کد مطلب: 32177

فطریه | مبلغ فطریه | فطریه سال ۱۴۰۳ | مبلغ فطریه ۱۴۰۳

پرداخت آنلاین فطریه و کفاره با کد دستوری زیر | اعلام مبلغ فطریه و زکات ۱۴۰۳ رهبری و مراجع تقلید + کد دستوری

در آستانه عید سعید فطر نهادهای حمایتی کشور در راستای دریافت فطریه روزه‌داران و پرداخت سریع آن به مددجویان و نیازمندان اعلام آمادگی کرده‌اند که در این راستا با مجوز شورای عالی زکات امسال ۵۰ هزار پایگاه در سطح کشور وظیفه جمع‌آوری زکات فطره شهروندان را برعهده دارند.

پرداخت آنلاین فطریه و کفاره با کد دستوری زیر | اعلام مبلغ فطریه و زکات ۱۴۰۳ رهبری و مراجع تقلید + کد دستوری

کمیته امداد و سازمان بهزیستی در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه سال ۱۴۰۳ روش‌های پرداخت فطریه به مددجویان خود را اعلام کرده‌اند.

براین اساس و طبق اعلام حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، شهروندان می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری ۵# *۸۸۷۷* یا از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir  زکات فطره خود را به دست نیازمندان برسانند.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، پایگاه‌های دارای مجوز از سوی شورای عالی زکات کشور در سطح معابر و مراکز برپایی نماز عید سعید فطر مستقر هستند و ۵۰ هزار پایگاه در سطح کشور با مجوز شورای عالی زکات، وظیفه جمع‌آوری زکات فطره شهروندان را برعهده دارند.

البته طبق اعلام این نهاد، در سال جاری ظرفیت دیگری هم برای پرداخت فطریه پیش‌بینی شده که مردم می‌توانند از طریق نانوایی‌های سراسر کشور و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده، فطریه و کفاره خود را پرداخت کنند.

نحوه پرداخت فطریه برای حمایت از مددجویان بهزیستی

سازمان بهزیستی نیز راه‌های شرکت در پویش مثبت ماه برای حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی را در ایام عید فطر اعلام کرده است. سید محمدجواد حسینی، رییس مرکز مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در این باره افزود: هموطنان و مردم می‌توانند با شرکت در این پویش جهت پرداخت فطریه (عام ، سادات) و کفارات از طریق درگاه‌های مشارکت سازمان بهزیستی اقدام کنند.

شیوه مشارکت مردم در این پویش به این صورت است که مردم می‌توانند در ایام عید سعید فطر با شماره‌گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳ و از طریق درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir  دراین پویش شرکت کنند.

فطریه

موسسه خیریه کهریزک نیز از موسسات حمایتی است که جهت دریافت فطریه و کفاره روزه‌داران اعلام آمادگی کرده است. محمد علی احمدی تنکابنی، مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک با اشاره به نگهداری، درمان و توانبخشی بیش از ۳۲۰۰ مددجوی سالمند، معلول، بیمار مبتلا به ام‌اس، کودکان معلول ذهنی و کودکان اختلال اتیسم در این موسسه گفت: در ۲ روز تعطیلات عید سعید فطر، صندوق‌های دریافت فطریه و کفاره در محل آسایشگاه خیریه کهریزک جانمایی شده و این امکان برای نیکوکاران مهیاست تا ضمن همراهی توانخواهان در نماز عید فطر، از بخش‌های ۲۴ گانه آسایشگاه بازدید و فطریه و کفاره خود را نیز اهدا کنند.

وی‌ افزود: همچنین این امکان وجود دارد تا نیکوکاران با مراجعه به پایگاه اینترنتی این موسسه به نشانی www.kahrizakcharity.com  و یا از طریق اپلیکیشن آپ مبالغ فطریه و کفاره خود را واریز کنند و با تماس با سامانه ۴۲۱۱۴۰۰۰ دفتر جلب مشارکت‌های مردمی، درباره نحوه پرداخت کفاره و وجوه نقدی اطلاعات کسب کرده و سهمی در شادی بخشی به نیازمندان داشته باشند.

پرداخت آنلاین زکات فطریه و کفاره روزه از طریق سامانه‌های الکترونیک بانک رفاه کارگران

با هدف توسعه خدمات الکترونیک و تسهیل در پرداخت وجوهات شرعی هموطنان روزه‌دار، امکان پرداخت آنلاین زکات فطریه و کفاره روزه از طریق دستگاه‌های خودپرداز و سامانه‌های الکترونیک بانک رفاه کارگران فراهم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مشتریان این بانک می‌توانند از طریق این دستگاه‌ها، کیوسک‌های بانکی‌، پورتال اطلاع‌رسانی(منوی خدمات الکترونیک)، سامانه‌های بانکداری اینترنتی، همراه کارت و رفاه پلاس بانک رفاه کارگران، نسبت به پرداخت این وجوه شرعی حسب مبالغ اعلامی از سوی مراجع عظام تقلید، به حساب آسایشگاه خیریه کهریزک اقدام کنند

زکات فطریه سال 1403 اعلام شد

مبلغ زکات فطریه از سوی مراجع و رهبری اعلام شد.

فطریه امسال از سوی رهبر انقلاب اعلام شد

میزان فطریه رمضان ۱۴۴۵ از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد.

دفتر رهبر معظم انقلاب میزان فطریه سال 1445 را به شرح زیر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، میزان فطریه قیمت گندم برای هر نفر 65 هزار تومان (شصت و پنج هزار تومان) و قیمت برنج برای هر نفر 180 هزار تومان (یکصد و هشتاد هزار تومان) است.

همچنین لیست وجوهات شرعی که از سوی دفتر معظم له اعلام شده، به این شرح است:

یک سال نماز قضا: هشت میلیون تومان

یک ماه روزه: چهار میلیون تومان

کفاره یک روز روزه عمد: 960 هزار تومان (نهصد و شصت هزار تومان)

کفاره یک روز روزه عذر: 16 هزار تومان (شانزده هزار تومان)

حداقل فطریه هر نفر: 65 هزار تومان (گندم)

کفاره عهد برای هر مورد (اطعام 60 فقیر): 960 هزار تومان (نهصد و شصت هزار تومان)

کفاره قسم یا نذر برای هر مورد (اطعام 10 فقیر): 160 هزار تومان (یکصد و شصت هزار تومان)

یک دوره ختم قرآن: یک میلیون تومان

قربانی: نه میلیون تومان

عقیقه: نه میلیون تومان

همچنین شماره کارت و حساب برای واریز وجوهات به این شرح اعلام شده است:

شماره حساب (خمس): 0105227087001

شماره کارت (خمس): 6037991899511673

شماره شبا (خمس): 550170000000105227087001

درگاه اینترنتی پرداخت وجوهات:

https://www.leader.ir/fa/monies

دفتر آیت‌الله نوری همدانی مبلغ زکات فطره از نظر این مرجع تقلید شیعیان برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

دفتر آیت الله حسین نوری همدانی با صدور اطلاعیه‌ای مبلغ زکات فطره برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین و مومنات به اطلاع میرساند طبق نظر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» زکات فطره هر فرد باید حدود سه کیلوگرم گندم یا برنج یا نظیر آنکه در رساله عملیه ذکر گردیده و یا قیمت آن را پرداخت نمایند.

بر این اساس قیمت قوت غالب گندم ۶۵ هزار تومان و قیمت قوت غالب برنج ۱۸۰ هزار تومان می‌باشد که عزیزان در پرداخت آن مخیرند، در ضمن اگر در منطقه محل سکونت اجناس ذکر شده قیمت دیگری دارد باید به قیمت منطقه خود که از آنجا خرید و استفاده می نمایند محاسبه کنند.

همچنین کفاره غیر عمد برای هر روز ۱۶ هزارتومان و کفاره عمد برای هر روز ۹۶۰ هزار تومان می‌باشد.

میزان زکات فطریه از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی اعلام شد

میزان زکات فطره امسال در سراسر کشور از سوی دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید اعلام شد.

بر اساس نظر این مرجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۶۵۰ هزار ریال و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای هر نفر است.

کفاره روزه غیر عمد مبلغ ۱۶۰ هزار ریال است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال می‌باشد.

لازم به ذکر است که براساس مسأله ۱۶۹۲ رساله توضیح المسائل آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (نزدیک به سه کیلوگرم) از آنچه غذای نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را بدهد کافی است.

در ضمن بنابر فتوای معظّم له اگر کسی فقط در افطار شب عید فطر میهمان دیگری باشد فطریه او به عهده خودش می‌باشد.

میزان زکات فطریه در خراسان‌شمالی ۵۵۰ هزار اعلام شد

رییس شورای زکات خراسان شمالی گفت: میزان زکات فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای هر نفر در استان ۵۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز سه شنبه در شورای زکات خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است برای مصرف برنج خارجی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین و اعلام می‌شود.

وی افزود: میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۱۵۰ هزار ریال و کفاره افطار عمد نیز ۹ میلیون ریال است.

رییس شورای زکات خراسان شمالی گفت: زکات فطریه به منزله عیدی نیازمندان است و باید تا قبل از ظهر روز عید پرداخت شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اعلام میزان زکات فطریه آیت الله سیستانی

دفتر آیت الله سیستانی میزان و مبلغ فطریه امسال (۱۴۰۲ هجری شمسی / ۱۴۴۴ هجری قمری) را اعلام کرد.

از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد شصت (۶۰) هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی سی صد و شصت (۳۶۰) هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، صد و پنج (۱۰۵) هزار تومان تعیین شده است.

اعلام میزان زکات فطریه آیت الله جوادی آملی

نظر آیت الله جوادی آملی درباره میزان فطریه و کفاره روزه ماه مبارک رمضان مبلغ فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، برنج و مانند آن‌ها و یا معادل قیمت این‌ها به قیمت روز پرداخت گردد.

همچنین مبلغ مربوط به کفاره غیرعمد، به ازای هر روز ۱۲/۰۰۰ تومان (دوازده هزار تومان) و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۷۲۰/۰۰۰ تومان (هفتصد و بیست هزار تومان) تعیین شده است.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی