کد مطلب: 32168

سهمیه بنزین | استعلام سهمیه بنزین اسنپ | سهمیه بنزین ۱۴۰۳

فوری/ سهمیه بنزین اسنپ و تپسی حذف شد | دولت رانندگان اینترنتی را غافلگیر کرد

خبر عجیبی از حذف سهمیه بنزین اسنپ و تپسی از این ماه به گوش می رسد. در ادامه جزئیات این خبر مهم را با هم می خوانیم.

فوری/ سهمیه بنزین اسنپ و تپسی حذف شد | دولت رانندگان اینترنتی را غافلگیر کرد

از یکی دو روز گذشته خبرهایی درباره تغیر سهمیه بنزین در دو استان کشور منتشر شده است. حال امروز هم خبر جدیدی در خصوص واریز سهمیه بنزین عید نوروز برای خودروها در سایت های خبری پیچیده است که جزئیات آن را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

سهمیه بنزین فقط برای این خودروها

سید کاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، برنامه‌هایی که دولت برای بنزین در سال ۱۴۰۳ دارد، را توضیح و جزئیات بیشتری از موضوع سهمیه‌بندی بنزین ارائه می‌دهد.

عزیزی گفت: یکی از قوانینی که اخیرا مطرح شده و مجلس شورای اسلامی تصویب کرده جز ۳ بند ث تبصره ۴ قانون بودجه است که در این بند وزارت نفت مکلف شده تصمیمی اتخاذ کند تا حداقل ۹۵ درصد خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز صرفا از کارت‌های سوخت مختص خود استفاده کنند.

اکونگار نوشت: اقدام دیگری هم که به طور ویژه از سوی ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت دنبال می‌شود بحث تخصیص سهمیه سوخت صرفا به خودروهای دارای بیمه‌نامه شخص ثالث است که این تکلیفی است که مجلس شورای اسلامی در ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث به ستاد محول کرده است.

تا به امروز هیچگونه بحثی درباره قیمت بنزین چه از طریق مصوبات مجلس و چه برنامه‌های دولت مطرح نیست.

سهمیه بنزین

قطع سهمیه بنزین در سال جدید

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور مبنی بر استفاده ۹۵ درصدی از کارت سوخت شخصی، گفت: این تعداد تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ به ۶۷ درصد رسیده است.

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگویی که با رادیو تهران داشته، اظهار داشت: در قانون بودجه سال 1402 شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ملزم شده بود که 90 درصد توزیع بنزین را از طریق کارت سوخت شخصی انجام دهد که این الزام امسال به حداقل 95 درصد رسیده است. تا پایان بهمن ماه سال 1402، استفاده 67 درصدی از کارت سوخت محقق شده بود که با توجه به کافی بودن تعداد سهمیه اختصاص‌یافته یارانه‌ای و آزاد خودروهای شخصی برای عموم مردم، لازم است مردم استفاده از کارت سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند.

وی تأکید کرد: به‌منظور خدمات‌رسانی مناسب در ایام نوروز امسال به مسافران به‌صورت موقت، تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها از 2 تا 4 برابر افزایش یافت که این حجم با توجه به پایان سفره به روال پیش بازگشته و این طور نبوده است که تعداد کارت‌ها کاهش یابد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: هم‌اکنون تعدادی کارت آزاد در جایگاه‌ها با توجه به تعداد نازل‌های هر جایگاه موجود است تا افرادی که سهمیه آن‌ها به اتمام رسیده یا نوپلاک هستند، از آن برداشت کنند که سقف برداشت این کارت‌ها با توجه به میانگین سوختگیری خودروها در کشور (30 تا 35 لیتر) 40 لیتر است.

عرب‌عامری درباره روند پیگیری وضع کارت‌های سوخت مفقودی گفت: افراد می‌توانند در صورت مفقودی کارت در جایگاه‌ها، تازه‌ترین وضعیت کارت سوخت خود را از طریق سامانه ردیابی کارت‌های گم‌شده ردیابی کنند.

وی درباره موجودی بنزین سوپر جایگاه‌ها توضیح داد: با توجه به مصرف بالای بنزین سوپر نیاز است که به منظور تولید بیشتر بنزین، از ظرفیت بنزین سوپر نیز استفاده کنیم؛ کیفیت بنزین یورو که در کلانشهرها توزیع می‌شود با بنزین سوپر تطابق دارد و هموطنان در این باره نگرانی نداشته باشند. عرضه بنزین سوپر به خودروهای مدل بالا غیرقانونی است و هموطنان تخلفات احتمالی در این باره را به سامانه 09627 گزارش کنند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره برخی گزارش‌ها درباره کاهش سهمیه بیش از حجم سوخت دریافتی افزود: اگر سوختگیری صحیح انجام نشود، ممکن است یک مقدار جزئی از سهمیه افراد در هنگام سوختگیری کاهش یابد؛ بنابراین لازم است که هموطنان در این باره دقت داشته باشند که بعد از این که نازل را در جای خود باز می گردانند، صبر کنند تا سامانه پیام برداشتن کارت را اعلام کند و بعد کارت خود را بردارند.

عرب‌عامری با اشاره به این که اگر با کارت سوخت شخصی سوختگیری کنید، مستندات بیشتری وجود دارد که افراد بتوانند این تخلفات را پیگیری کنند، درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال 1403 گفت: طبق مصوبه‌های جدید اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.

وی درباره حجم سهمیه نفت‌گاز کامیونداران گفت: این سهمیه بر اساس پیمایش، تعداد بارنامه‌ها و مشخصات خودروها اختصاص می‌یابد و سهمیه به صورت آفلاین و آنلاین شارژ می‌شود که البته به‌تازگی به‌منظور توزیع عادلانه، به جای سهمیه ماهیانه، سهمیه پانزده روزه محاسبه و تخصیص می‌یابد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از اجرای طرح پایلوت اختصاص سهمیه کامیونداران به صورت برخط از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و افزود: براساس این طرح پس از دریافت بارنامه، بسته به مسیر، سهمیه متناظر به کامیونداران اختصاص خواهد یافت که مشکل کمبود سهمیه را نیز مرتفع خواهد کرد.

عرب‌عامری درباره برخی شایعات مطرح شده درباره تفاوت کیفیت بنزین جایگاه‌های مختلف در شهرها گفت: کیفیت بنزین جایگاه‌های سطح شهرها یکسان است و چنین شایعاتی درباره متفاوت بودن کیفیت بنزین برخی جایگاه‌ها، بی پایه و اساس است.

وی همچنین با تأکید بر اجرای بازدیدهای منظم دوره‌ای در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور ادامه داد: همه 57 هزار نازل کشور به صور ماهیان چک می‌شود و افزون بر آن سازمان استاندارد نیز به‌صورت منظم بازرسی‌های خود را انجام می‌دهد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که یکی از دلایل مصرف سوخت در کشور ما خودروهای فرسوده است، تصریح کرد: در این باره باید دولت تسهیلاتی ارائه کند که افراد بتوانند خودروها را جایگزین کنند.

عرب‌عامری تأکید کرد: افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، به نواحی مراجعه کرده و با ارائه مدارک، رمز تازه را دریافت کنند، افرادی نیز که کارت سوخت خودروی صفر خود را تاکنون دریافت نکرده‌اند، با سامانه 09627 تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: در صورتی که کارت سوخته است، هموطنان برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی به دفاتر پلیس مراجعه کنند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: افرادی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند از طریق کد شناسایی خود، تازه‌ترین وضع کارت سوخت خود را در سامانه اینترنتی شرکت پست یا پلیس ردیابی کنند.

عرب عامری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دریافت بنزین در ظرف بیان کرد: با توجه به وضعیت اشتعال سوخت بنزین، دریافت آن در ظرف به لحاظ ایمنی ممنوع است.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند
  • محمد.از.ارومیه. ارسالی در

    اگر اسنپ وغیره تابلو و آرم مخصوص پلاک قرمز شدن بنزین بدهید

  • رسول شهبازی ارسالی در

    مشتی اطلاع نداری بلغور نکن سهمیه بنزین 10ماهیه قطعه

    • ناشناس ارسالی در

      داداش 20 فروردین شد 13 ماه که دولت سهمیه بنزین رو واریز نکرده

  • حسین ارسالی در

    ممنون جناب رییسی و وزیر مربوطه عیدی زیبایی بود چقدر شما صلاح مملکت و مردم براتون مهم و با ارزش هست خیلی زحمت میکشید پیر و شکسته شدید اجرتون با...

  • اصغر ارسالی در

    ساعت خواب
    بیش از یک سال هست که سهمیه بنزین اسنپ و تپسی قطع شده

    • ناشناس ارسالی در

      خدارا شکر که قط شد

  • سعید ارسالی در

    بیش از یک ساله سهمیه بنزین رو نمیده اون وقت میگه امسال قطع کردیم !!!!!!!!

  • فری ارسالی در

    یک ساله قطع شده الان دارن میگن

  • راننده ارسالی در

    سال1403حذف شده پس چرا سهمیه1402را واریز نکردند

  • ناشناس ارسالی در

    از عملکرد گذشته خودشون هم خبر ندارن یک ساله که سهمیه بنزین قطع شده حالا میگن سهمیه در سال 1403تعلق نمی گیره
    سهمیه سال گذشته را پرداخت کنید سال جدید پیش کش

  • کریمی ارسالی در

    پس مسئولان کارنابلدها خودتون برین یک ماه اسنپ یا تپسی کار کنید ببینید یک هفته نشده متوجه میشین ما راننده چه اذیتی میشیم البته اگر میخواستین بفهمین تا الان فهمیده بودین.کسی که خودش به خواب زده نمیشه بیدار کرد.شما مسئولان را دنیا آب ببره شماهارا خواب میبره. من که از سال۱۴۰۳دیگه کار نکردم و دیگه کار نمیکنم.رفتم سر چهار راه ها گل میفروشم و دستمال کاغذی و خداروشکر ماهی۱۴تومان در میارم.بهتره اینکه به امید شما مسئولانی که اون پولی که میبرین برای خانوادتون من راضی نیستم و حرام است

  • zia ارسالی در

    ان شاالله که اون سهمیه سال قبل رو واریز کنند و یک تخفیف ویژه برای دوگانه کردن خودروها بدهید. ضعیف ترین قشر جامعه همین تاکسی های اینترنتی هستش
    آقا جریمه ها ۵ برابر شده. کرایه های اسنپ باید دو برابر بشند.

    • شهرام ارسالی در

      سلام کرایه دوبرابر بشه به امید خدا طوری نیست چون خواهر و مادر و زن و بچه های خودمان استفاده از این پول می‌کنند ولی مشتی باید مسافری باشه که این گرانی را بتونه پرداخت کنه گران بی پشتوانه به درد چه می‌خورد این نیست که عادت شود چرا آژانسها دربهایشون با اسنپ و تپسی بسته شد چون واقعا گران میگرفتن حالا همین کار را با اسنپ و تپسی میخواهن انجام دهن......

  • محمد ارسالی در

    چه بامزه مگه یک سال نیست که نداده اینم روش الان یک ساله که قطع کرده

  • منوچهرمرادی ارسالی در

    یک ساله بنزین ندادن الان میگن واگذارشده به خدا

  • علی ارسالی در

    لعنت خدا برا ظالمان

    • فلاحیفر ارسالی در

      مه ۶ باراسنپ برام سهمیه بنزین میگه واریز کرده ولی دولت یک ساله سمیه بنزین تاکسیهای اینتدنتی روقطع کرده . کسی که این خبر رو گفته انگارخودش بیخبره...

  • مجید ارسالی در

    این چیز جدیدی نیست یک سال است که سهمیه بنزین به رانندگان اسنپ نمیدن. 😒😔

  • سیروس ارسالی در

    آخه من موندم چرا ماشین حداقل دویست سیصد میلیونی رو با خودتون واگذار به تپسی واسنپ کردید،برا مسیر بیت تومنی ،مگه آخرش چند میمونه،البته شماراننده اسنپی وتپسی که خودمم عضوی از شمام اگه مسیری هزارتومان هم بگن میری،،،الان نامراحتی ولی شک نکن نصف همین کرایه هم حاضریم،چون برده باسرمایه در خدمت دیگران،،،به همین خاطر هس میگن هیچ مدیری سرجاش نیست،

  • شریفزاده ارسالی در

    ازاسفند۱۴۰۱ قطع کردند حالا متوجه شدند بازهم خداراشکر که بعداز بیش از یک سال متوجه شدند ،درغیراینصورت مارانندگان چه باید میکردیم درآمدهم ازدولت سر مسئولین بد نیست ازاصفهان تاسپاهان شهر ۴۰ تومان میگیریم ده تومان حداقل سوخت وکمیسون دارهمیمونه ۳۰ تومان باید۱۵۰۰۰ تومان روش بزاریم بدیم یک کیلو سبزی خوردن، مگه ازاین اسف بارتر هم میشه بااین هزینه های وحشتناک وقطعات یدکی بی کیفیت فقط مرقوم به صرفه است اصلا استارت به ماشین نزنیم وبفکر راه وچاره ای دیگر باشیم و تمام

  • مرتضی ارسالی در

    نه قطع نشده بود اسنپ توی این یکساله همه بنزین رانندگان به جیب زده بود کلاهبردار..اینه

  • آرش ارسالی در

    با بنزین شوخی نکنید خیلی خطرناک و آتش زاست

  • سالار ارسالی در

    خدا از مسئولین بی درد و دست تو جیب مردم نگذره بحق اسم اعظمش.
    بر اساس پیمایش تاکسی اینترنتی مبلغی بعنوان کمک هزینه سوخت میدادن که هرچقدر پیمایشت زیاد هم بود پول یک باک بنزین میدادند. بنزینی بعنوان سهمیه بنزین به کارت سوخت خودرو نمیزدند که حالا میگن قطع شد. پول یک باک بنزین بود که بیش از یکساله ول شده.بنزین و سهمیه نمیدادند‌ . حالا این مبالغ که در کل کشور مبلغ هنگفتی میشد را یکسال خوردن حالا رو شده میگن قطع .

  • محمد ارسالی در

    چرا برده داری نوین؟ راننده با ماشین+بنزین و روغن و خرابیها و جرائم و لنت و هزار مشکل دیگه + خرید بسته اینترنت و بسته مکالمه که ۴۰ درصد گرونترش کردن+تمیز و آماده شروع کن بکار و ۲۰ درصد کارکردت که همه چیش از خود رانندس و اسنپ هیچ چیز وسط نگذاشته و خدماتی هم نمیده و حمایتی هم حتی در قبال ندادن کرایه نمیکنه سهم و شراکت ۲۰ درصدش را سفر به سفر برمیداره. خدا ازتون نگذره که روی دزدان را سفید کردین... دوستان و همکاران مظلومم سعی کنید دنبال کار دیگری باشید و اینقدر پول مفت توجیب این نامردمان بیگانه نریزید

  • جواد ارسالی در

    خدا پدر حسن روحانی رو بیامرزه بنده خدا بنزین گرون شده بود جمعه حداقل بیدار شده بود خبرش رو شنید اینا بیشتر از یک ساله بنزین قطع شده و نمیدن تازه میگن می‌خوان امسال قطع کنن لعنتی ها ی جمعه بیدارشین حداقل

  • مهدی ارسالی در

    یک سال است که سهمیه بنزین اسنپ قط است دولت مردان میخواهند بنزین را گران کنند به مردن گرفتن تا مردم به تب راضی باشند خیلی خنده دار است کارت سوخت ها که از جایگاه جم بشه بنزینی دیگر وجود ندارد برای استفاده مردم هم میگن گرون بشه اشکالی ندارد ولی بنزین باشه بهترین راه برای گرون کردن بنزین ممنونیم که اینقدر به فکر مردم هستید

  • جعفری ارسالی در

    به قول همشهریمون با بنزین شوخی نکنید ماده اشتعالزا هست.

  • محمد ارسالی در

    همکاری عزیز اسنپی تو مدت یکسال کار باید تو محدوده نزدیک به خونه خودتون حداقل صدتا مشتری تلفنی داشته باشید که دیگه بی خیال اسنپ وسرکاریاش باشید اینم نظر من برای کمک اگر حساب بشه .قربان شما

  • ناشناس ارسالی در

    کاش هیچوقت تو ایران بدنیا نیومده بودم هر کشوری بود خیلی بهتر از ایران بود حالا هم آرزوی مرگ دارم

  • بهزاد ارسالی در

    اسنپ روزانه چند صد میلیارد تومان داره کمیسیون از رانندها میبره چکار بنزین داره ،متاسفانه راننده در خودشان جفا میکنند اگر تحریم کنند اسنپ را ، و آزاد کار کنند قطعا نتیجه میگیرند و اسنپ هم کمیسیون را تقلیل میده هم کرایه ها منصفانه میشه

  • ناشناس ارسالی در

    ازاولش هم نمیدادمنتهاباسیاست گول رانندامیزدن امروزوفرداواریزمیشه
    اولش وعده های خدمات لاستیک وروغن... هم میدادن حالادیگه کاملابرداشتن اینا...دیگه فهمیدن تعدادرانندکمترشده،صروصدامردم دراومده بابت اسنپ نیس
    حالاوعده پاداش میلیونی میده؟!
    برای راننده جدید.

  • مهدی ارسالی در

    لطفا بنزین سوپر در شهر گیلان توزیع نمیشه اگر میشه پیگیری بشه

  • اسماعیل ارسالی در

    خواب زمستانی بودید یا چطور یکسال سهمیه نمیدن عامو ببینید حتما شرکت از وزارت نفت سهمیه گرفته،کشیده بالا والا باخبر بودید

  • رجب ارسالی در

    از ماست که بر ماست

  • رضا ارسالی در

    😁😄🤣🤣🤣🤣
    یاد داستان عطار نیشابوری میندازید آدم و
    داداش یه چند سال دیر خبر بهتون نمی‌رسه آیا ؟
    سهمیه که سال ۴۲ قطع شده چرا الان تیتر زدید

  • راننده ارسالی در

    خوابین یاخودتون رو ب خواب زدین..سهمیه بنزین ازبهمن۴۰۱ واریز نشده که میشه۱۵ماه بعدشماتازه خبرشو منتشرمیکنید و نمک ب زخم رانندها میپاشید

  • محسن ارسالی در

    چی میگید شما الان بیش از یک سال و نیم هستش که سهمیه قطع شده بعد هم چه غافلگیری ما چهل اندی سال دیگه عادت کردیم به این بدبختی و غافلگیری ها مثل منم خودم صبح جمعه پا شدم دیدم بنزین گرون شده

  • حرف حساب ارسالی در

    خواب بودییییییییید یه ساله قطع شده
    حق و حقوق ابن جماعت راننده رو کی میخواد مطالبه کنه.؟

  • ناشناس ارسالی در

    خداروشکر انشالله که همین جور که سهمیه هاتون راقطع کردند باگرون شدن بنزین هم اسنپی ها کسب وکارشون کساد میشه تادیگه اینقدر مفت کارنکنند، من راننده تاکسیم ماهیانه ۲۵۰ لیتربنزین هم دارم اما تا حالا مفت کار نکردم،اسنپ یعنی حمالی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی