کد مطلب: 32917

سهام عدالت | سهام عدالت سود مرحله سوم | استعلام سهام عدالت

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه | اگر نحوه استعلام سهام عدالت را بلد نیستید ، بخوانید + لینک سایت

استعلام سهام عدالت به چه گونه ای میباشد و آیا با کد ملی ممکن است.

خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه | اگر نحوه استعلام سهام عدالت را بلد نیستید ، بخوانید + لینک سایت

سهام عدالت | از آنجایی که بعد از هر بار اعلام واریز سود، موضوع مشاهده سهام عدالت اهمیت زیادی پیدا می‌کند، نحوه دیدن و استعلام وضعیت دارایی سهام با کد ملی را در بخش زیر بررسی کردیم.

نحوه مشاهده و استعلام سهام عدالت با کد ملی به صورت اینترنتی و از طریق سایت ذینفعان امکانپذیر است

اکنون، نوبت به بررسی مراحل ورود به سایت ddn.csdiran.ir/login و استعلام واریز سود و تعداد سهام عدالت است که در بخش زیر به آن پرداختیم:

طبق آنچه در تصویر صفحه نخست سایت نوشته شده، تنها کاربرانی که احراز هویت سجام شده‌اند، مجاز به ورود هستند.

اگر کد ملی یا شناسه ملی و رمز عبور را به درستی وارد کنید، وارد پنل کاربری خود می‌شوید. با کلیک بر روی “تاریخچه سود سهام عدالت” می‌توانید از وضعیت واریزی خود مطلع شوید.

استعلام سهام عدالت

پیگیری سهام عدالت به این معنا است که سهامدار می تواند برگه سهام خود را از طریق سامانه سهام عدالت مشاهده کند . این برگه سهام شامل اطلاعاتی همچون ارزش اسمی سهام عدالت و لیست سودهای واریزی توسط دولت می باشد . با انجام مراحل زیر می توانید برگه سهام عدالت خود را استعلام و مشاهده کنید .

در اولین قدم لازم است عبارت سامانه سهام عدالت و یا نشانی samanese.ir را در یک مرورگر جستجو کنید.

وارد صفحه شده و در صفحه اصلی از قسمت سامانه الکترونیکی سهام عدالت ، عبارت ورود به سامانه را انتخاب کنید.

در این صفحه مقررات سامانه برایتان نمایش داده می شود ، ابتدا لازم است مطالب را مطالعه کرده و سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می پذیرم را تیک دار کنید و در آخر گزینه ادامه را فعال کنید.

حالا باید کد ملی خود را به صورت کامل در قسمت خالی وارد کرده و بعد از درج کد امنیتی گزینه ادامه را فعال کنید.

در صورتی که شما دارای سهام عدالت باشید می توانید مراحل بعد را ادامه دهید اما اگر سهام عدالت نداشته باشید تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.

از این مرحله راستی آزمایی سامانه شروع می شود و در گام اول از شما می خواهد نام و نام خانوادگی خود را از بین این سه گزینه انتخاب کنید و بعد از انتخاب گزینه صحیح ، عبارت ادامه را فعال کنید.

در گام دوم راستی آزمایی از شما درخواست می شود که نام پدر خود را از بین سه گزینه ای که برایتان نمایش داده شده انتخاب کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

در گام سوم راستی آزمایی لازم است سال تولد خود را انتخاب کرده و سپس گزینه ادامه را فعال کنید.

در آخرین گام راستی آزمایی باید شماره شناسنامه خود را انتخاب کنید ، دقت کنید که اگر هیچکدام از گزینه ها شامل شماره شناسنامه شما نیست باید گزینه خط تیره را برگزینید.

در این مرحله اطلاعات هویتی سهامدار نمایش داده می شود و پس از مطالعه در صورت صحیح بود اطلاعات گزینه تایید و ورود را انتخاب کنید.

حالا صفحه شخصی مخاطب نمایش داده می شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های داشبورد اطلاعاتی ، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام انتخاب شود.

در آخر برگه سهام برای شما نمایش داده می شود که در بالای صفحه می توانید ارزش اسمی سهام و پایین تر از آن وضعیت واریز سود ، تعداد ، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا امروز نمایش داده می شود./دینا

سهام عدالت

راهنمای ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی

طرح اعطای سهام عدالت با هدف کمک به اقشار کم‌بضاعت جامعه از طریق سهیم کردن آن‌ها در سود سهام برخی کارخانه‌ها ایجاد شد. واجدین شرایط دریافت سهام عدالت که سود این سهام برایشان واریز می‌شود عموماً نیاز دارند که به اطلاعات سهام خود دسترسی داشته باشند. به همین دلیل سامانه‌هایی برایشان طراحی شده است که از طریق آن‌ها بتوانند جزئیاتی درباره‌ی این سهام دریافت کنند.

سامانه‌ی سهام عدالت که نام کامل آن «سامانه‌ی استعلام و آزادسازی سهام عدالت» است به همین منظور در دسترس افراد دارای سهام عدالت قرار دارد. اگر می‌خواهید از نحوه ورود به این سامانه و همچنین، چگونگی کار کردن با آن مطلع شوید./زومیت

سود سهام عدالت واریز می شود؟

بنابر اعلام مسئولان، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی کماکان پیگیر واریز سود سهام عدالت از سوی شرکت‌ها هستند؛ عدم واریز سود سهام عدالت از سمت برخی شرکت‌ها که سبب شد این سود سه مرحله‌ای شود.

۲۸ فروردین ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در خصوص این دیرکرد گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این‌باره گفت: چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد. زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این‌باره گفت: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود./اقتصاد آنلاین

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی