کد مطلب: 29418

غذای ساده و ارزان برای شام | لیست غذا برای شام | شام ساده نونی

شام چی درست کنم ؟ | دستور چند مدل شام ساده نونی خوشمزه

اگر نمیدونی شام چی درست کنی که هم ساده باشه هم ارزان حتما این خبر را بخوان.

شام چی درست کنم ؟ | دستور چند مدل شام ساده نونی خوشمزه

غذاهای نونی به غذاهایی گفته می شود که به همراه نان سرو می شوند و معمولا بدون استفاده از برنج تهیه می شود. امروزه خیلی از غذاهای نونی از منوی غذایی خانواده های ایرانی حذف شده اند و جای خودشون رو به غذاهای فست فودی یا غذاهای پلویی داده اند. البته غذاهای پلویی و فست فود هم در صورتی که به طور متعادل مصرف شوند مشکلی ایجاد نمی کنند. در این مطلب منوی کامل از غذاهایی که با نون سرو می شوند را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم.

سالاد سزار :

سالاد سزار از سالاد های بسیار معروف و پرطرفدار ایتالیایی هست که طعم خاص و عالی داره. این سالاد رو میشه به عنوان یک وعده سبک و عالی و کم کالری استفاده کرد.

سالاد ماکارونی :

سالاد ماکارونی یا همان سالاد اندونزی سالادی خوش طمع و مقوی است که برای تهیه آن به خیارشور، هویج، ماکارونی، نخود سبز، ذرت، سس و لیمو ترش نیاز است.

سالاد تبوله :

این سالاد لبنانی بسیار خوشمزه می باشد و یک شام کاملاً سبک، بامزه ای فوق‌العاده برای آنان که در رژیم هستند به حساب می آید.

یتیمچه :

یتیمچه از جمله غذاهای به قول معروف دم دستی و آسان می باشد که بر خلاف دستور تهیه راحتش طعم خوشمزه ای را دارد و می توانید خیلی سریع آن را تهیه کنید. 

کوکو سبزی :

کوکو سبزی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کوکوهای ایرانی می باشد. این کوکوی خوشمزه همانطور که از نامش مشخص است از سبزیجات معطر تهیه می شود.

شامی کباب :

شامی کباب یکی از غذای خوش‌خوراک و بسیار ترد می باشد که خیلی سریع می توانید آن را تهیه کنید و برای یک وعده غذایی صرف کنید، از مواد اصلی مورد نیاز آن می توان پیاز، گوشت،تخم مرغ و لپه را نام برد. 

کوکو سیب زمینی :

کوکوی سیب زمینی به دو روش تهیه می شود؛ یکی با سیب زمینی پخته و دیگری با سیب زمینی خام و همچنین با ترکیب انواع مواد می توان کوکو تهیه کرد. کوکو در فر و با روغن کم و یا در تابه با روغن فراوان تهیه میشود. 

پوره سیب زمینی :

پوره سیب زمینی خوراکی ارزشمند و مورد علاقه کودکان می باشد که از پوره کردن سیب زمینی پخته شده بدست میاد.با کمترین مواد اولیه و خیلی سریع تهیه می شود 

سوپ سیب زمینی :

سوپ سیب زمینی از سوپ های سنتی ایران به حساب می آید که در شهرهای مختلف با روش های گوناگون و مواد متفاوتی تهیه می شود. سوپ سیب زمینی طعم بسیار خوبی دارد و می توانید به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم از آن استفاده کنید. 

زرشک پلو با مرغ :

زرشک پلو با مرغ مهمان خوش طعم و با کلاس سفره های مجالس ایرانی می باشد که طرز تهیه بسیار راحتی دارد.برای تهیه این غذای خوشمزه روی لینک کلیک کنید.

شنیسل مرغ :

“شنیسل مرغ” را باید با استفاده از سینه و یا مرغ درست نمایید تا بتوانید نهایت طعم خوشمزه را در وعده غذایی خود مهیا نمایید.مواد اصلی مورد نیاز این غذا علاوه بر سینه مرغ، تخم مرغ، زعفران و آرد سوخاری می باشد.

برای تهیه شنیسل مرغ کلیک کنید. 

مرغ سوخاری :

مرغ سوخاری بسیار خوشمزه می باشد و  راز خوشمزه شدن مرغ سوخاری رستورانی لذیذ و دلچسب در مرینیت کردن یا همان مزه دار کردن مرغ با انواع ادویه ها و پوشاندنش با تکه های نان است.

سوپ مرغ :

سوپ مرغ یک پیشنهاد عالی برای پیش غذا می باشد که در کنار خوشمزگی داری خواص و فواید فراوانی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. 

ناگت مرغ :

ناگت مرغ یکی از انواع ناگت های محبوب و بی نهایت خوشمزه در تمام دنیا می باشد. این غذا هم خیلی زود تهیه می شود و هم اینکه طعم و مزه خیلی خوبی دارد. 

جوجه ترش طعم بخصوصی دارد که شاید به جرئت بتوان گفت برای برخی افراد طعمی خوشمزه تر از کباب های معمولی (مانند کباب کوبیده ، جوجه کباب)  دارد. 

قیمه هم از پرطرفدار ترین غذاهای ایرانی است که بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و در کنار برنج استفاده می شود. “خورش قیمه” به روشهای مختلف طبخ می شود. گوشت قیمه معمولاً از راسته یا مغز ران گوسفند یا گوساله تهیه می شود.

خورش بادمجان :

خورش بادمجان از بادمجان، گوشت و گوجه فرنگی به همراه ادویه استفاده می شود. این غذا که یکی از خوش طعم ترین خورش های ایرانیست طرفداران بسیاری دارد و از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می شود. 

کباب تابه ای :

کباب تابه ای  تقریبا طرز تهیه آسانی دارد و همه افراد می توانند برا تهیه کردن آن اقدام کنند و از طعم لذیذ آن لذت ببرند.

فلافل آبادانی

اگه شما هم عاشق غذای تند هستید حتما فلافل آبادانی را در منزل تهیه کنید و از خوردن این فست فود سالم لذت ببرید.

طرز پخت میرزا قاسمی ناهار نونی ساده

میرزا قاسمی یک غذای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است. طرز تهیه آن بسیار ساده است و معمولاً با نان تازه، سبزی خوردن و ترشی سرو می‌شود.

مواد لازم

بادمجان کبابی یا کنسرو بادمجان

تخم مرغ برای هر نفر دو عدد

سیر تازه

روغن

نمک و فلفل

زردچوبه

رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه

طرز تهیه

بادمجانی که درون فر کباب کرده‌اید را پوست بکنید و با گوشکوب له کنید. می‌توانید از کنسروهای آماده بادمجان نیز استفاده کنید.

گوجه فرنگی‌ها را ۵ دقیقه در یک قابلمه آب جوش قرار دهید تا پوست شان به راحتی جدا شود. سپس گوجه‌ها را از آب جوش خارج می‌کنیم و پس از اینکه کمی سرد شدند، پوستشان را به راحتی جدا کنید.

گوجه‌ها را رنده کنید.

سیرها را پوست کنده و خرد کنید و در روغن ماهیتابه با کمی زردچوبه تفت دهید.

کمی رب گوجه فرنگی به سیرها اضافه کنید و تفت دهید.

در این مرحله بادمجان‌ها را به ترکیب اضافه کنید و چیزی در حدود ۱۵ دقیقه هم بزنید و بگذارید تا پخته شوند.

حالا گوجه‌ها را به ترکیب اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب اشافی آنها تبخیر شود.

نمک و فلفل را اضافه کنید.

میرزا قاسمی شما آماده و حاضر است!

طرز پخت کوفته برنجی ترکیه‌ای

کوفته برنجی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای بدون گوشت است که در اکثر کشورهای جهان سرو می‌شود. این غذا همراه با سس کچاپ یا سس سویا، نان و دیگر مخلفات می‌تواند سرو شود.

مواد لازم

برنج پخته شده دو پیمانه

تخم مرغ دو عدد

پنیر پیتزا رنده شده ۱ لیوان

پیاز یک عدد، همچنین می‌توانید از پیازچه نیز استفاده کنید.

آرد سوخاری سه قاشق

جعفری خرد شده کمتر از یک مشت

سیر ۳ حبه

نمک و فلفل

زیره یک قاشق غذاخوری

فلفل پرک شده

روغن

طرز تهیه

پیاز رنده شده را که آب آن کاملاً گرفته شده همراه با سیر رنده شده، پنیر پیتزا، ادویه‌ها، تخم مرغ، جعفری و آرد سوخاری به برنج پخته شده اضافه کنید.

خوب ورز بدهید.

سپس ترکیب را با دست به شکل کتلت‌های کوچک گرد در آورده و درون یک ماهیتابه ریخته و با کمی روغن سرخ کنید.

کوفته برنجی‌های ترکیه‌ای شما آماده است!

طرز پخت بورک‌ گوشت یک شام نونی ساده

بورک‌ها غذاهای سالم و خوشمزه‌ای هستند که در لای نان بورک پیچیده شده‌اند و جز ناهار نونی محسوب می‌شوند. انواع مختلف این غذاهای کوچک مزه مانند خوشمزه می‌تواند به سادگی در خانه درست شود. برای درست کردن این غذای نونی ساده برای ناهار مواد زیر را تهیه کنید.

مواد لازم

خمیر بروک آماده

گوشت چرخ کرده

سویا

قارچ خرد شده

فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده

رب گوجه فرنگی

پنیر پیتزا به دلخواه

پودر سیر و پیاز

فلفل و نمک

زردچوبه

پیاز و سیر خرد شده

زرده تخم مرغ یک عدد

سیاه دانه مقداری

طرز تهیه

برای درست کردن بروک گوشت به ماده‌ای شبیه به ماده سس ماکارونی به صورت غلیظ نیاز داریم.

بدین منظور پیاز، سیر و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده در روغن تفت دهید.

گوشت چرخ کرده را به ترکیب اضافه کرده و کمی تفت دهید. ادویه‌ها را نیز در این مرحله اضافه کنید.

حالا سویای در شیر خوانده شده را که آبکشی کرده‌اید، به مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا کمی سرخ شوند.

سپس قارچ‌ها را با کمی رب به مخلوط اضافه کنید.

کمی بعد از این که قارچ‌ها آب باز کرد و آب آن بخار شد، کمی آب به ترکیب اضافه کنید.

بگذارید تا کاملاً پخته شوند. سپس ماهیتابه را به کناری بگذارید تا مایع سرد شود.

نان‌های بروک را بعد از یخ‌زدایی روی یک سطح صاف باز کنید و از مایع گوشت درون آن بریزید.

در این مرحله می‌توانید همراه با گوشت‌ها و سبزیجات کمی پنیر پیتزا نیز اضافه کنید.

حالا نان‌های بروک را بپیچانید. می‌توانید مانن پیراشکی عمل کنید و یا به صورت استوانه‌ای آن‌ها را بپیچانید. این مرحله به فرم خمیر بروک شما بستگی دارد.

برای فیکس کردن لبه بروک‌ها از کمی آب استفاده کنید. سپس آنها را درون سینی فر که کمی چرب شده یا درون یک ظرف پیرکس چرب شده بگذارید.

می‌توانید با یک قلموی آشپزی کمی زرده تخم مرغ روی بروک‎‌ها بمالید و چند دانه سیاه دانه روی آن‌ها بگذارید.

سینی یا ظرف را درون فر بگذارید. روی ۱۸۰ درجه حدود سه ربع تا یک ساعت به آن حرارت دهید. در مرحله آخر می‌توانید از گریل فر نیز استفاده کنید.

بروک‌ها را با ماست چکیده و پودر سیر، سس کچاپ یا نظیر آن میل کنید.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت دیجی سرگرمی هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      تبلیغات متنی