کد مطلب: 31929

سهمیه بنزین | سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی | سهمیه بنزین روزانه

خبر مهم دولت درباره سهمیه بنزین ویژه شب عید | پرداخت سهمیه بنزین نوروز با رقمی شگفت انگیز برای هر ایرانی

وزیر نفت خبر مهمی درخصوص سهمیه بنزین نوروز و احتمال افزایش قیمت ها داد.

خبر مهم دولت درباره سهمیه بنزین ویژه شب عید | پرداخت سهمیه بنزین نوروز با رقمی شگفت انگیز برای هر ایرانی

از یکی دو روز گذشته خبرهایی درباره تغیر سهمیه بنزین در دو استان کشور منتشر شده است. حال امروز هم خبر جدیدی در خصوص واریز سهمیه بنزین عید نوروز برای خودروها در سایت های خبری پیچیده است که جزئیات آن را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

خبر مهم وزیر نفت درباره سهمیه بنزین شب عید

وزیر نفت گفت: در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر که 70 درصد ذخایر گازی جهان را در اختیار دارند ما رتبه ال را بحق جمع اوری گتزهای مشعل و استفاده از آن را کسب مرده ایم در اسفند سرمای شدیدی داشتیم ولی خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی گاز یا افت فشار نداشتیم در بحث تامین بنزین شب عید ذخایز خوبی در 1400 جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت

خبر مهم وزیر نفت درباره بنزین شب عید | پیش بینی افزایش مصرف بنزین در تعطیلات پیش رو

با توجه به این که مصرف بنزین در ایام پایانی سال افزایش می یابد اما وزرات نفت برای تامین بنزین در ایام نوروزی تمهیدات خوبی اندیشیده است.

درحالی که به ایام پایانی سال و نوروز نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی ثبت رکوردهای عجیب مصرف بنزین تا ۱۵۰ میلیون لیتر در روز می‌شود و این به معنای ۱.۵ برابر شدن ظرفیت تأمین و عرضه بنزین نسبت به روزهای عادی سال است.

متوسط مصرف روزانه بنزین در سال جاری ۱۱۶ میلیون لیتر بوده، درحالی که ظرفیت تولید بنزین پالایشگاهی در حدود ۱۰۶ میلیون لیتر در روز است. به‌عبارتی اگر روزانه با سقف ظرفیت بنزین، به تولید بپردازیم، بازهم ۱۰ میلیون لیتر در روز ناترازی و کسری بنزین داریم که این کسری با تولیدات پتروشیمی و واردات بنزین جبران می‌شود.

در روزهای اخیر باز هم رکوردهای جدیدی در مصرف روزانه بنزین به چشم می‌خورد و مصارفی بالای ۱۳۰ میلیون لیتر در برخی روزهای اسفندماه به‌ثبت رسیده است.

سهمیه بنزین

فضل‌اله اکبری، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این خصوص بر آمادگی زیرساخت‌های سوخت‌رسانی در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: سال گذشته میانگین توزیع روزانه بنزین (در ایام نوروز) ۱۴۴ میلیون لیتر بوده که پیش‌بینی می‌شود در این ایام به ۱۵۰میلیون لیتر برسد.

سقف سوخت گیری بنزین برای سال آینده

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص تأمین بنزین نوروزی اظهار کرد: در بحث بنزین شب عید در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور تمهیدات خوبی اندیشیده شده و مسافران نوروزی مشکلی نخواهند داشت.

همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز می‌تواند شرایطی را به‌وجود آورد که در مصرف بنزین بخش حمل‌و نقل برون شهری که محل اصلی مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در ایام تعطیلات رسمی است، تعدیل ایجاد کند؛ با این حال اگر پیش‌بینی معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی محقق شود و مصرف بنزین ۱۵۰ میلیون لیتری در ایام نوروز امسال داشته باشیم، به معنای ۱.۵ برابر شدن ظرفیت تأمین و عرضه بنزین نسبت به روزهای عادی سال است.

وزیر نفت افزود:در بحث تامین بنزین شب عید ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت

وی ادامه داد:هره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر به زودی با افزایش ۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد.

اوجی در خاتمه تصریح کرد:سهمیه بنزین در ایام و شب عید تغییری نخواهد کرد.

سهمیه بنزین عید کی واریز می شود؟

وزیر نفت به تازگی درباره اختصاص سهمیه بنزین عید اظهار کرده است: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا ان‌شاءالله مردم عزیز در بحث تعطیلات عید نوروز دچار مشکل نشوند. به هرجهت تمامی ۴۲۰۰ جایگاهی سراسر کشور حتی در روزهای سال ۱۴۰۲ که مصرف بنزین به ۱۴۳ میلیون لیتر رسید ولی هیچ‌جایگاهی متوقف نشد. با برنامه‌ریزی در مدیریت مصرف داریم، همه موضوعات در این خصوص را پوشش دادیم تا سوخت رسانی دچار مشکل نشود، گفت: جایگاه سیار هم داریم که در اختیار بخش خصوص قرار دارد. در شهریور ۱۴۰۰ در زمان تحویل دولت، تولید بنزین ۹۶ میلیون لیتر در روز بود ولی امروز با فاز دوم پالایشگاه آبادان حدود ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین در روز را شاهد هستیم.

سهمیه بنزین

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از افزایش کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ خبر داده است. او گفته است: کارت سوخت جایگاه‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد تا دچار مشکل نشویم. کارت آزاد جایگاه‌ها در نوروز با توجه به میزان تردد و بالا بودن فروش آن‌ها به جایگاه‌های توزیع سوخت اختصاص می‌یابد.

بنابراین هنوز به طور رسمی هیچ کدام از مسئولان خبر اختصاص سهمیه بنزین عید را تایید نکردند.

میزان شارژ کارت سوخت و سهمیه بنزین هرماه

بنابر اعلام مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو در ابتدای هر ماه به شرح زیر واریز می‌شود:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای

۱۰۰ لیتر بنزین آزاد

سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد.

سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۶ ماه یا معادل ۳۶۰ لیتر ذخیره می‌شود.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی