کد مطلب: 31994

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

تاریخ دقیق واریز یارانه نقدی اسفند ماه اعلام شد | یارانه 1/840/000 تومانی به همراه یارانه تشویقی در جیب این خانوارها

زمان و مبلغ جدید واریز یارانه نقدی اسفندماه اعلام شد.

تاریخ دقیق واریز یارانه نقدی اسفند ماه اعلام شد | یارانه 1/840/000 تومانی به همراه یارانه تشویقی در جیب این خانوارها

وعده های جدیدی درباره افزایش یارانه نقدی مستمری بگیران و اقشار کم درآمد از سوی مجلس داده شده است. یارانه نقدی با رقمی قابل توجه در تاریخ ذکر شده بحساب سرپرستان واریز خواهد شد. جزئیات افزایش یارانه نقدی دهک های کم درآمد را در ادامه با هم می خوانیم.

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲

علیرضا عسگریان از زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.

علیرضا عسگریان در خصوص زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ گفت: استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) ۳۰ برابر شده است و دیشب ساعت ۲۴ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شده است.

بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دهک‌های یک تا سه روز جمعه ۲۵ اسفندماه به حساب‌شان واریز می‌شود.

طبق اعلام پیشین سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دهک‌های یک تا سه روز جمعه ۲۵ اسفند ماه به حساب شان واریز می‌شود.

روز‌های پایانی سال و همزمان با فرارسیدن نوروز، افزایش برخی هزینه خانواده‌های ایرانی، تبدیل به یک دغدغه می‌شود. از آنجایی که دولت تا چند روز آینده یارانه معیشتی اسفندماه را مطابق با الگوی مرسوم خود واریز می‌کند سئوال یارانه بگیران این است که این میزان یارانه پاسخگوی چقدر از هزینه‌های شب عید خانوار است.

علاوه بر این، به گروه یک تا سه، یارانه تشویقی در قالب کالابرگ الکترونیکی هم پرداخت می‌شود.

علیرضا عسگریان از ۳۰ برابر شدن استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) از زمان اجرای آن خبر داد و گفت: امشب ساعت ۲۴ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ می‌شود.

ارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی طراحی شده، بدون اعمال شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد و طبق وعده اعلام شده از سوی وزارت رفاه این طرح به‌مدت سه ماه یعنی از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت.

تاریخ واریز یارانه نقدی اسفند جابجا شد

اسفندماه امسال ۲۹ روزه است و اگر دولت حتی برنامه‌ای برای واریز زود هنگام یارانه نقدی نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه استثنائاً در روز بیست و نهم واریز خواهد شد.

 دولت در روز ۱۷ بهمن‌ماه از طرح فجرانه رونمایی و اعلام کرد این طرح به مدت سه ماه تا ۱۷ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد. همزمان با رونمایی از این طرح، سازمان هدفمندی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور نظم‌بخشی بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از ماه جاری پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی انجام خواهد شد.

یارانه نقدی

اما این تغییرات برخی از شهروندان را دچار سردرگمی کرده است. در روزهای نخست رونمایی از طرح فجرانه، برخی از شهروندان نسبت به استفاده از یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی تردید داشتند، زیرا گمان می‌کردند اگر از طرح کالابرگ خرید کنند قرار است این مبلغ از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی که می‌گیرند کسر شود. این در حالی است که حساب مبلغ ۲۲۰ هزار تومان که به عنوان عیدی ۲۲ بهمن به یارانه‌بگیران تعلق گرفته، با حساب یارانه نقدی جداست و زمان واریز آن‌ها هم متفاوت است.

علی عسکری رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره جزئیات یارانه فجرانه به ایلنا گفته است: در حال حاضر مردم یارانه‌ها را در تاریخ‌های بیستم و پنجم و سی ام هر ماه دریافت می‌کنند. حال اینکه وزارت کار اعلام کرده است که اعتبار دیگری علاوه بر یارانه واریز می‌کند که با این اعتبار فقط امکان خرید وجود دارد و غیر از یارانه نقدی که دریافت می‌کنند اعتباری هم برای خرید دریافت می‌کنند.

عسکری در ادامه گفته است: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند نمود.

تکلیف مبلغ یارانه نقدی در 1403 مشخص شد

حسینعلی حاجی دلیگانی از مبلغ جدید یارانه در سال 1403 پرده برداشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره مبلغ یارانه در سال 1403 اظهار داشت: طبق مصوبه امشب کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و یارانه بگیران به میزان سال جاری یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه خود منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را از منابع مختلف ۷۵۸هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود که در مصوبه کمیسیون تلفیق به ۷۰۸هزار و ۸۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرد.

پیگیری از وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی حاکی است،‌ با اجرای طرح صدک بندی،‌ در دیماه امسال تعداد ۱۶۰ هزار نفر در حدود ۶۰ هزار خانوار به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند. طبق بررسی‌ها افرادی که دارای خودرو خارجی و درآمدهای بالایی هستندیا سفرهای خارجی متعدد غیر عتبات دارند،‌ در صدکهای پردرآمد از دهک ۱۰ قرار می‌گیرند، که طبق قانون دهک پردرآمد ۱۰ از یارانه حذف می‌شوند. حذف پردرآمدها از یارانه قانون مصوب مجلس است،‌ اما برای شناسایی افراد پردآمد از اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان استفاده می‌شود و افرادی مرتب در این دهک بندی‌ها جابه جا می‌شوند و افراد دهک ۱۰ به ویژه دو صدک بالا از یارانه حذف می‌شوند.

یارانه نقدی 1 میلیون و 840 هزارتومان شد

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۵ درصدی میزان یارانه خبر داد.

این روزها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه ها از بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار 4نفره در سال آینده مبلغ 1 میلیون و 840 هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.

آنچه دیگران میخوانند
  • معصومه سهرابی ارسالی در

    چرا مردم سرکار میزان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی