کد مطلب: 31113

متناسب سازی حقوق بازنشستگان | متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

فوری/خبر جدید از متناسب سازی حقوق بازنشستگان | واریزی شگفت انگیز با متناسب سازی حقوق از این ماه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از واریزی جذاب و باورنکردنی دولت برای بازنشسته ها با متناسب سازی حقوق بازنشستگان

فوری/خبر جدید از متناسب سازی حقوق بازنشستگان | واریزی شگفت انگیز با متناسب سازی حقوق از این ماه

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بند الحاقی یک ماده ۲۹، متناسب سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه تصویب شد. یکی از اهداف برنامه‌ توسعه در سال‌های آتی این است که متناسب سازی حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کشور شاغلان مشابه و هم‌تراز برسد. امروز خبر داغی از تغییرات در متناسب سازی حقوق بازنشستگان منتشر شده است. جزئیات جدید از خبر متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه با هم می خوانیم.

آخرین خبر متناسب سازی حقوق بازنشستگان امروز ۱۱ دی 1402

حسین گودرزی از افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلان در سال جدید خبر داد.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی اظهار داشت حقوق بازنشستگان و شاغلان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

او درباره نشست روز یکشنبه دهم دی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت و طی آن نمایندگان کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی حقوق و دستمزد مجلس، با افزایش ۲۵ درصدی متوسط حقوق شاغلین و بازنشستگان در لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: علاوه بر این براساس لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳، به‌طور متوسط ۳ و نیم درصد حق عائله‌مندی به حقوق شاغلین اضافه خواهد شد که برای حقوق بگیران کف، بیشتر از حقوق بگیران سقف خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با افزایش وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه کرد: همچنین اعضای کمیسیون با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده موضوع بند هفت قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مخالفت و در مقابل با تامین ۷۰ همت برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و والدین معظم شهدا موافقت کردند.

گودرزی خاطرنشان کرد: این مصوبات در کمیسیون اجتماعی تصویب شدند و باید همه این مصوبات در کمیسیون تلفیق برنامه بودجه و صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جدول زمان بندی واریزی حقوق دی

​جدول زمان بندی واریز حقوق دی ماه ۱۴۰۲ مستمری بگیران تامین اجتماعی منتشر شد، پرداخت‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود.

به گزارش منیبان به نقل از اقتصادآنلاین، ماه گذشته تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ بر اساس حروف الفبا از بیستم آغاز و تا سی ام ادامه داشت. پیش بینی می شود که تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دی ماه ۱۴۰۲ نیز مانند ماه گذشته باشد.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir (https://es.tamin.ir/) و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

رضا فیضی‌نژاد در مصاحبه با ایسنا، در این باره اظهار کرد: باتوجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰ درصد آن باید در سال اول اعمال شود.

وی ادامه داد: میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز به گونه‌ای است که در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری افزود: با تصویب برنامه هفتم توسعه و اجرای آن در سال ۱۴۰۳، برای اعمال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اعمال ۴۰ درصد شاغل همتراز در حقوق بازنشستگان طی سال اول به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. به عبارتی در سال ۱۴۰۳ علاوه بر بودجه جاری، فقط برای اجرای متناسب‌سازی به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که در مجموع پنج سال (برنامه هفتم توسعه)، مبلغی معادل بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری چقدر تا اجرا؟

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه یکی از اصلی ترین دلایل رد کلیات لایحه بودجه در مرتبه نخست عدم شفافیت همسان سازی حقوق بازنشستگان بود، گفت: مجلس در این زمینه پیگیر بوده و قطعا نسبت به اجرای آن تأکید دارد.

فرهاد بشیری با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در مجلس دنبال خواهیم کرد، بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان است که همواره مجلس یازدهم به آن توجه داشته است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی ۹۰ درصدی بازنشستگان را مصوب کرد و این موضوع باید در بودجه نیز قید شود، افزود: یکی از دلایلی که صحن مجلس در وهله نخست با کلیات بودجه مخالفت کرد نیز شفاف نبودن وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان بود.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان از کی اجرا می شود

وی تأکید کرد: چشم امید بازنشستگان، امروز به مجلس است و ما نمایندگان قطعا امید آن‌ها را ناامید نخواهیم کرد و پیگیر تصویب این مهم در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ و نهایتا صحن علنی مجلس خواهیم بود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: یکی از وظایف دولت تأمین امنیت و آرامش بازنشستگان عزیز پس از انجام سال‌ها خدمت صادقانه است و مجلس برای فراهم شدن این فضا برای بازنشستگان، حرکت خواهد کرد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی