کد مطلب: 32098

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

مژده به مددجویان،جاماندگان سهام عدالت در کمیته امداد و بهزیستی صاحب سهم می‌شوند

با اعلام خبری از سوی وزیر اقتصاد برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، امکان دریافت سهام عدالت برای جاماندگان این دو نهاد حمایتی هر چه سریعتر فراهم خواهد شد.

مژده به مددجویان،جاماندگان سهام عدالت در کمیته امداد و بهزیستی صاحب سهم می‌شوند

در حالی که انتظار می‌رفت تا پایان سال ۱۴۰۲، سهام عدالت به جاماندگان، به ویژه افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، تعلق بگیرد، این اتفاق هنوز رخ نداده است.

سهام عدالت برای جاماندگان: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر منتظر تدبیر دولت در سال ۱۴۰۳

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، دولت موظف بود تا برای ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت، با اولویت افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، سهام عدالت در نظر بگیرد.

تاکنون، حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت شناسایی شده‌اند و یک بسته از سبد سهام و دارایی‌های دولت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اما به گفته وزیر اقتصاد، برخی از سهام‌های این بسته، مشکلاتی داشته و یا به دلیل نیاز به مدیریت متمرکز، فعلاً به صورت سهام عدالت واگذار نمی‌شوند.

به همین دلیل، واگذاری سهام عدالت به جاماندگان به طول انجامیده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به طور کامل انجام نشده است.

حال، با توجه به تأخیر در ابلاغ کامل قانون بودجه ۱۴۰۳، باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه تدبیری برای سهام عدالت جاماندگان در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر اقتصاد وعده داده است که متناسب با مصوبه مجلس شورای اسلامی، در سال ۱۴۰۳ برای سهام عدالت جاماندگان تدابیر لازم اندیشیده شود.

 نومشمولان سهام عدالت همانگونه که مطلع هستید طبق قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دولت باید برای این‌ها تدبیری می‌اندیشید با اولویت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته‌ی امداد، بهزیستی یا سایر گروه‌های ضعیفی که زیر دهک سوم، دهک یک، دو و سه قرار دارند، شناسایی تمام این نومشمولان صورت گرفت، حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند که تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند، اما هنوز سهام عدالت نداشتند به تناسب آنها یک بسته از سبد سهام و دارایی‌های دولت فراهم شده بود که آن بسته‌ی سبد و سهام وقتی در هیئت وزیران مطرح شد.

امیدواریم هر چه سریعتر در سال ۱۴۰۳، شاهد واگذاری سهام عدالت به این افراد باشیم تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

منبع:دنیای اقتصاد

آنچه دیگران میخوانند
  • عليرضا طالبی ارسالی در

    باسلام بنده ازکارافتاده ام توان کارندارم مستاجرهستم 6ماه اجاره خانه‌ام عقب افتاده صاحب خانه منا جواب کرده میگه تخلیه بکن لطفا سهام عدالت من وفرزندم نداریم بچه من متولد 1399 است لطفا رسیدگی کنید علیرضا طالبی مشهدمقدس روستای شترک بنده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستم فاقدسهام عدالت ازکارافتاده مستاجر
    فروردین 1403 عليرضا طالبی مشهد مقدس روستای شترک

  • مسعود ارسالی در

    درود. خانواده‌ ۵ نفری هستم نه شغل نه مسکن و نه ماشین # سهام عدالت نداریم # اگه سهام عدالت این باشه که دادند اصلا عدالت درش نیست# پس یا عدالتش رعایت بشه و به مابقی هم سهام بدند و یا اسمش تغییر دهند#

  • بهنام ارسالی در

    با سلام
    خیلیارو میشناسم که خونه دارن ماشین دارن حساب بانکی هم دارن و همشون صاحب سهام عدالت هستند اما امسال ما که مددجوی بهزیستی هستیم بما تعلق نگرفته این عدالت نیست حال چند ساله که قولشو دادن اما به هر دلیلی عقب میوفته لطفا هر چه زودتر حق ما رو هم بدین ممنون

  • محبوب ارسالی در

    سلام ازاین دولت آقای رئیسی میخوام برای زنان بی سرپرست همچون منکه معلول هستم ویک پسرفوتبالیست دارم ازنداری وفقراومدم باپدرومادرم زندگی میکنم پدرومادری که سرتاپایشان منفی هستن وسرکوفت میزنندوروزی نیست بهم جلوی پسرم بگن کاشکی این یکی رانداشتی دلم میسوزدشمابه من بگین چیکارکنم اگه یک درآمدخوب داشتم آیابرای خودم مستقل نبودم درآمدمن دومیلیون وسیصدپول یک کیلوگوشت به من میدن یاایهاالناس من چه بایدبکنم آقای رئیسی شماپاسخگوی مانیستیداگه حضرت علی رامیخواهیدبایدکارهایتان هم علی باشه به دادبچه های یتیم برسیدبه دادزنان بیسرپرست معلولین برسین خاک کف پایتان رامیبوسم وطوطیای چشمم میکنم ولی برایم درآمدی که بشودزندگی کردرابرایم رقم بزنید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی