کد مطلب: 32417

خبر خوش برای بازنشستگان | این ماه به حقوق بازنشستگان چقدر اضافه می شود ؟ + جزییات

جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر شد.

خبر خوش برای بازنشستگان |  این ماه به حقوق بازنشستگان چقدر اضافه می شود ؟ + جزییات

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعمال می شود. لازم به ذکر است که افزایش ۳۵ درصدی برای حداقل بگیر های تامین اجتماعی اعمال می شود و سایر سطوح حقوق با افزایش ۲۲ در صدی دریافت خواهند کرد.

جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳

در ادامه جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ را مشاهده می کنید. شایان ذکر است این جدول مختص کارگران تامین اجتماعی نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز شامل می شود.

براساس اظهارات مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه واریز می شود.

حقوق بازنشستگان

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳

هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد. / روزنو

 همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در آستانه اجرایی شدن

در روزهای پایانی دیماه سال گذشته سخنگوی شورای نگهبان مهر تایید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان زد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شورای نگهبان حکم برنامه هفتم توسعه درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و بر اساس آن بازنشسته‌ها باید طی 3سال 90درصد حقوق شاغلان را دریافت کنند. این خبر بارقه‌های امید را بر دل بازنشستگان تاباند، اما حاشیه‌های مستمری بازنشستگان در سال‌های اخیر تمامی ندارد، مشکل برقراری مستمری بازنشستگان که عمری بیش از 5دهه داشت اخیر باعث اعتراض آنها شده بود. بسیاری از بازنشستگان نسبت به ارقام دریافتی معترض بودند و اعتقاد داشتند که باید تاخیر در برقراری مستمری برطرف شود.  

با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش‌های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تأخیرهای بعضا چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاه‌ها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.

زمان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام شد

 بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان، چنانچه نواقص در خصوص مواردی نظیر؛ تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.

با این اقدام معضل پنجاه ساله تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگان کشوری که بسیار مورد اعتراض بازنشستگان گرامی بود، رفع شد.

همچنین در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر قصور برخی دستگاه‌های اجرایی در ارسال به موقع پرونده خدمتی مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه ذی‌ربط؛ با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور مراتب اصلاح موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه‌ای خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد./منبع : فارس

حقوق بازنشستگان

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی