کد مطلب: 32737

سهام عدالت | سهام عدالت سود | سهام عدالت پرداخت

دارندگان سهام عدالت این ماه منتظر واریزی جدید باشند | خبر خوش درباره واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

دارندگان سهام عدالت این ماه منتظر واریزی جدید باشند | خبر خوش درباره واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

سهام عدالت | در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:

فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان

سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان

سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است؛ و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید./ فرارو

سهام عدالت

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در سال 1403

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؛ چه کسانی مشمول دریافت سود هستند؟

 طبق مصوبه شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت، قرار شده بود این سود در دو مرحله تا پایان آذر ماه و در مرحله بعد تا قبل از پایان سال، به حساب دارندگان این سهام، واریز شود.

به نوشته خبرآنلاین، توکلی، رئیس هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در این باره گفت: زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه پذیر، ابتدای سال ۱۴۰۳ است.

او ادامه داد: این افراد حدودا ۳۰ درصد از کل سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند. این ۳۰ درصد، مربوط به دو شرکت سرمایه پذیر هستند که سود آنها به موقع پرداخت نشده است.

اقتصادآنلاین نوشت: توکلی در این باره اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، طبق برنامه ریزی ها و با تلاش های دولت برای واریز این سود به حساب سهامداران، بخش زیادی از سود سهام عدالت به حساب افراد مشمول واریز شد؛ اما سهامداران یک یا دو شرکت موفق به دریافت به موقع این سود نشدند.

وی در نهایت توضیح داد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، افرادی که سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را هنوز دریافت نکرده اند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت، قرار بود در دو مرحله پرداخت شود، اما به خاطر بدعهدی برخی شرکت ها، واریز این سود مالی سال ۱۴۰۱‌، به ۳ مرحله افزایش یافت.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد ماه خواهد بود.

سازمان بورس کماکان پیگیر واریز سود مرحله سوم سهام عدالت از سوی شرکت‌ها است.

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: اگر شرکتی اقدامات لازم برای سود سهام عدالت را انجام ندهد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

مهدی حاجی‌وند افزود: سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند مراجعه به مکانی خاص نیستند و سود مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت‌ها همانند دوره‌های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد.

وی اظهار کرد: نکته دیگر این که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سود‌ها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد و اگر شرکتی اقدامات لازم را انجام ندهد مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اضافه کرد: در نهایت به طور کل برای دریافت سود سهام عدالت سهامداران نباید به هیج جا مراجعه و هیچ مدرکی را نباید به کسی دهند همچنین سهامداران هوشمند باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نباید روی هیچ لینکی را کلیک کنند.

حاجی وند بیان کرد: همچنین سهامداران مشمول دریافت سود سهام نیازمند واریز وجه نیستند و با آنها اصلا تماسی گرفته نخواهد شد و زمانی که سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت تعیین تکلیف شد همانند سال‌های گذشته سود به شماره شبای بانکی افراد که در سامانه سجام اعلام کردند واریز خواهد شد. در نهایت هم سهامداران اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت و دیگر موارد مربوط به این حوزه را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی