کد مطلب: 31864

کارت ملی | پیگیری کارت ملی | تغییر آدرس کارت ملی

خبر فوری دولت برای دارندگان کارت ملی | تعویض کارت ملی فقط با کد دستوری زیر در 1 ساعت + کد دستوری

امروز خبر مهمی برای دارندگان کارت ملی و شناسنتمه جلد قرمزها منتشر شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

خبر فوری دولت برای دارندگان کارت ملی | تعویض کارت ملی فقط با کد دستوری زیر در 1 ساعت + کد دستوری

کارت ملی یک کارت هویتی است که برای شناسایی شخص از آن استفاده می شود. افراد بالای 15 سال باید با مراجعه به مراکز مربوطه اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت ملی بکنند.خبرهای جدیدی در رابطه با تجمیع کارت بانکی با کارت ملی منتشر شده است. برای اطلاع از جزئیات این طرح جدید با ما در سایت دیجی سرگرمی همراه باشید.

ثبت درخواست تعویض شناسنامه و کارت ملی تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اعلام کرد: متقاضیان تعویض شناسنامه اصلی تنها تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات مهلت ثبت درخواست دارند.

امیرآبادی زاده گفت: تا اطلاع ثانوی درخواست شناسنامه جدید برای تعویض نام و نام خانوادگی ثبت نمی‌شود و تنها افراد دارای شناسنامه مخدوش، آب خورده، سوخته، مستعمل و غیرقابل استفاده می‌توانند برای تعویض شناسنامه اصل تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات اقدام کنند.

به گفته وی افرادی که دارای یکی از ۵ مدرک هویتی هستند نیازی به تعویض شناسنامه نیست و می‌توانند و سایر مدارک هویتی در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: امسال واجدان شرایط با استفاده از ۵ مدرک هویتی شامل کارت ملی هوشمند، کارت پایان خدمت، گواهینامه، شناسنامه و گذرنامه می‌توانند برای رای دادن استفاده کنند.

امیرآبادی زاده افزود: ادارات ثبت احوال در هفته جاری هر روز دایر بوده و روز پنجشنبه ۱۰ خرداد تا ساعت ۱۶ و در روز انتخابات (۱۱ اسفند) تا پایان زمان رأی گیری آماده خدمات رسانی و تحویل شناسنامه و کارت ملی‌های درخواست شده از قبل، است.

امیرآبادی زاده با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت نیز در هفته جاری موظف به خدمات دهی و تحویل شناسنامه‌های آماده شده در دفاتر هستند، گفت: این دفاتر در روز انتخابات نیز خدمات ارائه می‌کنند و متقاضیانی که در این دفاتر درخواست دادند می‌توانند شناسنامه و کارت ملی خود را تحویل بگیرند.

کارت ملی

به گفته وی هم اکنون ۷ هزار و ۳۴۴ کارت ملی هوشمند صادر شده و آماده تحویل به مردم است.

وی گفت: متقاضیان کارت ملی آن‌ها آماده است می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* و مراجعه به سامانه NCR.IR می‌توانند از محل تحویل کارت هوشمند ملی خود مطلع شوند.

خبرخوش برای دارندگان کارت ملی‌های قدیمی

اعتبار کارت آملی قدیمی تا سال ۱۴۰۵ تمدید شد

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: افرادی که تاکنون اقدام به تعویض و الکترونیکی شدن کارت ملی‌ قدیمی خود نکرده‌اند، اعتبار کارت آنها تا سال ۱۴۰۵ تمدید شد و فرصت تعویض دارند.

مجتبی یکتامنش افزود: تمام شهروندان دارای کارت ملی قدیمی می‌توانند بدون محدودیت در انتخابات شرکت کنند و اعتبار کارت های آنها تا ۲ سال آینده تمدید شد.

وی افزود: تا پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تمام دفاتر ادارات و مراکز ثبت احوال استان فعال و آماده رفع مشکلات شناسنامه‌ای شهروندان هستند.

مدیرکل سازمان ثبت احوال اصفهان تصریح کرد: افرادی که کارت ملی یا شناسنامه مفقودی دارند نیز می‌توانند هرچه سریعتر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و درخواست کارت یا شناسنامه جدید کنند.وی ادامه داد: برخی از افراد دارای شناسنامه مخدوش(دچار آب‌خوردگی و مشخص نبودن عکس، پارگی و دستکاری شده) هستند که این افراد نیز با مراجعه به ادارات ثبت احوال می‌توانند برای صدور شناسنامه جدید و دریافت کارت ملی اقدام کنند.

پیش از این رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفته بود : افراد برای تمدید کارت‌ های ملی دوباره باید به صورت حضوری مراجعه کنند.

 هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره کارت ملی‌های فعلی توضیح داد: کارت ملی‌های فعلی چه تاریخ داشته باشد و چه منقضی شده باشد به صورت خودکار تا سال ۱۴۰۵ تمدید شده و شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 

تمدید اعتبار کارت ملی تا سال ۱۴۰۵

کارگر پاسخ به این سوال که اعتبار کارت های هوشمند ملی برخی از هموطنان رو به اتمام است، تاکید کرد: برای اینکه هم هموطنان به راحتی از این کارت‌ها استفاده کنند و هم هزینه‌های مربوط صدور دوباره کارت را نداشته باشند، قرار شد که تاریخ اعتبار همه افرادی کارتشان تا سال ۱۴۰۳ و قبل از آن است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شود.

وی درباره برنامه‌های ثبت احوال در سال ۱۴۰۵ گفت:  برای اقداماتی که قرار است در سال ۱۴۰۵ انجام دهیم  نیاز به یک بازه مطالعاتی و تحقیقی مجدد داریم که در حال حاضر در رابطه با بحث کارت ملی این اقدامات در حال انجام است. با توجه به تغییراتی که در حوزه فناوری و پیشرفت علم  در کشور و جهان داشته‌ایم باید یک بازنگری در کلیت کارت ملی‌ها انجام دهیم  تااین کارت ها در کشور با کمترین هزینه و با بیشترین کارایی تغییر پیدا کند. 

شرایط تمدید کارت‌ ملی

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره شرایط تمدید کارت های ملی بیان کرد: افراد برای تمدید کارت‌ های ملی دوباره باید به صورت حضوری مراجعه کنند. زیرا در طول زمان چهره و سن افراد تغییر کرده و اطلاعات افراد در سازمان ثبت احوال باید به روز شود تا ثبت احوال بتواند خدمات را به صورت الکترونیک ارائه دهد. طبق برنامه ثبت احوال هر چند سال یک بار اطلاعات اشخاص باید در سیستم سازمان به روز رسانی شود. 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی