کد مطلب: 29617

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا دست دوم

بالا رفتن قیمت طلا در معاملات امروز سه شنبه 18 مهر ماه | طلا گران شد

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۲ را در جداول زیر ببینید.

بالا رفتن قیمت طلا در معاملات امروز سه شنبه 18 مهر ماه | طلا گران شد

قیمت طلا در 18 مهر اعلام شد. قیمت طلا 18 عیار، امروز بالا رفت. قیمت طلا تحت تاثیر جنگ اسرائیل و فلسطین لحظه به لحظه سیر صعودی به خود گرفته است. جدیدترین قیمت طلا امروز 18 مهر 1402 در بازار اعلام شد. تغییرات مهم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

نوسان شدید قیمت اونس جهانی طلا برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به نوسانات و افزایش قیمت ارز ارتباط دارد. خبرهای سیاسی در سطح دنیا درباره تنش فلسطین و اسراییل، روی بازار ارز تاثیر گذاشته است.

وی می‌افزاید: به تبع افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بازارهای داخلی طلا و سکه نیز افزایش قیمت داشته است.

قیمت طلا دست دوم 

بذرافشان با بیان این‌که این میزان افزایش چشمگیر بوده است، تصریح می‌کند: این شرایط در حالی است که از لحاظ تقاضا، تغییری در بازار شاهد بودیم و این‌که بازار هیجانی شود، اتفاق نیفتاده است و بازار، روال عادی خود را طی می‌کند.

وی متذکر می‌شود: با این حال، افزایش قیمت اونس جهانی طلا، افزایش قیمت ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی مربوط به تنش منطقه، بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. ولی این‌که بگوییم تقاضا در بازار تشدید شده، چنین اتفاقی نیفتاده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه در پاسخ به این پرسش که امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود دارد؟ تاکید می‌کند: باید ببینیم در روزهای آینده خبرهای سیاسی و اقتصادی چه مراحلی را طی می‌کند. همچنین چه رقم‌هایی را اونس جهانی طلا به خود می‌بیند و بازار ارز چه شرایطی دارد.

بذرافشان عنوان می‌کند: اگر خبر خاصی وجود نداشته باشد، تغییری نباید وجود داشته باشد. با این حال، الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید ببینیم وضعیت اونس جهانی طلا به چه شکل است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر قیمت طلا

قیمت (دلار)    مقدار تغییر    درصد تغییر    تاریخ

۱،۸۶۱،    ۹.۵۰،    ۰.۵۱،    ۰۹:۰۰،

۱،۸۵۱،    ۱۸،    ۰.۹۸    روز قبل

۱،۸۳۳،    ۲.۱۰،    ۰.۱۱،    ۳ روز پیش

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا کاهشی شد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲،۴۶۵،۵۰۰ (دو میلیون و چهارصد و شصت و پنج هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۸ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان)    مقدار تغییر    درصد تغییر    تاریخ

۲،۴۶۵،۵۰۰    -۱۱،۶۰۰    -۰.۴۸،    ۰۹:۴۰،

۲،۴۷۷،۱۰۰،    ۶۲،۳۰۰،    ۲.۵۱    روز قبل

۲،۴۱۴،۸۰۰،    ۱۱۴،۶۰۰،    ۴.۷۴،    ۲ روز پیش

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۴۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۰،۶۸۰،۰۰۰ (ده میلیون و ششصد و هشتاد هزار) تومان معامله شد.

قیمت طلا

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۳۱،۰۰۰،۰۰۰ (سی و یک میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۱۶،۴۰۰،۰۰۰ (شانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۱،۴۰۰،۰۰۰ (یازده میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶،۲۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

قیمت طلا و سکه پس از ۶ ماه رکودی و نوسان کاهشی قیمت‌ها با اخبار و رویدادهای نامساعد منطقه در سه روز گذشته همواره صعودی بود. به نظر می‌رسد افزایش‌های میلیونی روزهای اخیر یک تنه توانسته کاهش‌‌های نیمه ابتدایی سال را جبران کند.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه 18 مهر 1402

این در حالی است که فعالان بازار طلا چشم به نوسانات قیمت دلار در پی افزایش تنش میان نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی دارند. به اعتقاد آنها با فروکش‌ کردن تب جنگ درگرفته در منطقه روند قیمت‌ها در بازار طلا به صورت پلکانی کاهشی خواهد شد. آنها می‌گویند روند تقاضا با وجود رشد شارپی قیمت طلا و سکه تغییری نکرده است و مبادلات این بازار در تعادل قرار دارند.

گفتنی است در طول معاملات طلا و سکه در بازار دیروز قیمت انس جهانی طلا افزایش نزدیک به ۱۲ دلاری داشت؛ اما پس از بسته‌شدن بازارها طلای جهانی با رشد ۳۰ دلاری نیمه کانال ۱۸۰۰ دلاری را رد کرده و در لحظه نگارش این گزارش در حال پیشروی در منطقه مذکور است. طلای جهانی با قیمت ۱۸۶۲ دلاری در حال معامله است.

به گفته این کارشناس بازار طلا، کاهش تقاضا به دلیل کاهش قیمت سبب شده تا جاذبه خرید طلا و سکه به ویژه برای سرمایه گذاری کمتر شود.

کشتی آرای درباره آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز گفت: قیمت سکه طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۴ میلیون ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی هم ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت دارند. قیمت هر مثقال طلا که بالای ۱۰ میلیون تومان بود به ۹ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است

وی افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید حباب سکه نیز در محدوده ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. 

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال که چرا حباب سکه از بین نمی‌رود نیز گفت: انتظار می‌رفت حباب سکه بیشتر کاهش یابد اما چون در چند روز اخیر تقاضا برای خرید سکه بوده این حباب روی سکه مانده است اما کاهش قیمت انس جهانی باعث شد حباب طلا از بین برود. 

قیمت طلای دست دوم 

کشتی‌آرای درباره علت عدم کاهش رکود در بازار طلا نیز اظهار داشت:یکی از دلایل ادامه رکود تداوم کاهش قیمت‌هاست، مورد دوم تعطیلات پی در پی هفته‌های اخیر نیز یکی از علت‌های افت داد و ستدها در بازار است چون در این زمان‌ها فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کاهش پیدا می‌کند که همین امر می‌تواند روی بازارها اثر منفی بگذارد در حال حاضر تا یک ماه آینده تعطیلی نداریم امیدواریم همین امر بازار را از رکود خارج کند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر بازارها به یکدیگر وابسته هستند، بازارهایی که موازی بازار طلا هستند نیز در حال حاضر در رکود هستند؛ بازارهایی مثل مسکن، خودرو و حتی بورس هم در رکود قرار دارند. 

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که وضعیت فعالان بازار طلا با توجه به رکودی که در ماه‌های اخیر بوده به چه صورت است نیز گفت: در اقتصاد ما بازهای فصلی و رکودهای فصلی داریم و همه جای دنیا هم رکودهای قصلی وجود دارد و  با خارج شدن از این فصل طبیعتا اتفاق مثبتی پیش خواهد آمد.

یک کارشناس بازار طلا با بیان اینکه تعطیلی‌ها و کاهش قیمت ها باعث شد تا پس از ماه صفر شرایط رکورد بازار سکه و طلا ادامه پیدا کند پیش بینی کرد قیمت‌ها در سطح کنونی حفظ شوند. 

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ محمد کشتی آرای نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین در باره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در یک هفته اخیر قیمت انس جهانی طلا ۱۰۰ دلار کاهش یافته است، در حالی که نرخ ارز داخلی ثابت بوده اما این کاهش انس باعث افت قیمت سکه و طلا شده است. 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی