کد مطلب: 26517

وام| وام جدید| وام فوری

سورپرایز بزرگ دولت برای وام مسکن مستاجران | واریز وام ۲۰۰ میلیونی مسکن بحساب مستاجران در این تاریخ

رییس بنیاد مسکن گفت: مکاتبات و برنامه‌ریزی‌های لازم درخصوص تخصیص اعتبارات وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی برای سال جاری در حال انجام است تا وقفه‌ای در پرداخت تسهیلات ایجاد نشود.

سورپرایز بزرگ دولت برای وام مسکن مستاجران | واریز وام ۲۰۰ میلیونی مسکن بحساب مستاجران در این تاریخ

حدود شش ماه از تصویب وام مسکن۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت خواهد شد وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام فوری دارای شرایط خاصی است. وام مسکن از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مکاتبات لازم را برای پرداخت سهمیه سال جاری وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی صورت داده‌ایم و کارهای آن در حال انجام است تا وقفه‌ای در پرداخت‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه وام مسکن روستایی دارای یارانه است مبلغ تسهیلات به میزان سال گذشته خواهد بود و افزایش ندارد.

رییس بنیاد مسکن گفت: منکر رشد قیمت مصالح، دستمزد و سایر هزینه‌ها نیستیم اما روستاییان با وام ۲۰۰ میلیون تومانی و مقداری نقدینگی از خودشان همت می‌کنند و اقدام به ساخت واحدها می‌کنند.

اجرای ۳۵۴ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن

به گفته نیکزاد روند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن مناسب است و طبق چارچوب جلو می‌رویم. اما به هر حال ساخت مسکن دشواری‌های خاص خود را دارد.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن در حال حاضر ۳۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها را به مرحله ساخت رسانده که همه دست اندرکاران اجرای طرح‌ها زحمت می‌کشند. ما هم در کنار بخش خصوصی هستیم و مرتبا در محل پروژه‌ها حضور می‌یابیم و نظارت می‌کنیم.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 4 میلیون و 342 هزار و 492 تومان است. کل سود تسهیلات، 4 میلیون و 219 هزار و 813 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 104 میلیون و 319 هزار و 813 تومان خواهد بود.

امکان انتقال میانگین این سپرده به بستگان درجه یک اعم از همسر، فرزند، پدر، مادر و خواهر و بردار صاحب حساب حقیقی، قابلیت استفاده از این طرح توسط سازمان‌ها و ادرات به منظور انتقال حساب پس انداز کارکنان خود به صورت تفکیکی یا افتتاح حساب طرح کوثر برای آن‌ها و امکان دریافت این تسهیلات توسط شرکت تعاونی‌ها برای اعضای خود از جمله ویژگی‌های این طرح تسهیلاتی هستند.

لازم به ذکر است که این مبلغ وام به منظور اشتغال زایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

سه‌شنبه گذشته شورای پول و اعتبار پس از بررسی نامه شماره 24393 مورخ 17 اردیبهشت 1402 با موضوع مصوبه ششمین جلسه شورای عالی مسکن، سقف فردی تسهیلات پروژه‌های حمایتی مسکن موضوع ماده 4 قانون جهش تولید مسکن را معادل 550 میلیون تومان در تمامی شهرهای کشور به‌صورت یکسان تعیین کرد.

پیش از این سقف وام مذکور برای استان تهران 450 میلیون، شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت 400میلیون تومان، مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و سایر شهرها 300 میلیون تومان بود.

اخیرا رئیس بنیاد مسکن از بازپرداخت تسهیلات مذکور به‌صورت پلکانی خبر داده است. در این صورت اقساط ماهانه متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن از حدود 9.5 میلیون تومان آغاز شده و در ماه 12 سال بیستم به بیش از 16.6 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 محاسبه سود و اقساط تسهیلات 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد کل سود وام مذکور 2 میلیارد و 508 میلیون تومان خواهد بود. در مجموع نیز متقاضی باید 3 میلیارد و 58 میلیون و 556 هزار تومان برای وام 550 میلیون تومانی پرداخت کند.

لازم به ذکر است که در بازپرداخت پلکانی تسهیلات، قسط ماهانه دوره دهم (سال دهم) بالغ بر 12 میلیون و 370 هزار تومان است. قسط دوره 15 (سال 1417 در صورت آغاز پرداخت تسهیلات از سال جاری) نیز 14 میلیون و 473 هزار تومان خواهد بود.

اکبر نیکزاد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وام مسکن شهری در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزیر اقتصاد، در شورای پول و اعتبار افزایش تسهیلات مسکن شهری به تصویب رسیده است.

 

 

وی افزود: براساس این اقدام و تصمیم‌گیری انجام‌شده سقف وام مسکن شهری در همه شهرهای کشور ۵۵۰ میلیون تومان شده است. 

 

 

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: بازپرداخت این وام به صورت پلکانی است و اقساط این وام نیز به شکلی است که نباید بیشتر از ۴۰ درصد از حداقل حقوق قانون کار باشد.

 

نیکزاد با بیان اینکه اعتقاد داریم با توانمندی داخلی کشور در بحث نیروی انسانی، مصالح و ابزارآلات، سالانه توان ساخت یک میلیون مسکن را قطعا داریم، عنوان کرد: این مصوبه بسیار خوب دغدغه‌های مردم در بحث مسکن را کمتر می‌کند و می‌تواند به خانه‌دار شدن مردم کمک کند.

 

 

وی افزود: ساخت سالانه یک میلیون مسکن هدف مهم دولت و از تاکیدات ریاست جمهوری است و همه مسئولان در تلاش هستند تا بتوانند این مهم را نهایی کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی