کد مطلب: 31679

عیدی ۱۴۰۳ | عیدی کارگران | عیدی کارمندان ۱۴۰۳ | عیدی بازنشستگان | سقف عیدی سال ۱۴۰۳

رقم جدید عیدی ۱۴۰۳ مشخص شد | نحوه محاسبه عیدی 1403 با این روش ساده + فرمول

براساس خبرهای جدید و به گوش رسیده مبلغ عیدی 1403 بازنشستگان، کارمندان و کارگران تغییر کرده است. در ادامه نحوه محاسبه و مبلغ جدید عیدی 1403 را با هم می خوانیم.

رقم جدید عیدی ۱۴۰۳ مشخص شد | نحوه محاسبه عیدی 1403 با این روش ساده + فرمول

رقم عیدی 1403 بالاخره مشخص شد. مبلغ عیدی 1403 بر اساس تورم آن سال افزایش می یابد. امروز هم خبر مهمی در خصوص مبلغ عیدی 1403 منتشر شده است. نحوه محاسبه و رقم عیدی 1403 را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

پرداخت عیدی 1403 کارمندان، کارگران و بازنشستگان در هفته اول اسفند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت عیدی کارمندان، کارگران و بازنشستگان تا هفته اول اسفند خبر داد.

سیدصولت مرتضوی گفت: میزان عیدی کارگرانی که به مدت ۱۲ ماه در طول سال کار کرده اند، معادل ۲ ماه حقوق دریافتی آن‌ها در طول سال خواهد بود  که باید از سوی کارفرمایان پرداخت ‌شود.

همچنین میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان طبق مصوبه‌ای هیات وزیران ۲ میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده که هفته اول اسفند به حساب آنها واریز می شود. البته با داشتن همسر ۷۰۰ هزار تومان و هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: منابع مالی لازم برای پرداخت عیدی کارمندان، کارگران و بازنشستگان فراهم شده و حتما ظرف روزهای آتی فرایند واریز آغاز خواهد شد.

 شایان ذکر است: عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تأمین اجتماعی هم تا هفته اول اسفند واریز می شود.هر بازنشسته و مستمری بگیر صندوق تأمین اجتماعی امسال ۲ میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت می کند و به افراد متاهل ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند کمتر از 18 سال ۳۰۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه خواهد شد.

خبر دیگری در همین رابطه حاکیست: بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق لشگری هم از هفته جاری مشمول افزایش 10 درصدی حقوق می‌شوند.

طبق بخشنامه شماره ۱۷۸۹۳۴ صادره از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، افزایش ۱۰ درصدی حقوق با استناد به تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری همراه با حقوق بهمن‌ به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح واریز خواهد شد احکام حقوقی بازنشستگان لشگری طی همین هفته با ارقام و امتیازات جدید در سامانه (ساتا) بارگذاری خواهد شد.

خبر دیگری حاکیست: رضا فیضی نژاد معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری هم اعلام کرد: حکم بازنشستگی بیش از یک هزار نفر از بازنشستگان «سازمان آموزش و پرورش استثنایی» مشمول صادر شده و در پایان بهمن حقوق بازنشستگی، معوقات و عیدی پایان سال به صورت یکجا به حساب این افراد واریز می شود.

خبر فوری در خصوص پرداخت عیدی 1403 و پاداش سال

کارگران بر طبق سنوات کاری خود عیدی دریافت خواهند کرد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی به تشریح نحوه پرداخت عیدی کارگران و بازنشستگان پرداخت.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بر لزوم پرداخت عیدی و پاداش کارگران تا قبل از پایان سال تاکید کرد و گفت: کارفرمایان نباید عیدی کارگران را به سال بعد موکول کنند و در صورت امکان با حقوق بهمن ماه عیدی را به دست کارگرانشان برسانند.

عیدی 1403

فتح الله بیات در گفتگو با ایسنا، درباره پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران اظهار کرد: بحث عیدی و پاداش پایان سال کارگران به رسم هر سال صورت می‌گیرد و ما به کارفرمایان توصیه می‌کنیم برای آنکه از بار بدهی‌شان کاسته شود و به ازدحام روز‌های پایانی سال در بانک‌ها دچار نشوند، در بهمن ماه و اوایل اسفند عیدی و پاداش کارگرانشان را زودتر به دستشان برسانند.

وی با بیان اینکه کارگران طبق سنواتی که دارند عیدی دریافت می‌کنند، گفت: در حال حاضر عرف پرداخت عیدی به این شکل است که برخی از کارفرمایان پاداش و عیدی را در پایان سال با کارگران خود تسویه می‌کنند و برخی دیگر بر اساس قرارداد کار اعم از سه ماه و شش ماه عیدی را می‌پردازند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی درباره پرداخت عیدی کامل به کارگران نیز تاکید کرد: همه کارگران طبق سنوات کاری عیدی و مزایای پاداش پایان سال را دریافت می‌کنند، ولی چنانچه کارگری شش ماه در کارگاه کار کرده باشد، طبق همان نیم فصلی که کار کرده عیدی خود را می‌گیرد.

بیات با بیان اینکه فرقی بین کارگر قراردادی و کارگر رسمی در بحث پرداخت عیدی وجود ندارد، اظهار کرد: کارگران به هر میزانی که کار کرده باشند حتی اگر ۳۰ روز باشد مستحق دریافت عیدی هستند.

وی در عین حال به عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بازنشستگان با توجه به سن و سالی که از آن‌ها گذشته و بزرگ خانواده‌ها هستند قطعا در ایام نوروز و تعطیلات و دید و بازدید با رفت و آمد فرزندان و نوه‌ها مواجه می‌شوند، از این رو عهده‌دار هزینه‌های بیشتری خواهند بود لذا شایسته است عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی به جهت حفظ قدرت خرید آن‌ها ترمیم و تقویت شود.

بیات با بیان اینکه مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور معمول همچون بازنشستگان کشوری و لشگری تعیین می‌شود، گفت: با توجه به تورم اقلام و کالا‌های اساسی و تامین مایحتاج ضروری و مصرفی از دولت می‌خواهیم با تمهیدات و پیش‌بینی‌هایی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی همچون زمان شاغلی پرداخته شود. کارگران در زمان شاغلی حق بیمه می‌پردازند، ولی در دوران بازنشستگی عیدی کارمندی دریافت می‌کنند و انتظار این است که از پس انداز و اندوخته ۳۰ سال بیمه‌پردازی در دوران بازنشستگی بهره‌مند شوند.

نحوه محاسبه عیدی ۱۴۰۳؛ کارگران حداقل دوازده ماه کارکرد

نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۳ برای کارگران با حداقل دوازده ماه کارکرد: به موجب ماده واحده قانونی مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران: «کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل شصت روز آخرین مزد، ‌به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان، نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی کارگران تجاوز کند.»

مطابق این ماده، حداقل مبلغ عیدی کارگران تامین اجتماعی، به میزان شصت برابر آخرین مزد روزانه آنها و حداکثر مبلغ عیدی آن ها نیز برابر است با نود برابر آخرین مزد روزانه کارگران. فرمول تعیین پاداش آخر سال کارگران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ به صورت زیر خواهد بود:

۶۰*مزد روزانه= حداقل عیدی کارگران در سال ۱۴۰۳

۹۰*مزد روزانه= حداکثر عیدی کارگران در سال ۱۴۰۳

اما کف و سقفِ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون چقدر است؛ براساس آنچه قانون می‌گوید کارگران امسال در ماه‌های پایانی سال، حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند؛ به همین ترتیب، حداکثر مبلغ عیدی نیز ۱۵ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان خواهد بود.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی