کد مطلب: 31795

یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

یارانه معیشتی 800 هزارتومانی از این تاریخ در جیب دهک های 1 تا 6 | یارانه بگیران گوش به زنگ عیدی ویژه رئیسی باشند

جزئیات واریز یارانه معیشتی جدید 800 هزار تومانی برای برخی دهک ها منتشر شد.

یارانه معیشتی 800 هزارتومانی از این تاریخ در جیب دهک های 1 تا 6 | یارانه بگیران گوش به زنگ عیدی ویژه رئیسی باشند

دولت قرار است یارانه معیشتی جدید با رقمی عالی برای یارانه بگیران پرداخت کند. یارانه معیشتی جدید برای دهک های اول تا هفتم واریز خواهد شد. جزئیات یارانه معیشتی جدید را در ادامه با هم می خوانیم.

اعلام مبلغ جدید یارانه معیشتی در اسفند

یارانه فجرانه یک یارانه مضاعف است که به میزان ثابت یارانه‌ها اضافه می‌شود و مردم می‌توانند با آن از ۱۱ قلم کالای اساسی مطرح در طرح کالابرگ خرید و از تخفیف ارائه شده استفاده کنند.

معاون وزیر رفاه گفت:حذف یارانه‌ها در صورت استفاده از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی دولت فقط یک شایعه است. یارانه فجرانه یک یارانه مضاعف است که به میزان ثابت یارانه‌ها اضافه می‌شود و مردم می‌توانند با آن از ۱۱ قلم کالای اساسی مطرح در طرح کالابرگ خرید و از تخفیف ارائه شده استفاده کنند.

تسنیم: عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حذف یارانه‌ها در صورت استفاده از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی دولت فقط یک شایعه است.

او افزود: یارانه فجرانه یک یارانه مضاعف است که به میزان ثابت یارانه‌ها اضافه می‌شود و مردم می‌توانند با آن از ۱۱ قلم کالای اساسی مطرح در طرح کالابرگ خرید و از تخفیف ارائه شده استفاده کنند.

او گفت: نرم افزار کالابرگ الکترونیکی به زودی به روزرسانی می‌شود. با افزایش مراجعه به نرم افزار «شما» برای اطلاع از میزان اعتبار و فروشگاه‌های متصل، سرعت این نرم افزار پایین آمده و این مشکل تا 48 ساعت آینده برطرف می‌شود.  

واریز یارانه معیشتی به خانواده های دارای نوزاد

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر روند پایدار و ایجاد ثبات در تولید، تامین و توزیع شیر خشک در کشور، گفت: ایرانیان با ارائه کد ملی و اتباع با ارائه شناسه یکتا می‌توانند شیر خشک یارانه‌ای را با قیمت قبل از داروخانه‌ها دریافت کنند.

حیدر محمدی درباره شرایط دریافت شیرخشک برای کودکان فاقد شناسنامه، اظهار کرد: ثبت احوال حتی به صورت آنلاین نیز شناسنامه صادر می‌کند و دیگر مشکل صدور شناسنامه وجود ندارد، اما مشکل اصلی این است که برخی از افراد ملیت مشخصی ندارند.

یارانه معیشتی

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی تولید و عرضه شیرخشک در کشور و اصلاحات ارزی صورت گرفته در این حوزه، افزود: در این راستا برای کودکان کشور و با ارائه کد ملی امکان خرید شیرخشک یارانه‌ای و با قیمت قبلی از داروخانه فراهم است. اتباع نیز باید از اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی شناسه یکتا دریافت کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در هر صورت برای دریافت شیر خشک یارانه‌ای، نیاز است که مشخص باشد محصول به چه کسانی ارایه شده؛ افزود: پیش از این به شیرخشک‌ ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گرفت؛ بنابراین به دلیل اختلاف قیمت موجود، احتمال خروج شیرخشک‌ها از زنجیره و قاچاق معکوس آن و یا استفاده در مصارف دیگر نظیر شیرینی‌ فروشی‌ها و ... وجود داشت. به همین دلیل طرح اصلاح ارز ترجیحی شیرخشک پیگیری شد و با اجرای این طرح مقرر شد به کودکان زیر دو سال ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک و با همان قیمت قبلی ارایه شود. بر همین اساس هم عرضه شیر خشک با کد ملی نوزاد و ثبت در سامانه تی‌تک در داروخانه‌ها از ۲۰ مهرماه امسال الزام‌آور شد تا طول زنجیره تامین تا مصرف قابل رصد باشد.

وی درباره اتباع توضیح داد: در این خصوص با اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی که زیر مجموعه وزارت کشور است مذاکره‌ای داشتیم و ظاهرا سامانه‌ای را ایجاد کرده‌اند که تمام اتباع، خود را در این سامانه اظهار کنند و در صورتی که وزارت کشور تایید کرد بتوانند از سهمیه شیرخشک یارانه‌ای استفاده کنند.

محمدی به ایسنا گفت: بنابراین باتوجه به اصلاحات ارزی صورت گرفته، غیر از کودکان زیر دو سال، سایرین می‌توانند شیرخشک را با قیمت آزاد و غیریارانه‌ای خرید کنند.

به حساب این افراد یارانه معیشتی ۴۰۰ هزار تومانی واریز شد!

بر اساس تازه ترین اخبار یارانه غذایی مادران دارای فرزند زیر ۲ سال دهک یک درآمدی واریز شد.

۴۰۰ هزار تومان یارانه غذایی مادران دارای فرزند زیر ۲ سال دهک یک درآمدی واریز شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس این طرح برای مادرانی که دارای فرزند زیر ۲ سال هستند مبلغ ۴۰۰ هزار تومان اعتبار خرید در حساب کالابرگ سرپرستان خانوار واریز شده است که می‌توانند از ۲۰۰ هزار فروشگاه معتبر در سراسر کشور، ۱۶ قلم کالا را خرید کنند.( به طور مثال خانواده ای که دارای دو فرزند دارای شرایط بالا باشند مبلغ 800 هزارتومان دریافت خواهند کرد)

آقای عیرضا عسگریان افزود: این مبلغ هم‌ اکنون به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز شده و مرحله اول این طرح تا پایان سال ادامه دارد.وی با اعلام اینکه درحال حاضر ۲۷ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال از 8 استان کم برخودار هدف شناسایی شده اند، گفت: از این تعداد ۲۲ هزار مادر در دهک یک درآمدی بودند که یارانه غذایی آنها در حساب سرپرستان خانوار شارژ شده است. این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال دهک یک درآمدی در استان های خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، گلستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و فارس اجرایی شده است.

منبع: ایسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی