کد مطلب: 31662

بسته معیشتی | بسته معیشتی جدید | بسته معیشتی ایثارگران

پرداخت بسته معیشتی 8/400/000 تومانی؛ عیدی دولت به مردم | امروز؛ بسته معیشتی عید مبعث توزیع شد

دولت به منظور اکرام نیازمندان و خانوارهای کم درآمد اقدام به توزیع بسته معیشتی 8 میلیون و 400 هزارتومانی کرد.

پرداخت بسته معیشتی 8/400/000 تومانی؛ عیدی دولت به مردم | امروز؛ بسته معیشتی عید مبعث توزیع شد

دولت برای کمک به دهک های پایین و اقشار کم درامد جامعه کمک های مالی و کالایی در قالب بسته معیشتی به سرپرستان آن خانوارها اهدا می کند. این بسته معیشتی در ارزش و مبالغ مختلفی می باشند. جزئیات پرداخت بسته معیشتی دولتی بهمن ماه را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

توزیع بیش از ۳۵ میلیون بسته معیشتی در بین نیازمندان کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا کنون بیش از ۳۵ میلیون بسته معیشتی، ۱۰۰ هزار سری جهیزیه و ۲۵ میلیون اقلام دارویی توسط سپاه، بسیج سازندگی و خیرین در بین نیازمندان سراسر کشور توزیع شده است.

غلامرضا سلیمانی بعدازظهر امروز در حاشیه سی‌ و‌ هفتمین رزمایش مواسات و کمک مومنانه که به مناسبت دهه فجر و مبعث پیامبر(ص) در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: این رزمایش در ابتدا تنها در قالب بسته‌های مواد غذایی و معیشتی بود اما اکنون اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، توزیع مواد بهداشتی، ساخت مسکن برای محرومین و بسته‌های لوازم‌التحریر هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۸ هزار زندانی در سرار کشور با حمایت بسیج سازندگی و سپاه آزاد شده است و این اقدام همچنان ادامه دارد.

سلیمانی ادامه داد: مهم‌تر از اعداد و ارقام، فرهنگ، شیوه و خط‌مشی است که در بین مردم برای کارهای خیر و کمک‌های مومنانه جاری شده است.

توزیع بسته معیشتی فجرانه به این خانوارها

بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مهدی محمدی دادستان و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شهریار گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک انقلاب اسلامی و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در راستای حمایت از خانواده زندانیان و با تلاش‌های اعضای این انجمن ۳۲۰ بسته حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش انجمن اهدا شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های تحولی دستگاه قضائی توجه ویژه به حقوق زندانیان، خانواده آن‌ها و مراقبت بعد از خروج است.

محمدی تصریح کرد: دادستانی شهرستان شهریار در راستای ارائه خدمات مطلوب، برنامه‌های منسجمی برای انجمن حمایت از زندانیان تعریف کرده است.

بسته معیشتی

وی ادامه داد: طی ۳ ماه اخیر سال جاری نیز اقدامات مالی و مددکاری متعددی از قبیل کمک‌های انجمن به خانوداه‌های زندانیان، مصاحبه حضوری و مشاوره قضائی و روانشناسی به ۱۲۳ نفر، معرفی به مراکز حمایتی کمیته امداد و بهزیستی برای ۵۷ نفر، معرفی محکومان آزاد شده به مراکز مراقبت بعد از خروج از زندان برای ۷ نفر، ایجاد اشتغال همسر زندانی برای ۳ نفر، توزیع بسته‌ی حمایتی به ۲۳۷ نفر، واریز وجوه نقدی به حساب ۳۰۲ سرپرست خانواده به مناسبت شب یلدا، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی برای ۶۰ نفر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و خرید لب تاپ و اهدای تبلت برای ۷ مورد، شناسایی خانواده مددجویان جهت پرداخت اجاره مسکن برای ۲ خانواده، بازدید میدانی از منزل مددجویان ۲ مورد، جلب رضایت شاکی منجر به آزادی زندانی ۱ مورد و معرفی به مراکز بهداشتی و درمانی ۲ مورد برای مددجویان انجام شده است.

توزیع بسته معیشتی 8 میلیون و 400 هزارتومانی برای این سرپرستان

کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران در ماه مبارک رجب تعداد ۸۰ بسته معیشتی بین خانواده های محروم و نیازمند این منطقه توزیع کرد.

به گزارش شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران در ماه رجب در پوشش حمایت از خانواده های محروم و نیازمند، اقدام به تحویل و توزیع تعداد۸۰ بسته معیشتی ارزاق غذایی کرد.

محمد صادق نوران دبیر کانون خدمت رضوی منطقه نوزده تهران گفت: در راستای اهداف آستان مقدس قدس رضوی در قالب پویش مهربانی به منظور حمایت از خانواده های نیازمند، تعداد ۸۰ بسته ارزاق غذایی شامل ۱۰ کیلو گرم برنج، ۲ عدد روغن مایع، ۲ بسته ماکارونی، یک قوطی رب گوجه فرنگی، ۲ عدد تن ماهی، یک بسته سویا و یک بسته شکر که به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال، همچنین مبلغ ۸۴ میلیون ریال که توسط کانون وقف و نذراز خیرین محترم منطقه جمع آوری شده بود به منظورخرید مرغ گرم اختصاص داده شد و در کنار بسته های اهدایی در میان نیازمندان و خانواده های تحت پوشش کانون های خدمت رضوی منطقه توزیع شد.

نوران افزود: پس از استخراج لیست ۸۰ نفره و دریافت آدرس محل سکونت آنان بسته های مزبور توسط تعدادی از خادمیاران منطقه باحضور درمحل و آدرس ساکنین محله های دولتخواه و اسماعیل آباد بسته های ارزاق درب منازل به نیازمندان اهدا شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که همزمان با تحویل بسته های معیشتی،نسبت به ارزیابی و شناسایی افراد نیازمند و جامعه هدف جدید، برای ارسال کمک های اهدایی در برنامه های آینده برنامه ریزی شد.

قابل ذکر است این بسته ها توسط بانک ملت به بنیاد کرامت رضوی اهدا شده است.

اختصاص بیش از 939 میلیارد تومان اعتبار برای تامین بسته معیشتی

بنیاد علوی در فاصله سال های 1398 تا 1402، بیش از 939 میلیارد تومان اعتبار را برای تامین بسته های معیشتی و توزیع آن در مناطق محروم سراسر کشور اختصاص داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ این اعتبار اختصاص یافته صرف تهیه و تامین 2 میلیون و 51 هزار و 315 بسته معیشتی و توزیع در میان خانواده های محروم استان های کشور شد.

براساس این گزارش،استان تهران با 286 هزار و 487 بسته معیشتی و اختصاص بیش از 111 میلیارد تومان بیشترین سهم از توزیع بسته های معیشتی را به خود اختصاص داد.

خراسان رضوی، دومین استانی است که با اختصاص 70 میلیارد تومان ، 153 هزار و 705 بسته معیشتی در مناطق محروم آن توزیع شد.

همچنین دراستان های فارس و خوزستان با تخصیص بیش از 60 میلیارد تومان و 53 میلیارد تومان به ترتیب 126 هزار و 274 و 113 هزار و 853 بسته معیشتی میان خانوارهای محروم توزیع شد.

طی 5 سال اخیر، بسته های معیشتی توزیع شده در استان سیستان و بلوچستان 102 هزار و 997 مورد بود که برای این میزان حدود 47 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و استان کرمان نیز با توزیع 89 هزار و 844 بسته معیشتی و تخصیص حدود 44 میلیون تومان در ردیف های بعدی رسیدگی بنیاد علوی به خانوارهای نیازمند قرار دارند.

استان های آذربایجان غربی با 87 هزار و 698 بسته معیشتی و اختصاص نزدیک به 39 میلیون تومان و هرمزگان با توزیع 82 هزار و 179 بسته معیشتی و تخصیص 37 میلیارد تومان نیز در ردیف های بعدی توزیع بسته های معیشتی قرار دارند.

در میان سایر استان ها، کمترین میزان اعتبار و بسته های معیشتی اختصاص یافته به استان های ایلام و سمنان هر کدام با 22 هزارو 186 و همچنین 15 هزار و 190 مورد است که به ترتیب 11 میلیارد تومان و حدود 7 میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص دادند.

منبع: فارس
آنچه دیگران میخوانند
  • سارازرین ارسالی در

    باعرض سلام ماشین گرونه طلا گرونه ماچجوری بخریم درآمد نداریم خانواده ۵ نفره هستیم شوهرم کار نداره

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی