کد مطلب: 32198

جاماندگان سهام عدالت | سایت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

تاریخ ثبت نام سهام عدالت جاماندگان در 1403 اعلام شد | نحوه ثبت نام غیرحضوری سهام عدالت برای این افراد + آدرس سایت

تعداد بسیاری از افراد خواستار ثبت نام مجدد سهام عدالت برای جاماندگان شدند. اکنون این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدالت و تکمیل نمودن فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدامات لازم را انجام دهند.

تاریخ ثبت نام سهام عدالت جاماندگان در 1403 اعلام شد | نحوه ثبت نام غیرحضوری سهام عدالت برای این افراد + آدرس سایت

بالغ بر ۵۰ میلیون نفر، سهامدار سهام عدالت هستند که حدود ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام عدالت خود را مدیریت می‌کنند.. تعدادی از مردم هم همچنان جز جاماندگان سهام عدالت هستند که خبرهایی درخصوص ثبت نام سهام عدالت به گوش می رسد.

​افراد زیادی از ثبت نام به دلایل مختلف جا مانده‌اند و این افراد درخواست‌های زیادی برای ثبت نام سهام عدالت در سجام داشته‌اند. تعداد بسیاری از افراد خواستار ثبت نام مجدد سهام عدالت برای جاماندگان شدند. اکنون این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدالت و تکمیل نمودن فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدامات لازم را انجام دهند.

در مورد چرایی و چگونگی ورود به سامانه سجام چیزی می‌دانید؟ گاهی اوقات برای رسیدن به رویای یک زندگی خوب و رفاهی که مطلوب ماست، باید قدم‌های بزرگ‌تری برداشت. مقصد می‌تواند ثروتمندشدن باشد یا ورشکستگی. اما به‌هرحال شما مسیری را تجربه کرده‌اید که اگر به‌درستی و با آگاهی آن را طی کنید، درآمد بی‌سابقه‌ای خواهید داشت.

ورود به سامانه سجام، برای افرادی که به‌دنبال ثروتمند شدن هستند، موضوعی کاملا ضروری است. اگر می‌خواهید حاکم سرزمین سرمایه باشید، شما نیاز جدی به واردشدن به بازار سرمایه خواهید داشت. اما قبل‌از آن، سجام را فراموش نکنید.

سجام، مخفف عبارت «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» است. هدف از راه‌اندازی آن، یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریانی است که در بازارهای سرمایه مانند بورس یا اوراق بهادار فعالیت دارند. ضرورت ورود به سامانه سجام در این مورد خلاصه می‌شود که سازمان بورس و اوراق بهادار، نام‌نویسی در این سیستم را واجب دانستند تا همه افراد حقوقی و حقیقی نسبت به معامله‌های مالی، شرایط یکسانی داشته باشند.

سامانه سجام، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد شده است تا همه سرمایه‌گذاران نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند. بااین‌اوصاف، فرقی ندارد که شما قصد فعالیت در بازار بورس را دارید یا می‌خواهید به بازار اوراق بهادار وارد شوید. درهرصورت، باید از سدی به نام سجام عبور کنید.

ورود جاماندگان سهام عدالت به سامانه سجام به صورت حضوری

برخی کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان، امکان ثبت‌نام حضوری سجام را برای علاقه‌مندان به بازار سرمایه فراهم کردند. بدین منظور، می‌توانید در سامانه سجام روی بخش احراز هویت حضوری کلیک کنید.

بعداز ثبت‌نام، کد ۱۰ رقمی برایتان ارسال می‌شود که باید آن را به‌همراه اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات و همچنین اصل کارت ملی و کپی پشت و روی آن به مراکز مربوط ببرید.

با اینکه نهادهای دولتی، امکان احراز هویت حضوری را فراهم کردند، امروز افراد ترجیح می‌دهند، بدون مراجعه به مراکز خاص و معطل‌شدن در صف‌های طولانی، به صورت غیرحضوری این امور را پیگیری کنند اما به‌نظر شما چنین چیزی ممکن است؟

درحال‌حاضر، بسیاری از نهادهای مالی امکان احراز هویت الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کردند. شما با استفاده از خدمات غیرحضوری، به‌راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید کد معاملاتی خود را دریافت کنید و اولین قدم برای ورود به بازار بورس را بردارید.

احراز هویت غیرحضوری، طی چند مرحله ساده شامل وارد کردن اطلاعاتی از جمله کد ۱۰ رقمی، ارسال تصویر، امضا و ارسال یک ویدیو که باید در حالت سلفی ضبط شود، انجام می‌شود. شرایط و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت غیرحضوری سجام، به شرح زیر است.

جاماندگان سهام عدالت

احراز هویت غیرحضوری برای افراد بالای ۱۸ سال ممکن است.

متقاضیان باید حتما مراحل ثبت‌نام در سجام را انجام دهند و کد رهگیری ۱۰ رقمی را دریافت کرده باشند.

متقاضیان باید حتما کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده باشند و اگر به‌تازگی برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، رسید آن را به همراه داشته باشند. در واقع کارت ملی هوشمند و رسید آن، هنگام ضبط ویدئوی سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ورود به سامانه سجام برای مشاهده و استعلام سهام عدالت جاماندگان

همان‌طور که قبل‌از راه‌اندازی سامانه سجام، افراد باید برای ثبت‌نام به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند، به‌عنوان یک سهام‌دار برای دریافت سود تقسیمی و استعلام از جزئیات آن هم باید در زمان‌بندی‌های مشخص به بانک‌ها می‌رفتند.

درحال‌حاضر به لطف فراهم شدن زیرساخت‌ها، سود نقدی سهام‌دارانی که سجامی شده‌اند، به شماره حسابی که به این سامانه معرفی کرده‌اند، واریز خواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید سجام به‌عنوان درگاه یکپارچه فعالان بازار سرمایه، امکان مشاهده تعداد دقیق سهام‌داران در هریک از نمادهای بازار سرمایه، مشاهده آسان گردش معاملات و سود هر سهم، مشاهده تاریخ برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، رای‌گیری در آن به‌صورت الکترونیکی و دسترسی آسان به اطلاعات ثبت‌شده در سامانه است.

نحوه ورود به سامانه سجام سهام عدالت جاماندگان با اپلیکیشن تاپ

با نصب و اجرای اپلیکیشن تاپ و ورود به صفحه اصلی، کافی است به پایین صفحه مراجعه، و آیکون بازار سرمایه را لمس کنید. بعد از ورود به بخش ثبت‌نام سجام، تایید شماره‌تلفن و واردکردن کد ملی خود، می‌توانید در سامانه توسعه ابزار بازار سرمایه، ثبت‌نام خود را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که ورود به این سامانه برای یکپارچگی اطلاعات فعالان بازار سرمایه الزامی است.

با لمس آیکون ثبت‌نام در سجام، به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که باید اطلاعات هویتی خود را در آن وارد کنید. شما در مراحل مختلف، ملزم به وارد کردن بخشی از مشخصات خود برای تایید هویت هستید تا در نهایت، اجازه ورود به سامانه به شما داده شود.

ورود به سامانه سجام برای هرکسی که می‌خواهد در بازار سهام سرمایه‌گذاری کند و دارایی خود را رشد دهد، ضروری خواهد بود. خیلی‌ها دوست دارند سرمایه‌گذاری در بازار سهام را به‌عنوان شغل دوم خود و رسیدن به درآمدهای چند میلیونی انتخاب کنند. آن‌ها باید بدانند که اجرای این تصمیم نیازمند انجام اصول و قوانینی است که حتما باید به آن پایبند باشند.

سهام عدالت متوفیان و سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت کی واریز می‌شود؟

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب، فرایند ثبت نام در سامانه میراث را انجام دهد.

سامانه «میراث» اواخر آبان ماه ۱۴۰۲، برای وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به آنها تسریع شود. تمامی فرایند ثبت نام در سامانه «میراث» در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان است و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۳۶۰ هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب در سامانه میراث ثبت نام کرده‌اند و وراث جامانده از دریافت سود سهام عدالت متوفیان در مرحله دوم واریز سود در اسفندماه سال گذشته، تمام سود معوقه سال‌های گذشته را به شرط سجامی شدن در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خردادماه ۱۴۰۳ دریافت می‌کنند.

سهام عدالت یک نوع سهام است که در ایران به منظور توزیع عدالت‌خواهانه‌تر ثروت و درآمد، به اقشار کمتر برخوردار جامعه اعطا می‌شود. این سهام به صورت رایگان به افرادی که شرایط معینی را دارا می‌باشند، تعلق می‌گیرد. سهام عدالت از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به سهامداران واجد شرایط اهدا می‌شود.

هدف اصلی سهام عدالت، کاهش تفاوت‌های اقتصادی و اجتماعی بین اقشار جامعه است. این سهام به صورت ماهواره و به مدت ۵ سال از تاریخ دریافت توزیع می‌شود، و سپس قابلیت خرید و فروش در بازار سرمایه را دارد. سود سهام عدالت نیز به صورت دوره‌ای و منظم به سهامداران پرداخت می‌شود.

سهام عدالت در ایران در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۰) تأسیس شد و به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در جهت توزیع عادلانه ثروت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنچه دیگران میخوانند
  • محمد ارسالی در

    جهت ثبت نام سهام عدالت
    سایت در دسترس نیست

  • عیسب ارسالی در

    عیسی‌نوتاکزهی‌فر

  • خدیجه ارسالی در

    من برای سهام عدالت همسرم رفتم پیشخوان دولت ثبت نام کردم.مبلغ ۴۰۰ هزارتومن هم پرداخت کردم،اما خبری از سودش نیست.شماره کارت ویا حساب هیچکدام از وراث رو هم نگرفت.کجا باید مراجعه کنم.

  • محمدصادقی ارسالی در

    سلام به دوستان در دیجی سرگرمی،خسته نباشین، اشخاص جامانده از سهام عدالت چرا نمیتونن وارد سایت بشن،ما قبلا توی سجام ثبت نام کردیم،متاسفانه چون شرکتها کفگیرشون خورده ته دیگ و تمامشون توی زیان هستن به جای سود،اینه که دیگه اجازه ندارند سهامشون رو به سهام عدالت واگذار کنن،باید به اشخاص سرمایه وار سهام بفروشن که بتونن چرخ زندگی خودشون وخانوادشون رو در اروپا وامریکا بچرخونن،پس دوستان جا مانده از سهام عدالت بیخودی پیگیر نباشن که چه زمانی میتونن وارد سایت بشن

  • آرش اسکندری ارسالی در

    آرشم ممنونم حتما واریز کنید برام.خیلی تشکر ازخودمون

  • مریم ارسالی در

    جامانده ها کی میتونن ثبت نام کنن اصلا کجا بایدبریم.دولت دگه نمیتونه جواب ما رو بده توش مونده کفگیرش ته دیگ خورده .وگرنه فکری به حال ما که جاموندیم ونمیدونیم کجا باید بریم میکرد.دست خدا از همه دستها بالاتره.بزار خودشون وآقا زادهاشون ببرو وبخورن

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی