کد مطلب: 31793

عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی | عیدی بازنشستگان کشوری

خبر فوری سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان | واریز 4/100/000 تومان به عنوان عیدی برای این بازنشستگان + فیش عیدی بازنشستگان

فیش عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه بارگذاری شد. همچنین رقم قطعی عیدی بازنشستگان نیز اعلام گردید.

خبر فوری سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان | واریز 4/100/000 تومان به عنوان عیدی برای این بازنشستگان + فیش عیدی بازنشستگان

فیش عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی بارگذاری شده است.

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، در تماس با خبرنگار ایلنا، از بارگذاری فیش عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه مربوطه خبر داد.

وی گفت: فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده و همانطور که قابل مشاهده است، سازمان همان مبالغ مصوب دولت را برای عیدی بازنشستگان خود در نظر گرفته است، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایه عیدی، ۷۰۰ هزار تومان حق همسر و ۳۰۰ هزار تومان حق اولاد؛ مبلغ عیدی برای من با تعلق حق همسر و داشتن یک فرزند تحت تکفل، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که واقعاً ناکافی‌ست.( به طور مثال اگر یک بازنشسته محترم سه فرزند داشته باشد مبلغ عیدی ایشان 4 میلیون 100 هزارتومان خواهد بود.)

داوود منظور" رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: عیدی کارکنان دولت تامین بودجه شده و در حال پرداخت است.

ایزدان در مورد زمان پرداخت عیدی گفت: فعلاً فیش‌ها بارگذاری شده اما مشخص نیست دقیقاً چه روزی پرداخت کنند؛ امیدواریم همانطور که وعده داده‌اند، قبل از دهم اسفند واریز عیدی‌ها انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: انتظار داشتیم مدیرعامل تامین اجتماعی بیش از این‌ها برای بازنشستگان عیدی پایان سال در نظر بگیرد.

عیدی بازنشستگان

تفاوت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

بسیاری از ما در اخباری که هر روزه از طریق رسانه ها دیده، شنیده یا مطالعه می کنیم، با دو کلمه «بازنشستگان تامین اجتماعی» و «مستمری بگیران تامین اجتماعی» برخورد داشته و در نتیجه با این سوال مواجه شده ایم که آیا این دو کلمه یک معنا داشته یا دارای معانی متفاوتی می باشند؟ و در صورت مثبت بودن پاسخ و وجود اختلاف در معنی، تفاوت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیست؟

در پاسخ به این سوال که آیا دو کلمه «بازنشستگان تامین اجتماعی» و «مستمری بگیران تامین اجتماعی» یک معنا داشته یا دارای معانی متفاوتی می باشند؟ باید گفت، «بازنشستگان تامین اجتماعی»، بیشتر برای توصیف افرادی استفاده می شود که از پوشش بیمه تامین اجتماعی برخوردار بوده، با رسیدن به سن خاص و با دارا بودن سابقه کاری لازم، وارد مرحله بازنشستگی شده و از این مرحله به بعد، به جای دریافت حقوق ماهیانه یا مزد از کارفرما، حقوق بازنشستگی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می نمایند.

در مقابل، «مستمری بگیران تامین اجتماعی» برای توصیف بازماندگان بیمه شدگان تامین اجتماعی و از کار افتادگانی که هر ماه،​ مبلغی را تحت عنوان مستمری از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده، مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود آنچه در مورد تفاوت «بازنشستگان تامین اجتماعی» و «مستمری بگیران تامین اجتماعی» گفته شد، کلمه «مستمری بگیر» یک معنای عام نیز داشته و در این معنا شامل هر سه گروه بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان تحت پوشش تامین اجتماعی می شود.

زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳

در بخش های قبل، در مورد تفاوت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی توضیحاتی را ارائه نمودیم و هم چنین در مورد میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 و مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیست سال سابقه، صحبت کردیم. اما مساله مهم دیگری که در رابطه با عیدی این قشر از اقشار جامعه وجود داشته، زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ و پاسخ به این سوال می باشد که عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشود.

زمان واریز عیدی در سال گذشته، برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس اعلام کانون بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی تهران، از 15 اسفند ماه آغاز شد و براساس حروف الفبا انجام گرفت. زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده است، اما احتمال می رود که همانند روند واریز عیدی امسال بازنشستگان در اواسط اسفند ماه صورت گیرد.

عیدی بازنشستگان

سوالات متداول درباره عیدی بازنشستگان

1- تفاوت دو واژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیست؟

بازنشستگان افرادی هستند که با احراز سن و سابقه کاری لازم بازنشسته شده، اما مستمری بگیران یعنی بازماندگان بیمه شدگان و از کار افتادگان که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

2- عیدی 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به چه میزان می باشد؟

عیدی ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز مشخص نشده است و به محض اعلام در متن مقاله به روز رسانی می گردد که توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.

3- واریز عیدی 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در چه زمانی انجام می شود؟

زمان واریز عیدی ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی معمولا از اسفند ماه آغاز می گردد که توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه گردیده است.

منبع: ایلنا
آنچه دیگران میخوانند
  • علی ارسالی در

    با دومیلیون وپانصد هزار تومان چه میتوان خرید
    فقط بگذاریم داخل صندوق صدقات
    که نه خوان آمد ونه خوان رفت

    • باز نشسته ارسالی در

      و
      الله که خجالت آور هست برا ی مسیولین تامین اجتماعی

  • ناشناس ارسالی در

    الان چه بابی مد کردین به جای اینکه عیدی به همه بازنشستگان یکسان بدین عائله و فرزند در نطر بگیرین. یک خانم که مستمری همسرش رو میگیره حق عائله مندی میگیره ولی خانمی که حقوق بازنشستگی خودش رو میگیره باید به خاطر عدم گرفتن حق عائله مندی کمتر بگیره خوب تفاوت در چیست؟ و یااقایونی که همسر شان فوت کرده.. در افزایش حقوق هم همینطور عمل میکنید بیشتر افزایش بسوی عائله مندی و فرزند میره. که نصف مستمری بگیران محروم شوند. چرا بطرف حق و معیشت و مسکن نمیرین این دو آیتم رو اضافه کنین که شامل همه بشه.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی