کد مطلب: 32164

لاستیک دولتی | لاستیک دولتی بارز | ثبت نام لاستیک دولتی بارز

سامانه ثبت نام توزیع 4 حلقه لاستیک دولتی 1403 بازگشایی شد | آنلاین لاستیک بخرید؛ درب منزل تحویل بگیرید! + سامانه ثبت نام

دور جدید ثبت نام لاستیک دولتی به مناسبت عید فطر آغاز شد.

سامانه ثبت نام توزیع 4 حلقه لاستیک دولتی 1403 بازگشایی شد | آنلاین لاستیک بخرید؛ درب منزل تحویل بگیرید! + سامانه ثبت نام

عرضه ۴ حلقه لاستیک دولتی در ۱۴۰۳ با کارت ملی آغاز شد. بسته به عوامل مختلفی همانند آنکه تولید داخل باشد یا لاستیک خارجی، عرضه دولتی شده است یا در بازار آزاد به فروش می رسد متفاوت است. در سال جدید نیز ممکن است قیمت ها کمی متغییر باشد.

فروش لاستیک دولتی آغاز شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور با اشاره به وجود صف‌های طولانی در خصوص تایر دولتی، گفت: کمبودی در عرضه وجود ندارد به دلیل افزایش تقاضا در بعد از تعطیلات نوروزی، توزیع تایرهای دولتی سریع‌تر انجام می‌شود.

محمدرضا آل سارا  اظهار داشت: با توجه به توان تولیدی و نیاز کشور، به نظر نمی‌رسد کمبودی در بازار لاستیک داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید متقاضی برای خرید تایر دولتی وجود نداشت و اکنون بعد از تعطیلات، مردم متقاضی خرید تایر هستند که توزیع در کشور شروع شده است، در صورتی که قطعی سامانه‌ها رفع شود توزیع سریع‌تر انجام می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور با بیان اینکه ۲ هزار واحد توزیع‌کننده تایر در کشور داریم، گفت: بدون ثبت در سامانه‌های اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه تجارت، تایر دولتی غیرقابل فروش است.

وی ابراز داشت: بعد از ثبت اطلاعات توسط خریداران و فروشندگان، نظارت کافی در خصوص عرضه تایر دولتی در سامانه تجارت صورت می‌گیرد.

آل سارا، با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در خصوص تایرهای دولتی اعلام نشده است گفت: عرضه تایرها طبق قیمت مصوب دولتی است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور ابراز امیدواری کرد: توزیع درصدی از تولید کارخانه‌های تایر نیز شروع شده است که این امر به صف‌ها خاتمه می‌دهد.

سهمیه و قیمت لاستیک دولتی

سهمیه لاستیک هر خودرو در سال دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی) است.

قیمت لاستیک دولتی ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است (برای مثال اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد، یک جفت لاستیک دولتی را می‌توانید با قیمت ۶۵۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان تهیه کنید).

لاستیک دولتی

علاوه بر قیمت لاستیک، ۹ درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. قیمت‌ها مقطوع است و نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

تعداد لاستیک دولتی قابل خرید در حالت حضوری و اینترنتی

برای دریافت لاستیک دولتی از دو روش حضوری و اینترنتی می‌توانید استفاده کنید که در روش اینترنتی مجاز به ثبت نام ۴ تایر و در روش حضوری می‌توانید ۲ تایر دریافت کنید. البته لازم به ذکر است در این سامانه لاستیک هایی با سایز ۱۴ به بالا عرضه‌ می‌شود و برای دریافت لاستیک با سایز ۱۳ بهتر است به نمایندگی هایی که لاستیک دولتی در آن عرضه می‌شود مراجعه نمایید.

در چند سال اخیر، افزایش نرخ تورم تا ۴۰-۵۰ درصد و بالا رفتن قیمت دلار از ۳۰۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان، باعث شده تا قیمت همه کالاها و خدمات به شدت گران شود. یکی از این کالاها، لاستیک خودرو است که افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای داشته است.

برای کنترل قیمت‌ها در بازار، دولت وارد عمل شده و تلاش کرده تا با عرضه لاستیک دولتی، این کالا را با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف‌کنندگان (رانندگان و مالکان خودرو) برساند. به این ترتیب، مهم‌ترین مزیت خرید لاستیک دولتی، امکان تهیه آن با ۱۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از تایر در بازار آزاد است.

ثبت درخواست برای لاستیک دولتی

هر چند لاستیک دولتی بیشتر به وسایل حمل و نقل عمومی، شامل، اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و وانت تخصیص داده می‌شود، اما رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی هم این امکان را دارند تا لاستیک را با نرخ دولتی بخرند.

روش حضوری خرید لاستیک دولتی

برای خرید لاستیک دولتی به روش حضوری باید مستقیما به نمایندگی‌های شرکت‌های تایرسازی داخلی مراجعه کرد.

بهتر است قبل از مراجعه حضوری برای خرید لاستیک دولتی با نمایندگی‌ها تماس گرفت. نشانی و تلفن نمایندگی‌ها در سایت شرکت‌های تایرسازی قابل مشاهده است.

روش اینترنتی خرید لاستیک دولتی

راحت‌ترین روش خرید لاستیک دولتی ثبت نام در سایت فروش آنلاین است.

ثبت نام در سایت‌های فروش آنلاین هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌شود (بهترین زمان ابتدای روز است).

پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک‌ها به آدرس اعلام شده ارسال می‌شود.

همچنین برای تهیه لاستیک دولتی می‌توان به سایت جامع تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کرد.

مدارک لازم خرید لاستیک دولتی

کارت ملی صاحب خودرو

کارت ماشین

برگ سبز خودرو

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی