کد مطلب: 29908

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا دست دوم

قیمت طلا در روز دوشنبه بالا کشید | خبر مهم از قیمت طلا

یک کارشناس طلا گفت: در چند روز گذشته قیمت طلا و سکه تحت تاثیر جنگ غزه و اسرائیل و همین طور افزایش قیمت اونس جهانی بالا رفت. اما دوباره روند نزولی را در پیش گرفت و تاحدودی قیمت ها کمتر شد.

قیمت طلا در روز دوشنبه بالا کشید | خبر مهم از قیمت طلا

قیمت طلا در روز یکشنبه به اوج رسید. قیمت طلا 18 عیار، امروز بالا رفت. قیمت طلا تحت تاثیر اخبار مهم است . جدیدترین قیمت طلا امروز 24 مهر 1402 در بازار اعلام شد. تغییرات مهم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۲ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز ۱۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۲۸ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان به فروش می‌رود.

قیمت طلا در روز دوشنبه

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز دوشنبه، بیست و چهارم مهرماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۱ هزار و ۲۱۴ تومان

یورو

۴۳ هزار و ۳۳۳ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۲۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان

سکه امامی

۲۸ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان

نیم سکه

۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون تومان

ه گرم طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۳ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۰ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان

هر انس طلا

۱۹۱۰.۹۱ دلار

خبر مهم از قیمت طلا 

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا و سکه اضافه کرد: در هفته های گذشته شاهد افزایش قیمت در طلای ۱۸ عیار و انواع سکه بودیم به طوی  که هر گرم طلای  ۱۸عیار به  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و سکه امامی هم وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد. پس از آن اگر چه قیمت ها تا حدودی روند کاهشی گرفته است اما این مسئله بنا به دلایلی ثبات نخواهد داشت و دوباره شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.

عضو اتحادیه طلا و جواهر درباره آینده بازار طلا افزود: با توجه به مواردی چون گرانی اونس جهانی در روزهای گذشته و نزدیک شدن به پایان سال عرضه و تقاضا در بازار بیشتر می شود و همین عاملی است که تاثیر ۲۰ تا ۳۰ درصدی روی قیمت ها بگذارد. البته امروز قیمت اونس جهانی حدود ۱۰ دلار ریزش داشت و تا ۱۹۲۲ دلار پایین آمد.

وی در پاسخ به این سئوال که اکنون موقعیت برای سرمایه گذاری در بازار طلا مناسب است یا خیر؟  ادامه داد: نکته قابل تامل این است که در هیچ یک از بازارهای مناسب سرمایه گذاری از جمله خودرو، مسکن و طلا نباید عجولانه وارد شد. اگر دیدیم بازاری برای چند روز ملتهب می شود بلافاصله برای خرید و کسب سود وارد نشویم. این بازارها به ویژه طلا برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب نیستند. اما بازار طلا نسبت به دیگر بازارها از ریسک کمتری برخوردار است و برای سرمایه گذاری بلند مدت  از ۶ ماه تا بیش از یکسال خیلی خوب جواب می دهد.  

امروز دوشنبه ۲۴ مهر تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۶۰۰  هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۵۰  هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

جدول قیمت طلا در روز دوشنبه

محصول   نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید   ۲۸ میلیون و ۶۰۰ 
 سکه تمام طرح قدیم  ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون  و ۵۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار
 سکه یک گرمی   ۵ میلیون و ۹۰۰  
طلای ۱۸ عیار   ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار

اینکه افزایش دلار چه اثری بر قیمت طلا خواهد داشت به دو ویژگی مهم طلا بازمی‌گردد؛ ویژگی شبه پول بودن طلا و ویژگی حفظ ارزش پول. با افزایش ارزش دلار در مقابل سایر ارزها بسیاری از سرمایه‌گذاران ممکن است پیش‌بینی کنند که چرخ‌های اقتصاد آمریکا همچنان در گردش خواهد بود و ریسک‌های مالی و اقتصادی در سطح پایینی قرار خواهد داشت. این گروه از دارندگان طلا احتمالاً به فروش طلای خود اقدام کرده تا در عوض سرمایه خود را به دلار تبدیل کنند. از سوی دیگر بانک‌های مرکزی که در پرتفوی خود ترکیبی از دلار و طلا را نگهداری می‌کنند با افزایش ارزش دلار، اگر به دلیل برخی ملاحظات و محدودیت‌ها مجاز به فروش طلا نباشند به‌احتمال قریب‌به‌یقین به حفظ دلارهای خود و عدم خرید طلای جدید اصرار خواهند داشت. اغلب در مقالات و تحلیل‌های اقتصادی، رابطه بین ارزش دلار و قیمت طلا را معکوس و رابطه بین ارزش یورو و قیمت طلا را مستقیم می‌دانند. باوجوداینکه روابط مذکور به‌صورت تاریخی مورد تأیید می‌باشند اما همه‌چیز ممکن است تغییر کند. مثلاً اگر روزی یوان چین به‌قدری قدرتمند و فراگیر شود که سرمایه‌گذاران و حتی بانک‌های مرکزی این ارز را به‌عنوان ارزی مطمئن و مأمن سرمایه‌گذاران قلمداد کند، در این حالت برخی از روابط بین ارزها و طلا تغییر خواهد کرد. شاید در آن دوران روند تغییرات ارزش طلا و یوان همسو و یا معکوس شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی