کد مطلب: 31135

واریزی جدید | واریزی جدید دی | واریزی جدید مستمری بگیران | واریزی جدید بحساب بازنشستگان

فوری/آغاز تسویه معوقات حقوق بازنشستگان این گروه | واریزی 6 میلیون تومانی با حقوق بازنشستگان در این ماه

امروز خبر مهمی درباره واریزی جدید دولت بحساب حقوق بازنشستگان اعلام شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

فوری/آغاز تسویه معوقات حقوق بازنشستگان این گروه | واریزی 6 میلیون تومانی با حقوق بازنشستگان در این ماه

امروز خبرهای خوشی از واریزی جدید دولت بحساب حقوق بازنشستگان منتشر شده است. قرار است در این واریزی جدید رقم جذاب میلیونی در حقوق بازنشستگان پرداخت شود. جزئیات این واریزی جدید دولت رئیسی بحساب حقوق بازنشستگان را در ادامه با هم می خوانیم.

به‌زودی حساب بیش از ۵۰ هزار معلم شارژ خواهد شد. طبق گفته مسئولان به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شود.

صندوق بازنشستگی از واریز ۳۴۵ میلیاردتومان به حساب معلمان به منظور تسویه معوقات ناشی از رتبه‌ بندی خبر داد. طبق اطلاعیه بابت معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذرماه سال ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است. به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و تا پایان سال به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت خواهد شد.

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، ۶۲ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند و از آنجایی که این قانون ویژه معلمان است و افرادی که در رسته اداری، مالی خدماتی یا اجتماعی فعالیت می‌کنند مشمول این قانون نیستند، در نهایت طی جمع‌بندی صورت گرفته ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شدند. برای تعدادی از معلمان حکم اصلاحی وجود دارد که آموزش و پرورش پس از بررسی اعتراضات مجدد، باید احکام آنها را اصلاح کند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز مجددا برای این افراد احکام را اصلاح و مابه‌التفاوت آن را براساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل محاسبه می‌کند که کف مبلغ آن از ۴۵ درصد حق شغل و شاغل و فوق‌العاده شغل تا سقف ۹۰ درصد برای رتبه پنجم متفاوت است.

تاریخ واریزی جدید دولت بحساب حقوق بازنشستگان اعلام شد

طبق گفته او صندوق بازنشستگی کشوری قصد دارد با همکاری سازمان و برنامه بودجه و در صورت تامین اعتبار، تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را پرداخت کند و طلب معلمان بابت رتبه‌بندی تسویه شود.

جزئیات واریزی جدید به حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

همچنین معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری درباره حقوق معلمان در سال ۱۴۰۳ گفته است: بودجه سال ۱۴۰۳ با اعمال رتبه‌بندی دیده شده است و سال آینده با احکام جدید پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

به تازگی قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره افزایش حقوق معلمان گفته است: رتبه‌ بندی معلمان یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس بوده است. حداقل حقوق فرهنگیان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی ۴.۵ میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان رسید. نزدیک به یک میلیون معلم در این طرح رتبه‌بندی شدند. با اجرای طرح رتبه‌بندی، معلم جایگاه، شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد. اکنون با اجرای این طرح معلمان جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده‌اند. همچنین این طرح کمک شایانی به معیشت معلمان کرده است. در صد سال گذشته معلم با کارمند فرقی نداشت اما اکنون با اجرای این طرح معلم جایگاه ویژه دارد. استاد معلم، دانشیار معلم و آموزشیارمعلم همه نشان دهنده جایگاه ویژه معلمان هستند.

پرداخت واریزی جدید پاداش پایان خدمت به حقوق بازنشستگان اعلام شد

علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت اعلام شدبررسیهای اولیه نشان می دهد از حدود ۱۷ ماه قبل پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت انجام نشده است. علت عدم پرداخت پاداش اعلام شد.

به گزارش شهر بورس به نقل از تسنیم، به تازگی وزارت بهداشت در خصوص علت عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان این دستگاه اعلام کرده است؛ ردیف بودجه پاداش بازنشستگی کارکنان وزارت بهداشت نزد سازمان برنامه و بودجه است. با وجود پیگیری‌های مکرر برای اینکه ردیف یاد شده ذیل و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یا وزارت بهداشت قرار بگیرد، متاسفانه این ردیف ذیل سازمان برنامه است و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده نشده و همچنین علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز از سوی سازمان مذکور اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین در ادامه مطالبه قانونی بازنشستگان وزارت بهداشت مقرر گردیده که تخصیص‌های بودجه‌ای مورد نیاز در این زمینه از سوی خود سازمان برنامه به وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها تخصیص یابد تا در کمترین زمان ممکن تا پایان سال بخش عمده‌ای از پرداختی‌ها به بازنشستگان محترم انجام شود.

بررسیهای اولیه نشان می دهد از حدود ۱۷ ماه قبل پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت بهداشت انجام نشده است. بر این اساس افرادی که از بهار سال قبل بازنشست شده اند هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند.

با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی سال گذشته، تاخیر غیر موجه در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان دولتی میتواند تبعات مهمی در حوزه معیشت آنها داشته باشد و عملاً قدرت خرید پاداش این بازنشته‌ها کاهش زیادی دارد.

بر این اساس سازمان برنامه و بودجه با توجه به بسته شدن پرونده بودجه ۱۴۰۱ و عدم تعیین تکلیف پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاههای مختلف که دامنه این موضوع به سال جاری نیز کشیده شده است، بایستی به صورت مشخص در این حوزه شفاف سازی کند.

لازم به ذکر است، این موضوع صرفا محدود به وزارت بهداشت نیست و خبرهایی در خصوص عدم واریز پاداش پایان خدمت کارکنان وزارت اموزش و پرورش نیز مطرح شده است.

چندی قبل معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱، از پرداخت ۳۰ درصد پاداش تا پایان اذر ماه خبر داد و افزود :امید داریم بقیه پاداش نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی