کد مطلب: 31907

سهمیه بنزین | سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی | سهمیه بنزین روزانه

واریز 160 لیتر سهمیه بنزین نووز از این تاریخ | سهمیه بنزین عید کی واریز می شود؟

با نزدیک شدن به عید نوروز زمزمه‌ های واریز سهمیه بنزین عید برای مردم به گوش می‌خورد. جزئیات سهمیه بنزین نوروزی را در ادامه با هم می خوانیم.

واریز 160 لیتر سهمیه بنزین نووز از این تاریخ | سهمیه بنزین عید کی واریز می شود؟

از یکی دو روز گذشته خبرهایی درباره تغیر سهمیه بنزین در دو استان کشور منتشر شده است. حال امروز هم خبر جدیدی در خصوص واریز سهمیه بنزین عید نوروز برای خودروها در سایت های خبری پیچیده است که جزئیات آن را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

سهمیه بنزین نوروز ۱۴۰۳ چقدر است؟

این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز نیز زمزمه‌ای از سهمیه بنزین عید به گوش می‌خورد.

گاهی اتفاقاتی می‌افتد که دولت سهمیه کارت سوخت خودروها را افزایش می‌دهد به همین دلیل این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز نیز زمزمه‌ای از سهمیه بنزین عید به گوش می‌خورد.

سهمیه بنزین عید کی واریز می شود؟

وزیر نفت به تازگی درباره اختصاص سهمیه بنزین عید اظهار کرده است: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا ان‌شاءالله مردم عزیز در بحث تعطیلات عید نوروز دچار مشکل نشوند. به هرجهت تمامی ۴۲۰۰ جایگاهی سراسر کشور حتی در روزهای سال ۱۴۰۲ که مصرف بنزین به ۱۴۳ میلیون لیتر رسید ولی هیچ‌جایگاهی متوقف نشد. با برنامه‌ریزی در مدیریت مصرف داریم، همه موضوعات در این خصوص را پوشش دادیم تا سوخت رسانی دچار مشکل نشود، گفت: جایگاه سیار هم داریم که در اختیار بخش خصوص قرار دارد. در شهریور ۱۴۰۰ در زمان تحویل دولت، تولید بنزین ۹۶ میلیون لیتر در روز بود ولی امروز با فاز دوم پالایشگاه آبادان حدود ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین در روز را شاهد هستیم.

سهمیه بنزین

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از افزایش کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ خبر داده است. او گفته است: کارت سوخت جایگاه‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد تا دچار مشکل نشویم. کارت آزاد جایگاه‌ها در نوروز با توجه به میزان تردد و بالا بودن فروش آن‌ها به جایگاه‌های توزیع سوخت اختصاص می‌یابد.

بنابراین هنوز به طور رسمی هیچ کدام از مسئولان خبر اختصاص سهمیه بنزین عید را تایید نکردند.

میزان شارژ کارت سوخت و سهمیه بنزین هرماه

بنابر اعلام مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو در ابتدای هر ماه به شرح زیر واریز می‌شود:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای

۱۰۰ لیتر بنزین آزاد

سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد.

سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۶ ماه یا معادل ۳۶۰ لیتر ذخیره می‌شود.

عرضه سهمیه بنزین نوروز ۱۴۰۳

طبق گفته او کارت‌های آزاد بنزین در همه کلانشهرها و شهرهای بزرگ به مقدار کافی موجود است و تعدادی کارت آزاد جدید نیز تولید و در جایگاه‌های کشور توزیع شده است تا ایام نوروز هیچ کمبودی برای توزیع سوخت به مسافران نوروزی وجود نداشته باشد. به صورت میدانی در حال پایش وضعیت هستیم و این پایش تا پایان یافتن سفرهای نوروزی مسافران ادامه خواهد داشت.

سهمیه بنزین خودروها در نوروز

با این حال هنوز خبری از اختصاص سهمیه نوروزی برای خودرو ها نیست و در حال حاضر تنها موضوعی که قطعی است، اختصاص ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماه فروردین است که در آخرین روز سال ۱۴۰۲ در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود. همانطور که پیشتر اشاره شد سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در ماه است و می‌توان در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را ذخیره کرد.

طبق اعلام مدیر سامانه هوشمند سوخت با توجه به مدت ۹ ماهه تعیین‌شده برای ذخیره‌سازی سهمیه سوخت خودروها، سهمیه واریزی سوخت خودروهای شخصی که سقف ۹ ماهه آنها تکمیل شده باشد و به سقف ۵۴۰ لیتر ذخیره رسیده باشد، اضافه نخواهد شد، بنابراین مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه ۹ ماه گذشته را (۵۴۰ لیتر برای خودروهای سواری و ۲۲۵ لیتر برای موتورسیکلت‌ها) در کارت سوخت شخصی خود ذخیره کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی