

گلابی با داشتن ۶ گرم فیبر در هر وعده، یکی از میوه‌های پر فیبر است. خوردن گلابی، بدون آن که چربی، کلسترول و سدیم وارد بدن کند، احساس سیری طولانی مدتی به بدن می‌دهد و گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

۶. لیمو

افزودن آب لیموی تازه به آب، در تنطیم و کنترل وزن نقش دارد. اسید سیتریک موجود در آب لیمو سبب بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن و افزایش کالری‌سوزی می‌شود.

۷. خربزه

خربزه کالری کم و آب بالایی در ساختار خود دارد و همین موضوع باعث می‌شود در زمینه کمک به لاغری و کاهش وزن بسیار مفید باشد. خربزه سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین C، بتاکاروتن، لیکوپن و آنتی اکسیدان است.

۸. کیوی

کیوی حاوی مواد مغذی مهمی چون ویتامین C و فیبر است و این ویژگی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. طبق تحقیقات، رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر باعث کاهش وزن و افزایش حس سیری می‌شوند. هم‌چنین کیوی سلامت روده را ارتقا می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی