کد مطلب: 32033

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

خبر فوری از ثبت نام سهام عدالت 10 میلیون تومانی برای جاماندگان | خبر مهم برای کسانیکه سهام عدالت ندارند

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی؛ مانند بسیاری از طرح های خدمات عمومی که در کشور پیاده می شود گروهی از افرادی که شرایط ثبت نام در سهام عدالت را داشتند به دلایل مختلفی موفق به این کار نشدند. پس از شروع واریز سود سهام عدالت، رشد قیمت شرکت‌های بورسی و آزادسازی سهام عدالت درخواست های این افراد که اصطلاحا جاماندگان سهام عدالت گفته می شوند مبنی بر دادن فرصت دوباره برای ثبت نام افزایش یافت. با وجود اینکه تاکنون برنامه مشخصی برای ثبت نام دوباره این افراد تعیین نشده است اما طرح آن در مجلس شورای اسلامی با موافقت رو به رو شده که پیش بینی می شود در آینده راهکاری برای آن در نظر گرفته شود.

خبر فوری از ثبت نام سهام عدالت 10 میلیون تومانی برای جاماندگان | خبر مهم برای کسانیکه سهام عدالت ندارند

اکنون این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدالت و تکمیل نمودن فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدامات لازم را انجام دهند.

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

با توجه به بزرگی جمعیت متقاضیان و یا افرادی که به هر دلیلی از طرح جا مانده و یا خارج شده اند به نظر می رشد که اجرای ثبت نام دوباره اینترنتی خواهد بود و این رویه به صورت ثبت نام سهام عدالت با گوشی و یا ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و ثبت نام سهام عدالت برای کودکان در آینده امکان پذیر بشود. به همین جهت در اندیشه معاصر، به معرفی سایت ثبت نام سهام عدالت و بخش های مختلف آن شامل نحوه ورود، ثبت نام در سامانه نام نویسی سهام عدالت، فرم ثبت نام سهام عدالت و زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۳ ارائه می شود تا مورد استفاده متقاضیان ثبت نام دور جدید این طرح قرار گیرد.

با توجه به تعداد بالای متقاضیان شرکت در طرح سهام عدالت، به احتمال بسیار زیاد، تمام فرایند های ثبت نام به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد. به این صورت که متقاضیان باید در طی مهلت زمانی داده شده، به درگاه اعلام شده توسط دولت مراجعه کنند و در طرح سهام عدالت نام نویسی نمایند.

اما همان طور که توضیح داده شد، با وجود درخواست متقاضیان مبنی بر ثبت نام سهام عدالت با گوشی، ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و همچنین ثبت نام سهام عدالت برای کودکان، در حال حاضر هنوز تدابیر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۳ اتخاذ نشده و سایتی نیز برای ثبت نام متقاضیان معرفی نشده است. در صورت مشخص شدن سامانه ثبت نام مجدد سهام عدالت، در اندیشه معاصر، نیز راهنمای نام نویسی در سایت ثبت نام سهام عدالت قرار خواهد گرفت.

جهت دریافت استعلام سهام با کدملی تنها داشتن کد سجام کافی است. برای دسترسی به اطلاعات، کاربران بازار سرمایه باید وارد سایت سمات به آدرس www.csdiran.ir شوند. سپس به درگاه یکپارچه ذینفعان وارد شده و ثبت نام کنند. پس از تکمیل اطلاعات، کاربران با کدملی و رمزعبور می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند.

همزمان با اعلام رسمی سازمان بورس و تایید نهایی مجلس، جاماندگان سهام عدالت می توانند ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و یا تلفن همراه، انجام دهند.

در سال ۱۳۸۴ بود که تخصیص و ثبت نام سهام عدالت آغاز شد. در آن زمان برخی از ثبت نام سهام عدالت به هر دلیلی جا ماندند. بعد از آغاز واریز سود سهام عدالت و سپس رشد قیمت شرکت‌های بورسی و آزادسازی سهام عدالت استقبال جاماندگان سهام عدالت از آن بیشتر شد و تقاضا برای سهام عدالت از سوی جاماندگان افزایش یافت.

در همین راستا در سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی‌های لازم جهت ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای جاماندگان آغاز شد و اعطای سهام عدالت به مشمولین، مورد تصویب شورای عالی و هیات دولت قرار گرفت.

شرکت سپرده گذاری مرکزی شرایط ثبت نام جاماندگان سهام عدالت را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است. مشمولین پس از اعلام رسمی دولت (هنوز اعلام نشده است) می‌توانند برای ثبت نام به سامانه سهام عدالت samanese.ir مراجعه کنند.

گفتنی است که در آخرین اظهارنظر در این باره در ۷ آذرماه ۱۴۰۲ مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: کار‌های مشمولان جدید سهام عدالت افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران در حال انجام است، سبد سهامی برای آن پیشنهاد شده و در دولت در حال مذاکره است.

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت با کد ملی

سازمان بورس اوراق بهادار، برای تسهیل روند ثبت نام سهام عدالت، سامانه ای را به نشانی اینترنتی sahamedalat.ir راه اندازی کرده است. افراد می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، در زمان فعال شدن بخش ثبت نامی این سامانه، جهت نام نویسی خود به صورت اینترنتی (غیر حضوری) اقدام نمایند.

همزمان با اعلام رسمی سازمان بورس و تایید نهایی مجلس، مشمولین می توانند ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و یا تلفن همراه، انجام دهند.

از آن جایی که هنوز روشی برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت معرفی نشده است، بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که بدانند جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند تا فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ را تکمیل نمایند و در این طرح شرکت کنند و از مزایای آن استفاده نمایند. اما همان طور که توضیح داده شد، هنوز تدابیر ثبت نام سهام عدالت برای کسانی که ثبت نام نکردند اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد نیازی به مراجعه حضوری جهت نام نویسی نمی باشد.

به این ترتیب پیش بینی می شود روند ثبت نام غیر حضوری بوده و بنابراین فرم ثبت نام به شکل سنتی و کاغذی نباشد بلکه این فرآیند به شکل ثبت نام سهام عدالت با گوشی و با کد ملی و یا به کمک رایانه های شخصی به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. با این حال جهت اطلاع قطعی باید منتظر اخبار منتشر شده در این زمینه بود تا بتوان به شکل صحیحی برای ثبت نام سهام عدالت اقدام کرد.

طرح سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ تاکنون در حال اجرا شدن است و در این طول مدت تغییرات فراوانی نیز داشته است. در ابتدا تا سال ۱۳۹۵ مردم امکان فروش و دریافت سود سهام واگذار شده را نداشتند تا اینکه در سال ۱۳۹۹، فرایند آزاد سازی سهام عدالت آغاز شد و سهامداران این امکان را داشتند که از بین دو روش مستقیم و غیر مستقیم، سهام خود را مدیریت نمایید. کسانی که تمایل داشتند شخصا مدیریت این سهام را به عهده بگیرند، روش مستقیم را انتخاب کردند که به آن ها این امکان را می داد که بتوانند به خرید و فروش سهام خود بپردازند. سهام داران در ابتدا فقط می توانستند ۳۰ درصد از سهم خود را مدیریت کنند که بعد تر میزان آزاد سازی سهام ها به ۶۰ درصد رسید.

اما بیشتر افراد روش غیر مستقیم را انتخاب کردند که همان طور که از نام آن پیداست در این روش امکان خرید و فروش سهام وجود ندارد و مدیریت آن به عهده شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری استانی که در بورس پذیرفته شده اند، گذاشته شده است. به این ترتیب، سهام داران روش غیر مسقیم در اسفند ماه هر سال، سود سهام عدالت خود را دریافت می کنند بدون اینکه خودشان وارد بازار معاملات شوند.

اما در حال حاضر، همه مردم مشمول سهام عدالت ۱۴۰۳ نیستند که عده ای از این افراد یا از ثبت نام سهام عدالت جاماندند یا به این سهام آگاه نبودند و یا علاقه ای به ثبت نام نداشتند. با توجه به تغییراتی که در چند سال اخیر رخ داده است و امکاناتی مانند خرید و فروش سهام و یا دریافت کارت اعتباری خرید کالا از طریق سهام عدالت اجرایی شده است، برخی از افرادی که این سهام را دریافت نکرده اند، درخواست برگزاری مجدد ثبت نام در طرح سهام عدالت ۱۴۰۳ را دارند.

با توجه به تعداد زیاد درخواست های مبنی بر ثبت نام مجدد سهام عدالت، دولت و قانون گذاران نیز به این مسئله توجه دارند و این احتمال که برنامه ای برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت تدارک دیده شود وجود دارد. با دقت به این موضوع که ثبت نام دوباره سهام عدالت نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده است، حدس زدن زمان ثبت نام متقاضیان دریافت این سهام می تواند سخت باشد.

اندیشه معاصر

آنچه دیگران میخوانند
  • حسام ریسی ارسالی در

    من و همسرم هنوز سهام عدالت ندارم نه فرزندان من دوتا پسر دارم که اینها هم ندارن لطفاً رسیدگی کنید دوستان

  • فریدی ارسالی در

    من سهام عدالت ندارم حلال ندارم لطف کنید رسیدگی شود کارمند نیستم از،طبقه ضعیف هستم لطفا رسیدگی شود ممنون

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی