کد مطلب: 32171

وام فوری | وام فوری با کارت ملی | وام فوری بدون ضامن | وام فوری قرض الحسنه

ثبت نام وام فوری یک روزه رئیسی آغاز شد | سورپرایز عیدانه دولت برای همه اقشار جامعه + شرایط و مبلغ اقساط

شرایط جدید دریافت وام فوری کی روزه با اقساط بلند مدت و سود کم ویژه عید فطر برای همه مردم اعلام شد.

ثبت نام وام فوری یک روزه رئیسی آغاز شد | سورپرایز عیدانه دولت برای همه اقشار جامعه + شرایط و مبلغ اقساط

وام فوری یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند

شرایط وام فوری یک روزه اعلام شد

مشتریان بانک ایران زمین که در این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری کرده و چهار ماه نیز از خواب حسابشان گذشته است، امکان درخواست برای وام 300 میلیون تومانی طرح «انتخاب پلاس» این مجموعه را دارند.

افرادی که مایل به دریافت تسهیلات 300 میلیون تومانی با بهره 23 درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آن‌ها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین 12 یا 18 یا 24 ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.

با توجه به شرایط مذکور و مدت زمان بازپرداخت 24 ماهه برای این وام، میزان هر قسط 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان اعلام شده است. کل سود این تسهیلات به 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان می‌رسد. جمع رقم وام و سود آن نیز 377 میلیون و 87 هزار و 803 تومان اعلام شده است.

بانک ایران زمین یکی از بانک‌های خصوصی شناخته شده در سطح کشور است که سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد. موسسان این بانک را گروهی را از افراد متخصص از اقشار مختلف جامعه شامل فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از تولیدی و خدماتی، متخصصان امور بانکی، جامعه پزشکی و مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان و تعاون گران تشکیل داده‌اند. هم اکنون این بانک در قالب سپرده، خدمات ریالی و ارزی به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کند.

وام فوری

وام فوری ۵۰۰ میلیونی ویژه این افراد

اما این افزایش در سقف پرداخت چه اندازه می‌تواند به حل مشکلات مسکن نخبگان کمک کند و چه میزان اقساط ماهانه برآورد می‌شود، هنوز ابهاماتی وجود دارد.

در سال ۱۴۰۲، دولت به علت تورم در بخش مسکن و افزایش بی‌رویه قیمت‌های اجاره، تصمیم گرفت سقف تسهیلات مرتبط با مسکن را افزایش دهد. در حال حاضر، با اعلام مرکز ملی نخبگان، به نظر می‌رسد که رویکرد دولت برای افزایش سقف تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز به ادامه خود ادامه دهد.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ درباره وام مسکن نخبگان اعلام کرده بود، به شورای پول و اعتبار پیشنهاد شده است مبلغ وام ودیعه مسکن به یک میلیارد تومان و وام خرید مسکن نیز به سه میلیارد تومان افزایش یابد.

البته این پیشنهاد با مصوبه نهایی همخوانی ندارد و خبرها حاکی از آن است که وام خرید مسکن برای نخبگان به دو میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. اما با توجه به آخرین آمارها در زمینه قیمت مسکن، با دو میلیارد تومان چند متر خانه می‌‌توان در تهران خریداری کرد؟

با وام فوری مسکن نخبگان چند متر خانه می‌توان خرید؟

آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران بیانگر آن است که متوسط قیمت مسکن در اسفندماه ۱۴۰۲ به متری ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، در حال حاضر به‌ طور متوسط برای خرید یک خانه ۵۰ متری در پایتخت باید حدود چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. به بیان دیگر، با دو میلیارد تومان تنها می‌توان حدود ۲۴ متر از یک آپارتمان را در تهران خریداری کرد.

البته در این میان ناکافی بودن سقف تسهیلات مسکن برای خرید خانه تنها مانع پیش روی خریداران نیست و امتناع بانک‌ها از پرداخت تسهیلات بخش مسکن نیز مانع دیگر در این مسیر است.

سال گذشته با وجود آنکه اکثر وام‌های مسکن افزایش پیدا کردند، اما گزارش‌های میدانی و مواجهه مستقیم مردم در شعب بانک‌ها حاکی از آن بود که غالب این نهادها حاضر به پرداخت سقف جدید و در برخی موارد نیز تمام وام نیستند و تنها به یک جمله برای پاسخ به متقاضیان اکتفا می‌کنند: «بودجه نداریم!»

با توجه به مسیر افزایشی تورم در جامعه، سود پایین این تسهیلات و مدت‌زمان بالای بازپرداخت آنها، چند سالی است که بانک‌ها ترجیح می‌دهند به جای درگیر کردن سرمایه خود در حوزه وام مسکن، این مبالغ را در محل‌های سودآورتری سرمایه‌گذاری کنند.

در حال حاضر حتی متقاضیان دریافت وام نهضت ملی مسکن نیز در اغلب موارد با مشکل دریافت تسهیلات مواجه هستند. این یکی از اصلی‌ترین دلایل برای کندی روند ساخت واحدهای مربوط به این پروژه نیز بوده است.

اقساط بالای وام‌ فوری خرید مسکن

مانع دیگری که پیش روی متقاضیان دریافت وام‌های مربوط به بخش مسکن وجود دارد، میزان بالای اقساطی‌ است که دریافت‌کنندگان موظف هستند به‌ صورت ماهانه پرداخت کنند.

وام مسکن نخبگان نیز با توجه به اطلاعاتی که در مورد آن وجود دارد از این قاعده مستثنی نیست.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات ساخت و خرید مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

در نهایت محاسبه مبلغ اقساط ماهانه بر عهده بانک‌های عامل است، اما با در نظر گرفتن این مصوبه و بنا بر اطلاعاتی که از وام مسکن نخبگان تاکنون موجود است، مبلغ ماهانه قسط وام خرید مسکن نخبگان، بالغ بر ۳۸ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچنین اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن را با در نظر گرفتن سود ۲۳ درصد و بازپرداخت پنج‌ساله، می‌توان ماهانه حدود ۱۴ میلیون تومان محاسبه کرد.

بنابراین با این اوصاف، افزایش تسهیلات مختلف بخش مسکن چندان برای قشرهای مختلف جامعه کارآمد نخواهد بود. این تسهیلات نه‌تنها با وجود افزایش سقف پرداخت حجم چشمگیری از قیمت کل یک آپارتمان را به‌ویژه در کلانشهرها پوشش نمی‌دهند، بلکه دیگر موانعی که از آنها نام برده شد باعث می‌شود حتی در صورت دریافت هم، گره‌ای از مشکلات مردم نگشایند.

آنچه دیگران میخوانند
  • شهین احمدی خونسارکی ارسالی در

    واقعا ب این وام خیلی احتیاج دارم و گیرم

  • سیروس ارسالی در

    خدایا ریشه دروغ. از کشور با نابودی دروغگویان برکن

  • محبوبه ارسالی در

    خدایا خسته شدیم از این وضعیت نابسامان کشورمون
    جوان‌هایی که توان ازدواج ندارندو گرونی بیداد می کنه وفسادی که که مسولین باعثش هستند خدایا ب دادمون برس

  • ناشناس ارسالی در

    چطور اینهایی میلیاردها از صندق دولت بر می دارند و بدون ضامن بعد هم معلوم نمیشه این پولها کجا خرج میشه یک کارگر بدبخت تا عمر داره باید بدهکاری بده اگر کار داشته باشه و سنگ بزرگ نشانه نزدن هست این شامل ما بیچاره نمیشه یه چیزی بگو آقای رئیسی که شامل بیچاره هم بشه این شامل کارکنانی میشه که سر سفره خو دتان هستند

  • بنده خدا ارسالی در

    لطفاً، لطفا ً، لطفاً، برای چندمین مرتبه دارم خواهش می کنم تیتر خبر با متن خبر همخوانی داشته باشد
    یه طوری تیتر زدین انگار 90درصد مردم میتوانند از این وام استفاده کنند
    ولی متن را که نگاه می کنیم مشخص میشه حتی 10درصد مردم هم قادر به دریافت این وام نیستند

  • ناشناس ارسالی در

    باید وام رایگان بدین به نیمی از مردم . اینکه وام بدین باز با بهره پس بگیرید مال خودتوت چون همینطوری زیر بار قرض هستند . ممنون ما این وام میلیاردی بدون هیچ مدرکی هم بدردمون نمیخوره چون نمیشه پس داد مدرک برای اونایی هست که نمیخوان پس بدن نه ما که از داشتن بدهی شب خوابمون نمیبره . وامتون مال اونایی که میخورنش . والا ما که مال مردم خور نیستیم .

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی