کد مطلب: 32743

وام بلاعوض ۹۰۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصدی! | با ۲۵۰ میلیون تاکسی قدیمیت را برقی کن! + نحوه ثبتنام تاکسی برقی

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران از همکاری دولت و شهرداری پایتخت برای اعطای وام بلاعوض به رانندگان، با هدف خرید تاکسی برقی خبر داد.

وام بلاعوض ۹۰۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصدی! | با ۲۵۰ میلیون تاکسی قدیمیت را برقی کن! + نحوه ثبتنام تاکسی برقی

تاکسی برقی | در جدیدترین اخبار خودرو، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت از انجام توافقاتی بین دولت و شهرداری تهران برای تخصیص تسهیلات خرید تاکسی برقی به رانندگان خبر داد و گفت به‌زودی ۲۷.۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی چینی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت افزوده می‌شود.

اعطای وام بلاعوض به رانندگان برای خرید تاکسی‌ برقی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به این مطلب، تاکید کرد که هزینه واردات هر دستگاه خودرو برقی از محل درآمدهای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تامین می‌شود.

به‌گفته آقای هرمزی و بر اساس توافق شهرداری و دولت، ۱۰.۵۰۰ دلار از هزینه واردات هر تاکسی برقی از محل درآمدهای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تامین می‌شود و این مبلغ نیز در قالب یک وام بلاعوض به رانندگان اعطا می‌شود تا در عمل، هزینه خرید تاکسی های برقی برای رانندگان کاهش یابد.

وی افزود هر زمان که مبلغ مورد نظر برای خرید تاکسی های برقی به طرف‌های چینی پرداخت شود، این بخش از قیمت تمام شده هر خودرو را دولت می‌پردازد. به‌گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علاوه بر این‌ها، با دریافت ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به‌عنوان آورده اولیه از راننده، مابقی هزینه در قالب یک وام با سود مناسب تامین می‌شود.

به‌گفته او، این شرایط جدید در حالی است که پیش از این قرار بود برای تحویل تاکسی های برقی به هر راننده، یک وام ۹۰۰ میلیون تومانی با سود ۸ درصدی و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شود؛ ولی با توجه به تکلیف دولت برای حمایت از کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کمک به افزایش استفاده از انرژی‌های پاک، شهرداری و دولت به توافق رسیدند تا بخش قابل توجهی از تسهیلات، یعنی حدود ۱۰.۵۰۰ دلار به‌صورت وام بلاعوض خرید تاکسی برقی در نظر گرفته شود و مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده واردات با آورده اولیه رانندگان و مبلغ پرداختی دولت نیز به‌عنوان تسهیلات به رانندگان پرداخت شود.

هرمزی ضمن اشاره به در نظر گرفتن روشی متفاوت برای تحویل تاکسی های برقی تولید داخل به رانندگان، گفت بنا بر توافقات فعلی بین شهرداری و وزارت صمت، تا پایان سال جاری باید ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی از طریق تولید مشترک یا واردات توسط خودروسازان داخلی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شود.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۱۴۰۳، شاهد واردات و عرضه ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی دیگر نیز باشیم که بنا بر توافق شهرداری با یک شرکت چینی، قرار است وارد ایران شوند.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ثبت نام ۷۰۰ راننده تاکسی برای خرید تاکسی های برقی وارد شده، از ارسال فراخوان جایگزینی تاکسی های برقی با تاکسی های فرسوده ناوگان حمل‌ونقل عمومی از سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و گفت در مرحله اول، ثبت نام هزار متقاضی تاکسی برقی انجام می‌گیرد. هرمزی با اشاره به ابلاغ فراخوان‌های مراحل بعد با ظرفیت بالاتر، گفت تاکسی‌رانان برای ثبت نام در فراخوان خرید تاکسی برقی باید به ساختمان اصلی سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

او درباره توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نیز اظهار کرد شهرداری تهران به موازات برنامه‌های واردات و تولید تاکسی های برقی، اقدامات لازم برای توسعه ایستگاه های شارژ برقی را نیز با همکاری شرکت مپنا در برنامه قرار داده تا کمبودهای موجود در این حوزه سریعا در سطح تهران برطرف شود.

این مسئله به‌گفته آقای هرمزی باعث می‌شود تا علاوه بر رانندگان تاکسی، شهروندان عادی نیز بتوانند با آسودگی خیال نسبت به خرید و استفاده از خودروهای برقی اقدام کنند./ گجت نیوز

با وام یک میلیاردی تاکسی برقی بخرید 

طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی برقی کرمان موتور آغاز شد.

به گزار اقتصاد آنلاین در طرح اعلام شده از سوی کرمان موتور، قیمت قطعی خودرو یک‌ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده اما کرمان موتور تخفیف ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان شامل آورده راننده و مبلغ اسقاط خودرو و تسهیلات کرمان موتور ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، صندوق کارآفرینی امید نیز ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این طرح اختصاص داده است.

مشخصات فنی کی ام سی J7 EV

کی ام سی جی ۷ برقی یک سدان موتور جلو است که برای به حرکت درآوردن خود به یک پیشرانه برقی به همراه پک باتری ۵۰.۱ کیلوواتی وابسته است. حداکثر قدرت موتور جک جی ۷ برقی چیزی نزدیک به ۱۴۲ کیلووات است که در این میان ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور توسط این پیشرانه به سوی چرخ‌ها ارسال خواهد شد. نتیجه به‌کارگیری این موتور و باتری روی اتاق کی ام سی جی ۷، به وجود آمدن شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه است.

این میزان شتاب در عمل و تحت شرایط استاندارد قابل دسترس بوده و نسبت به نسخه بنزینی چیزی حدود ۲ تا ۳ ثانیه سریع‌تر است که می‌تواند یک رانندگی همراه با هیجان و افزایش ترشح آدرنالین در سرنشینان را به دنبال داشته باشد. به‌ویژه که شتاب صفر تا ۵۰ این ماشین برقی تنها برابر ۳.۵ ثانیه است درمجموع خودرویی چالاک محسوب می‌شود.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی