کد مطلب: 31835

عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی | عیدی بازنشستگان کشوری

آغاز واریز عیدی بازنشستگان با افزایش 2/200/000 تومانی برای این افراد | پرداخت 3 ماهه حقوق بازنشستگان یکجا در راه است​

عیدی بازنشستگان با رقمی جدید واریز شد.

آغاز واریز عیدی بازنشستگان با افزایش 2/200/000 تومانی برای این افراد | پرداخت 3 ماهه حقوق بازنشستگان یکجا در راه است​

عیدی بازنشستگان از امروز برای برخی از بازنشسته ها واریز می شود. مبلغ عیدی بازنشستگان با تغییر جزئی همراه بوده است. جزئیات عیدی بازنشستگان را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز عیدی بازنشستگان آغاز شد

عیدی کارمندان، کارگران و بازنشستگان از امروز (دوشنبه) به تدریج پرداخت می‌شود.

همزمان با تأمین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، فرآیند پرداخت عیدی تمامی کارمندان و بازنشستگان دستگاه های دولتی و نظامی در سراسر کشور از امروز آغاز می شود.

اطلاعات در گزارشی نوشت: این گروه از حقوق بگیران امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت می کنند. افراد متأهل هم مبلغ ۷۰۰ هزار تومان اضافه بر رقم عیدی و به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۳۰۰ هزار تومان بیشتر دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، کارگران وابسته به صندوق های غیردولتی و از جمله سازمان تامین اجتماعی هم امسال حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر حداقل دستمزد عیدی دریافت خواهند کرد.

یعنی حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۶۸ تومان و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان عیدی می گیرند.

واریزی 4 میلیون تومان عیدی بازنشستگان از این تاریخ

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از پرداخت عیدی بازنشستگان این صندوق همراه با حقوق بهمن‌ماه خبر داد.

سیدحجت کاظمی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: صندوق بازنشستگی فولاد با تأمین منابع مالی، عیدی بازنشستگان صندوق را همراه با حقوق بهمن‌ماه به حساب افراد واریز کرد.

وی افزود: بر این اساس، مبلغ عیدی مستمری‌بگیر یا وظیفه‌بگیر مجرد در سال‌جاری ۲۵ میلیون ریال، مزایای عائله‌مندی ۷ میلیون ریال و مزایای فرزند به ازای هر فرزند ۳ میلیون ریال است؛ به‌عنوان مثال، مبلغ عیدی بازنشسته دارای دو فرزند مبلغ ۳۸ میلیون ریال و بازنشسته دارای سه فرزند مبلغ ۴۱ میلیون ریال خواهد بود.

عفر امیرآبادی زاده اظهارکرد: عیدی سال 1402 بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری براساس تصویب نامه هئیت وزیران به حساب این عزیزان واریز شد.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار و خلاف سنوات گذشته، عیدی امسال بازنشستگان خویش فرما در سال جاری (مبلغ ثابت حق عیدی +حق عائله) پرداخت خواهد شد.

عیدی بازنشستگان

به گفته امیرآبادی زاده، براساس مصوبه هیات محترم وزیران، عیدی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری مبلغ 2میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که به آنان عائله‌مندی تعلق می گیرد مبلغ 700هزار تومان و همچنین بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که بر اساس تعاریف مندرج در سیستم احکام صندوق به آنان حق اولاد پرداخت می شود به ازاء هر فرزند مبلغ 300هزار تومان برای آن‌ها محاسبه و پرداخت می شود.

بر اساس میزان تورم سال 1402 باید عیدی بازنشستگان به 5 میلیون و 700 تغییر کند.

طبق گفته علی دهقان کیا ، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، برای بازنشستگان حقوق کمتر از ۹ میلیون تومان در سال آینده پرداخت نخواهد شد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران نگرانی اول جامعه کارگری و بازنشستگی را تعیین میران حقوق ها برای سال ۱۴۰۳ دانست.

عیدی بازنشستگان با رقمی جدید واریز شد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱ به حساب آنها واریز شده است گفت: اعتبار ۳۰ درصد باقی مانده نیز تامین شده و سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص داده و اکنون در خزانه‌داری کل است که مقرر شده بعد از حقوق بهمن و قبل از واریز حقوق اسفند پرداخت شود.

فرهادی در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حق‌الزحمه حق تدریسی‌ها افزود: قرار بر این بود معلم‌هایی که اضافه تدریس یا حق التدریس دارند هر دو ماه یکبار اضافه تدریس آنها واریز شود؛ ناظر به یک سری مشکلات که اصلیت آن تامین اعتبار بود، این پرداخت به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: قبل از پایان سال نیز دو تا سه ماه حق التدریس معلمان واریز و تمام آن بعد از پایان سال تحصیلی یعنی خرداد ماه واریز می‌شود.

فرهادی تاکید کرد: هنوز معتقدیم که اگر حق‌التدریس را به موقع پرداخت کنیم، انگیزه معلمان شاغل و بازنشسته برای تامین کسری نیرو بالا می‌رود.

فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در آخرین ماه پاییز امسال بابت تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱ عذرخواهی و در عین حال که دلیل این قصور را تامین منابع  بیان کرده بود، از رویکرد مثبت سازمان برنامه و بودجه  نسبت به فرهنگیان صحبت و گفته بود: «۳۰ درصد پاداش‌ها فردا (۱۵ آذر ۱۴۰۲)  پرداخت و امید داریم بقیه پاداش‌ها نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.»

حال آنکه ماه گذشته نیز داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه خود در  فضای مجازی نوشته بود: تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده از مجموع ۳۳ هزار میلیارد تومان پاداش پایان خدمت ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر تا پایان سال ۱۴۰۱، انجام شد و تا چند روز آینده به حساب ایشان واریز خواهد شد.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی