کد مطلب: 31937

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

فعال سازی دور دوم یارانه کالابرگ 620 هزارتومانی از ساعاتی دیگر | یارانه نقدی اسفند و یارانه تشویقی واریز شد

از فردا شب دور دوم واریز یارانه کالابرگ 220 هزارتوماتی بحساب هر ایرانی آغاز خواهد شد.

فعال سازی دور دوم یارانه کالابرگ 620 هزارتومانی از ساعاتی دیگر | یارانه نقدی اسفند و یارانه تشویقی واریز شد

در ماه های آخر سال 1402 دولت تغییرات بزرگی در دهک بندی خانوارها و واریز یارانه ها ایجاد کرد. از سویی دیگر با واریز یارانه جدید 220 هزارتومانی بحساب هر نفر به اضافه یارانه نقدی تعیین شده باعث غافلگیری یارانه بگیران شد. در ادامه جزئیات جدید از واریز یارانه جدید دولت بحساب یارانه بگیران و مستمری بگیران را با هم می خوانیم.

یارانه کالابرگ الکترونیکی به چه کالاهایی تعلق می‌ گیرد؟

برنج، گوشت گوساله گرم و منجمد، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست دبه ۲/۵ کیلویی، مرغ گرم و منجمد، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر کالاهایی هستند که یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد. 

براساس طرح جدید یارانه کالابرگ الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۶۱ میلیون نفر مشمولین دریافت یارانه هفت دهک پایین می‌توانند در صورت تهیه یکی از یازده قلم کالای اساسی از فروشگاه‌های متصل به شبکه کالابرگی به‌جای ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی، از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ برخوردار شوند. 

یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی در شرایطی به طور کامل قابل استفاده است که افراد از تخفیف هر ۱۱ قلم مشمول (ماکارونی، پنیر، مرغ، گوشت، روغن، شکر، شیر و. .) استفاده کنند. یعنی دیگر مثل گذشته نیست که فقط از کل یارانه مثلا یک میلیون تومانی دریافتی توسط یک خانوار دو نفره، همه‌ی یارانه حبوبات خرید شده و از یارانه تشویقی هم بهره ببرند. بلکه ۲۲۰ هزار تومان طرح فجرانه مربوط به تخفیف و مابه التفاوت قیمتی کلیه یازده قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است. یعنی اگر فردی هر یازده قلم کالا را بخرد، ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی‌اش به واسطه مابه‌التفاوت قیمتی پرداخت می‌شود. 

گفتنی است؛ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه کالابرگ» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) فعلا تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دستور رئیس جمهور برای پرداخت یارانه نقدی جدید قبل از ماه رمضان

ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی(فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.

ماه دوم یارانه نقدی طرح کالابرگ الکترونیکی(فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه نقدیعنوان کرده است. مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و اجتماعی یارانه «امنیت غذایی کودکان»، امروز ۵ بهمن‌ماه برای ۲ ماه (دو مرحله) شارژ می‌شود.

به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

ماه دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

در اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳,۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌ شود.

بر اساس این اطلاعیه، اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

یارانه

خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست. به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

این طرح در بستر شبکه ملی اعتبار و با عاملیت شرکت مجری طرح(فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

طبق این اطلاعیه موارد زیر باید مدنظر قرار بگیرد:

۱ – اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

۲ – شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

۳ – یارانه بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه التفاوت را از محل حساب فرد پرداخت خواهند کرد.

۴ – خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با مراجعه به فروشگاه های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

۵ – متقاضیان استفاده از کالابرگ‌الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار( ۲۰۰ هزار فروشگاه خرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، رفاه، هفت، اتکا، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

افراد برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند.

برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه نمایند. همچنین افراد از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز می‌توانند نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام کنند.

مرکز تماس ۶۳۶۹-۰۲۱ پاسخگویی سوالات و اعتراضات مردم عزیز است.

یارانه نقدی رمضان واریز شد؟

با توجه به نزدیک می‌شودشدن به ایام ماه رمضان برخی اخبار از شایعه پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه حکایت دارد.که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر یارانه رمضان باشند؟

با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان برخی اخبار از شایعه پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه حکایت دارد.که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.

ماه رمضان سال گذشته، به دستوررئیس جمهور، یارانه معیشت رمضان به بیش از ۱۱ میلیون خانوار که اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی بودند تعلق گرفت مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود که به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

این در حالی است که برخلاف برخی اخبار منتشر شده درباره پرداخت یارانه یک میلیونی در اسفند، هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.اما سئوال مهم این است که اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

جزئیات یارانه نوروز و ماه رمضان

باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوار‌ها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوار‌هایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، گفت: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.

استعلام یارانه معیشتی رمضان و کالابرگ با کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰

هموطنان عزیز برای شناسایی فروشگاه‌های طرح کالابرگ می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد استعلام کالابرگ دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

منبع: ایلنا
آنچه دیگران میخوانند
  • لیلا ارسالی در

    نوزدهم نریختن حالا

  • ناشناس ارسالی در

    سلام لطف کنید به جای کالابرگ ،همان مبلغ پول رابرای مردم واریز کنید تا از بیرون فروشگاه برای خودش خرید کند ،فروشگاه‌ها هم وسایلشان را گران می دهند وهم اینکه وسایلش غیر کیفیت است

  • لیلا ارسالی در

    امروز ۱۹ کالا برگ نریختن

  • ناشناس ارسالی در

    امروز ۱۹ چرا هنوز نریختن

  • علی زارعی ارسالی در

    امروز ۱۹ دهم اسفند ماه نه کالا برگ بهمن ماه ریختن نه اسفند ماه .

  • علی ارسالی در

    کالا برگ بهمن ماه هم نریختن.امروز هم ۱۹ دهم اسفند هست هیچ خبری از کالا برگ نیست. جز دهک های پایین هستم

  • خانوم ارسالی در

    شما را به خدا بگید پولشو نقدی بدن مردم . شاید بخوان کار دیگه انجام بدن

  • سعید ارسالی در

    الان ما نه یارانه بهمن و اسفند برای ما نیامده ما باید چه کار کنیم

  • سهیل ارسالی در

    امروزم نریختن کالابرگ رو،این چه کاریه اخه؟تمام سایت ها تیترکردن ریختن ریختن.نه سامانه شما کارمیکنه،نه کداستعلام کارمیکنه!!تورو به حضرت عباس اگه ایمان دارین مردمو کم مسخره کنیدوبه شعورشون توهین کنید،بخدا بسه مردم گناه دارن،هستن کسایی به امیداین پول به زن وبچشون قول خریدن میوه رو دادن

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی