کد مطلب: 32130

وام بازنشستگان| وام بازنشستگان تامین اجتماعی| وام بازنشستگان کشوری

آغاز واریز وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 | شرایط ثبت نام وام ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیونی ویژه عید فطر + آدرس سامانه

دولت به منظور کمک به بازنشستگان محترم و به مناسبت عید فطر اقدام به پرداخت وام بازنشستگان با مبلغی جدید و کارمزد 4 درصد کرده است.

آغاز واریز وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 | شرایط ثبت نام وام ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیونی ویژه عید فطر + آدرس سامانه

وام بازنشستگان از جمله وام های کم سود دولتی است. دولت با پرداخت وام بازنشستگان سعی در کمک برای پوشش دادن بخش کمی از مشکلات مالی بازنشستگان پرداخت می شود. دور جدید ثبت نام وام بازنشستگان با شرایط ویژه آغاز شد. صندوق بازنشستگی خبرهای جذابی درخصوص واریز مرحله جدید وام بازنشستگان بحساب بازنشسته های محترم داد که با هم می خوانیم.

وام بازنشستگان افزایش یافت | ثبت نام وام 30 میلیونی با کارمزد 4 درصد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ توضیح داد.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با وام بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان وام بازنشستگان از ۱۲ میلیون تومان ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: وام اشاره شده با کارمزد ۴ درصد و بدون سود به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

دهقان‌کیا در ارتباط با نحوه ثبت‌نام و دریافت وام بازنشستگان گفت: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت کانون‌های بازنشستگی در هر استان، اقدام به ثبت‌نام و در ادامه نسبت به دریافت وام اشاره شده اقدام کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: این موضوع در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شده و به احتمال زیاد وام بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره میزان افرایش وام گفت: پیش‌بینی می‌شود وام بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش پیدا کند.

صندوق بازنشستگی کشور به عنوان دومین صندوق بیمه‌ای خدمات متنوعی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد؛ تسهیلات مالی این صندوق به ذینفعان آن شامل وام ازدواج، وام ضروری و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنان (حمپاد) همچنین خدمات رفاهی و تفریحی است.

وام بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان از وجود یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر از جامعه بازنشستگان و حقوق‌بگیران تحت پوشش این صندوق را دارد که یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر از آنان بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر به عنوان ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر شاغل متوفی و ۲۳۸ هزار و ۱۴۹ نفر آنان را بازنشستگان متوفی تشکیل می‌دهند.

اکنون شاغلان کسورپرداز ۱۴ وزارتخانه مانند آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، ‌امور اقتصادی و دارایی، ‌کشور، جهادکشاوری، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و نهادهایی همچون قوه قضاییه، نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌ها از صندوق بازنشستگی کشوری حقوق دریافت کرده و تحت پوشش هستند.

یکی از خدماتی که صندوق بازنسشتگی ارائه می‌دهد، تسهیلات ملی است که شامل وام ازدواج، وام ضروری و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنان (حمپاد) است.

در راستای ارائه خدمات حمایتی به بازنشستگان این صندوق با هماهنگی انجام شده با بانک صادرات ایران صندوق بازنشستگی کشوری از تاریخ آخرین مرحله ثبت نام قبلی (۱۴۰۰/۵/۲۰) از بازنشستگان و موظفین همسر که فرزندانشان بعداز تاریخ یادشده (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج کرده‌اند، ثبت نام کرده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی به نشانی www.sabasrm.ir و www.cspf.ir در صورتی که بازه زمانی تاریخ عقد از (۱۳۹۸/۰۱/۰۱ به بعد) باشد، نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز اقدام کنند.

پرداخت 35 میلیون تومان وام بازنشستگان به فرزندان بازنشسته ها

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: تعداد ۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با همکاری بانک صادرات ایران پرداخت شد.

تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری به تعداد ۲هزار فقره و به مبلغ ۳۵ میلیون تومان با کارمزد سالانه چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت ششم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۳۲هزار نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط خبر داد و گفت: «این تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه است» و به صورت ماهانه برای بازنشستگان واجد شرایط در قالب نوبت بندی واریز می شود.

به گفته جعفر امیرآبادی زاده، وام ضروری بازنشستگان کشوری یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که در راستای بهبود معیشت بازنشستگان، به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و با اقساط ۳۶ ماهه، با کارمز ۴درصد به صورت اولویت بندی به حساب واجدین شرایط واریز می شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی