کد مطلب: 32183

کالابرگ الکترونیکی| کالابرگ الکترونیکی کی واریز میشود| کالابرگ الکترونیکی یارانه

دریافت عیدی 1/560/000 تومانی رئیسی از همین امروز | با کد دستوری زیر یارانه کالابرگ فروردین ماه خود را فعال کنید

از لحظاتی دیگر کارت کالابرگ سرپرستان خانوارها با مبلغ جذاب شارژ خواهد شد.

دریافت عیدی 1/560/000 تومانی رئیسی از همین امروز | با کد دستوری زیر یارانه کالابرگ فروردین ماه خود را فعال کنید

از هفته های گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی به گوش می رسد.قرار بر این شده است که دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی 1 و 2 میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند. سوای یارانه کمک معیشت جدید دولت، هر ماه مبلغ 520 هزارتومان در کارت کالابرگ الکترونیکی شارژ می شود.جزئیات جدید از افزایش مبلغ یارانه کالابرگ الکترونیکی به خانوارها را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

طرح کالابرگ الکترونیکی شارژ شد

حساب مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی برای بار سوم در قالب طرح فجرانه شارژ شد.

بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان خرید کالابرگی در قالب مرحله سوم طرح فجرانه، برای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی فراهم شد.

در این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان حداقل خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان به ازای هر نفر از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

طبق اعلام معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۹۸ میلیون سبد غذایی کالابرگ الکترونیکی در طرح فجرانه توزیع شد.

مرحله سوم و آخر این طرح تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

شارژ 1/560/000 هزارتومانی کارت کالابرگ خانوارها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از استقبال شهروندان استان از طرح فجرانه کالابرگ خبر داد و گفت: یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۳۸ هزار تراکنش در طرح کالابرگ الکترونیک از طریق دستگاه های کارتخوان تاکنون در استان ثبت شده است. در این طرح جدید هر نفر از دهک 4 تا 9 با احتساب یارانه مضاعف 220 هزارتومانی مبلغ 520 هزارتومان دریافت خواهد کرد که با این حساب یک خانواده 3 نفره در کل مبلغ 1 میلیون و 560 هزارتومان یارانه از فروردین ماه دریافت خواهند کرد.

یوسف شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه شده است،اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته، سه هزار و ۷۱۷ پایانه فروشگاهی صنفی و ۱۷۰ فروشگاه‌های زنجیره ای در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۶۱ هزار و ۶۱۰ خانوار این استان از کالا برگ الکترونیک استفاده و با یارانه دریافتی خود در این طرح اقدام به خرید کالاهای اساسی کرده اند.

کالابرگ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: امکان خرید یازده قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، روغن، ماکارونی، قند، شکر و برنج و گوشت از طریق کالابرگ الکترونیکی فراهم است و همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

شعبانی با بیان اینکه آخرین مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از شنبه ۱۸ فروردین آغاز شد،گفت: طرح کالابرگ الکترونیک تاثیر مثبتی در تامین سبد معیشتی خانوار داشته و بدون تزریق نقدینگی کمک می‌کند تا مردم بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی بخشی از مایحتاج ضروری خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجهز شده به زیرساخت طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت‌به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی دولت اقدام کنند و اعتبار کالابرگ هرماه باید در همان ماه استفاده شود و قابل انتقال به ماه بعد نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: در قالب کالا برگ الکترونیکی از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال علاوه بر یارانه به خانوارهای دهک یک تا هفت به شرط خرید الکترونیکی اضافه شده که اگر ۵۰ درصد از مبلغ یارانه خود را خرید الکترونیکی داشته باشند مشمول استفاده از این کمک مضاعف هستند.

شعبانی گفت: دولت با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به دنبال ارتقای سلامت خانواده‌ها و کمک به دهک‌های پایین جامعه است و بر همین اساس طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۷ بهمن آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طرح جدید کالابرگ الکترونیک با عنوان طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت نرخ فعلی این محصولات با نرخ سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: دولت در این طرح، دهک‌های اول تا هفتم را تحت پوشش قرار داده و می‌خواهد دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها با مشکل مواجه نشوند.

شعبانی با اشاره به اینکه دولت به دنبال مهار تورم به خانوارهای یارانه‌بگیر که کالا خرید کنند یارانه تشویقی می‌دهد،تصریح کرد: در طرح فجرانه مبلغ تشویقی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافته است و دهک‌های درآمدی یک تا سوم که چهار میلیون ریال یارانه می گیرند، در طرح تشویقی به شرط خرید در طرح کالابرگ مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و دهک‌های چهار تا هفت به سه میلیون ریال یارانه دریافتی، به شرط خرید در طرح کالابرگ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم در طرح کالابرگ می‌توانند از همه برندها خرید کنند، اگر فروشگاه‌ها مردم را مجبور به خرید برند خاصی کنند تخلف است و برخی فروشگاه‌های همدان دچار تخلف شدند که با آنها برخورد می‌شود.

شعبانی از مردم خواست از فروشگاه هایی که نرم افزار "شما" (مربوط به کالابرگ الکترونیکی) در آن نصب شده باشد خرید کنند و برای سهولت در خرید از حضور و خرید چند فروشگاه خودداری کنند تا مجبور به تحمل صف‌های طولانی و اتلاف وقت خود نباشند.

شعبانی از مردم خواست هر گونه تخلف در طرح کالابرگ الکترونیک را به اداره صنعت، معدن و تجارت یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گزارش کنند و یا با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان همدان از یارانه ها و کمک های معیشتی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ کلید خورد و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

«طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳,۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

منبع: ایرنا
آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    منی که ندارم پول خرید کلابرگ اضافه بدم چی

  • علی دانشیان ارسالی در

    من که پانصدتومان حالا روی کالابزارم چیکارکنم

  • علی صالحی ارسالی در

    کسی نیست به این آقای شعبانی بکوید که مومن خیلیهامثل بنده هست که 700تومن توحسابشان ندارن چرامردم رواذیت میکنید دروغ پشت سردروغ

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی