کد مطلب: 31949

حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

آغاز واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تا ساعاتی دیگر | سامانه دریافت فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق بازنشستگان + لینک سایت

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از فردا آغاز خواهد شد و تا بیست و هفتم ماه ادامه دارد.

آغاز واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تا ساعاتی دیگر | سامانه دریافت فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق بازنشستگان + لینک سایت

از اوایل ماه اسفندماه خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد.مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب دیجی سرگرمی بخوانید.

آغاز پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان

پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از فردا (بیستم اسفندماه) آغاز خواهد شد و تا بیست و هفتم ماه جاری ادامه دارد.

بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از فردا بیستم دی‌ماه آغاز می شود و فرآیند پرداخت حقوق به بازنشستگان این سازمان تا بیست و هفتم اسفندماه ادامه دارد.

حقوق بازنشستگان

بازنشستگان با مراجعه به سامانه مربوطه می‌توانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند. بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

حقوق بازنشستگان

انتظار برای واریز حقوق بازنشستگان در اسفند؛ تامین اجتماعی پاداش پایان سال بپردازد

بازنشستگان کارگری در انتظار واریز مستمری اسفند هستند.

واریز مستمری اسفند بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از بیستم اسفند براساس حروف الفبا آغاز می‌شود. 

مروتی، بازنشسته کارگری، در این رابطه می‌گوید: انتظار داریم تامین اجتماعی مبلغی را به عنوان پاداش پایان سال برای بازنشستگان خود در نظر بگیرد و همراه حقوق اسفند به حساب بازنشستگان واریز کند. 

به گفته وی، بازنشستگان کارگری عموماً حداقل بگیر و زیر خط فقر مطلق هستند و بنابراین در تامین نیازهای اولیه شب عید خانواده ناتوانند. 

این بازنشسته افزود: مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری که در روزهای گذشته پرداخت شد، بسیار ناکافی و ناچیز بود؛ ما توقع داریم سازمان تامین اجتماعی مبلغی را علاوه بر رقم عیدیِ مصوب دولت برای پرداخت به عنوان پاداش پایان سال به مستمری بگیران خود به تصویب برساند. 

مروتی تاکید کرد: این اتفاق در سال‌های گذشته سابقه داشته است؛ امسال وضعیت معیشت بازنشستگان کارگری نسبت به سال‌های قبل به مراتب بدتر است و بجاست که مدیرعامل تامین اجتماعی با پرداختِ مبلغی در روزهای پایان سال، به قدر اندکی از بحران معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان بکاهد. این کمترین کاری است که می‌توانند برای بازنشستگان صورت دهند.

تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشور

در اسفندماه برخلاف بهمن بازنشستگان بجای 30 در روز 29 حقوق خود را دریافت می کنند.

بازنشستگانی که حقوق خود را در ماه های قبل در 30 دریافت می کردند، تاریخ دریافت حقوقشان در اسفند تغییر می کند.

 حقوق اسفندماه بازنشستگان طبق ماه های قبل واریز می شود و فقط برای افرادی که بر اساس حروف الفبا 30 هر ماه حقوق دریافت کی کنند تغییر می کند.

اسفند ماه 29 روزه است و برخی بازنشستگان هر ماه حقوق خود را 30 دریافت می کردند.

حالا سوال اینجا بود که بازنشستگان حقوق خود را در اسفند چه روزی دریافت می کنند.

 بنابراین بازنشستگانی که  30 هر ماه برای آنها حقوق واریز می شد در 29 اسفند حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

چند روز پیش هم عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد.

مبلغ عیدی بازنشستگان برابر با 2 میلیون و 500 هزار تومان بود که برای افراد متاهل 700 هزار تومان بیشتر واریز می شد.

افزایش 4 میلیونی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

محمد مخبر در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود.

این اظهارات معاون اول رییس‌جمهور در حالی است که صولت مرتضوی، وزیر کار نیز در این جلسه تاکید داشته است: توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای طرح‌های توسعه درمان دنبال می‌شود.

پیش از این اما رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده درباره افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت بود: ضریب حقوق حقوق بگیران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است.

آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    مستمری بگیران تامین اجتماعی همه سالها جلو خانواده اشون شرم داشتن این حقوق کم اجاره بدهیم یا خرید کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    حقوقی که 29اسفندبدن بدرد خودشان میخوره،دیگه سال تموم شده

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی