کد مطلب: 31769

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۳ | یارانه نقدی کی واریز میشود

عیدی رئیسی؛ یارانه نقدی 3/720/000 میلیونی جدید واریز شد | منتظر این سورپرایزها باشید!

خبر جدیدی درخصوص واریز یارانه نقدی بهمن ماه با افزایش چشمگیر بحسابها از این ساعت منتشر شد که جزئیات این واریزی را با هم در ادامه خبر می خوانیم.

عیدی رئیسی؛ یارانه نقدی 3/720/000 میلیونی جدید واریز شد | منتظر این سورپرایزها باشید!

از ماه گذشته تغییراتی در دهک بندی یارانه نقدی بگیران ایجاد شده است و این امر با سردرگمی مردم همراه بوده. جزئیات جدید درباره رقم جدید یارانه نقدی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

خبر مهم برای مشمولان یارانه نقدی فجرانه | منتظر این سورپرایزها باشید!

معاون استاندار تهران تاکید کرده است در تامین کالاهای مشمول کالابرگ در استان هیچ محدودیتی نداریم.

محمد علیمهری عصر یکشنبه در حاشیه جلسه تنظیم بازار استان تهران افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ در این استان ۳۱ هزار و ۶۹۶ فروشگاه است که از این تعداد، ۱۴ هزار و ۸۰۲ در شهر تهران و ۱۶ هزار فروشگاه نیز در سطح شهرستان‌های استان فعال است.

وی با اشاره به ایام پیش رو (ماه مبارک رمضان و سال جدید و تعطیلات نوروز اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این ایام و اهمیت بهره مندی مردم از اجناس با کیفیت ایرانی، ۹ نمایشگاه بهاره در شهر تهران و حداقل یک نمایشگاه در هر شهرستان از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

در طرح کالابرگ الکترونیک که با عنوان فجرانه در حال اجراست، یارانه هر فرد با افزایش 220 هزار تومانی نسبت به گذشته همراه شده است که به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

علیمهری با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان، ادامه داد: اقلام شب عید و ماه مبارک رمضان در تهران با متولی گری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ۴۰۰ بازارچه برای دسترسی آسان ویژه عموم مردم عرضه می‌شود.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: البته این بازارچه‌ها در شهرستان‌ها با متولی گری سازمان تعاونی روستایی، میوه با کیفیت و ارزان و با اختلاف قیمت حداقل ۴۰ درصد در اختیار مردم می‌گذارند.

اخبار یارانه نقدی و کالابرگ در بهمن و اسفند ۱۴۰۲

فرقی نمی‌کند که تا پیش از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت یارانه بوده‌اید یا خیر، شما باید پس از این تاریخ، مجدد استعلام واریز یارانه را بگیرید؛ چرا که، تغییرات مهمی از سوی سازمان هدفمندسازی در مبلغ و زمان واریز یارانه جدید همچنین دهک بندی یارانه ایجاد شده است.

ما در این مطلب به توضیح ضرورت استعلام وضعیت یارانه جدید و شرح تمام تغییرات یارانه جدید می‌پردازیم تا شما را درمورد اخبار این حوزه آگاه کنیم همچنین بهترین روش پیگیری یارانه را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

چرا استعلام وضعیت یارانه نقدی در بهمن‌ماه ضروری و واجب است؟

سازمان هدفمندسازی یارانه، در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ پس از ۲ سال، سیستم دهک بندی یارانه را به‌روزرسانی کرده است. در این به‌روزرسانی، برخی از مشمولین یارانه معیشتی حذف شده‌اند و برخی از جاماندگان یارانه معیشتی اضافه شده‌اند؛ همچنین، برخی از افراد تغییر دهک داشته‌اند که ممکن است بر مبلغ یارانه همچنین وضعیت کالابرگ آنها تاثیرگذار بوده باشد. در ضمن، علاوه‌بر تغییراتی که گفته شد، مبلغ یارانه معیشتی نیز به‌واسطه افزایش یارانه تشویقی کالابرگ، افزایش داشته است.

این تغییرات کوچک و بزرگ در سیستم سازمان هدفمندسازی، دقیقا همان دلایلی است که استعلام یارانه را در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ واجب و ضروری کرده است.

مبلغ یارانه نقدی همان ۴۰۰ هزارتومان برای دهک‌های اول تا سوم و ۳۰۰ هزارتومان برای دهک‌های چهارم تا نهم است. تغییر در یارانه تشویقی کالابرگ رخ داده است که موجب افزایش مبلغ یارانه جدید برای دهک‌های اول تا هفتم شده است. یارانه تشویقی کالابرگ از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

این موضوع موجب افزایش یارانه از ۴۰۰ هزارتومان به ۶۲۰ هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم و از ۳۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان برای دهک‌های چهارم تا هفتم شده است. این طرح، فجرانه نام دارد که قرار است از ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای سه دوره از واریز یارانه ادامه داشته باشد. این تغییرات به‌صورت مفصل‌تر و واضح‌تر در جدول نیز نشان داده شده است:

یارانه نقدی

نام یارانه/ دهک یارانه     دهک اول تا سوم     دهک چهارم تا هفتم

مبلغ یارانه نقدی     ۴۰۰     ۳۰۰

مبلغ یارانه تشویقی کالابرگ (از بهمن ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳)     ۲۲۰     ۲۲۰

مبلغ یارانه جدید معیشتی (از بهمن ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳)     ۶۲۰     ۵۲۰

نکته: یارانه دهک هشتم و نهم همان ۳۰۰ هزار تومان است.

به طور مثال یک خانواده 3 نفره مبلغ 3 میلیون و 720 هزارتومان در کل یارانه دریافت خواهند کرد.

زمان واریز یارانه نقدی جدید کی است؟

اگر برای شما هم سوال است که یارانه کی واریز میشود؟ باید بگوییم که تاریخ واریز یارانه جدید از بهمن ماه ۱۴۰۲ تغییر کرده است؛ قرار است از بهمن ماه ۱۴۰۲ به بعد، زمان واریز یارانه‌ها برای دهک اول تا سوم، ۲۵‌ام هر ماه و برای دهک چهارم تا نهم، ۳۰‌ام هر ماه باشد.

یارانه نقدی چه کسانی قطع می‌شود و چه کسانی وصل می‌شود؟

آنهایی که در مدت ۲ سال اخیر، از نظر مالی رشد یا افت داشته‌اند مثلا خانه یا خودرو خریده‌اند یا فروخته‌اند، ممکن است که از نظر دهک یارانه تغییراتی داشته باشند که موجب قطع یا وصل یارانه معیشتی آنها شده باشد.

نکته مهم این است که طبق گفته‌های رئیس مرکز مطالعات رفاه ایرانیان در وزارت رفاه، پس از به‌روزرسانی سامانه هدفمندسازی، حدود ۱۳ میلیون خانوار تغییری در دهک‌بندی نداشته‌اند؛ اما ۶۰ هزار نفر از مشمولین از سامانه حذف شده‌اند و ۶۰ هزار نفر از جاماندگان اضافه شده‌اند.

روش‌های استعلام یارانه نقدی جدید

پیگیری یارانه جدید با روش‌های متنوع و متفاوت امکان‌پذیر است. در ادامه، روش‌های استعلام واریز یارانه جدید را آورده‌ایم؛ همچنین، بهترین روش را شرح داده‌ایم.

    استعلام یارانه از سایت و اپلیکیشن پیشخوان۲۴

    استعلام وضعیت یارانه از سامانه ir

    استعلام وضعیت یارانه با کد دستوری

    و …

پیشخوان۲۴؛ ساده‌ترین و سریع‌ترین روش استعلام یارانه نقدی جدید

پیشخوان۲۴ امکان پیگیری یارانه را تنها با وارد کردن شماره موبایل سرپرست خانوار فراهم کرده است. مهم‌ترین مزیت و ویژگی این سامانه، ارائه خدمات در حوزه قبوض، خودرو و موتور، اجتماعی و شهروندی، مالی و اعتباری و … است. شما می‌توانید با استفاده از سامانه پیشخوان۲۴، علاوه بر استعلام واریز یارانه، از سایر خدمات گفته‌شده نیز بهره‌مند شوید.

اگر می‌خواهید استعلام یارانه جدید را بگیرید، وارد سایت یا اپلیکیشن پیشخوان۲۴ شوید؛ سپس، مراحل زیر را دنبال کنید تا تنها در ۳ مرحله، استعلام واریز یارانه جدید را بگیرید:

    گزینه «یارانه» را از بخش خدمات اجتماعی و شهروندی انتخاب کنید.

    شماره موبایل سرپرست خانواری که قبلا در سامانه GOV.ir ثبت‌نام کرده است را وارد کنید.

    دکمه استعلام را بزنید تا نتیجه استعلام وضعیت یارانه را در اپلیکیشن یا سایت پیشخوان۲۴ ببینید.

نکته: پیشخوان۲۴ علاوه‌بر نسخه وب‌سایت، نسخه اپلیکیشن نیز دارد؛ همین موضوع، این سامانه را به بهترین برنامه استعلام یارانه تبدیل کرده است.

یارانه نقدی

اعتراض به عدم دریافت یارانه نقدی بهمن ماه

اعتراض یارانه از طریق مراجعه به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir امکان‌پذیر است. شما باید در این سامانه، درخواست برقراری مجدد یارانه را ثبت کنید؛ سپس، کد پیگیری اعتراض به یارانه ارسال‌شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را نزد خود نگه دارید. آگاهی از نتیجه نیز از همین روش امکان‌پذیر است.

در ضمن، شما می‌توانید علاوه‌بر مراجعه به سامانه مذکور، از طریق شماره تلفن اعتراض به یارانه نیز برای ثبت اعتراض یارانه اقدام کنید. شماره اعتراض به یارانه ۰۲۱۶۳۶۹ است.

سوالات متداول

یارانه نقدی هر نفر چقدر افزایش می‌یابد؟

اگر دهک یارانه شما اول تا سوم باشد، یارانه جدیدتان ۶۲۰ هزار تومان خواهد بود اما اگر دهک یارانه شما چهارم تا هفتم باشد، یارانه جدیدتان ۵۲۰ هزار تومان خواهد بود. در ضمن، اگر دهک بندی یارانه جدید شما هشتم یا نهم باشد، همان ۳۰۰ هزار تومان را دریافت خواهید کرد.

آیا با دادن کالابرگ یارانه نقدی قطع می‌شود؟

خیر؛ کالابرگ یک مبلغ اضافه بر یارانه نقدی است؛ بنابراین کالابرگ موجب قطع یارانه نقدی نمی‌شود بلکه موجب اضافه شدن یارانه تشویقی به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به دهک‌های اول تا هفتم می‌شود.

آیا استعلام یارانه نقدی با کد ملی امکان‌پذیر است؟

بله؛ استعلام یارانه معیشتی با کد ملی از طریق روش کد دستوری «#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*» امکان‌پذیر است؛ البته، ممکن است که این سامانه گاهی با اختلال و مشکل روبه‌رو باشد و پاسخگو نباشد.

آیا یارانه نقدی جدید امشب واریز می‌شود؟

تاریخ واریز یارانه جدید برای دهک‌های اول تا سوم، ۲۵‌ام هر ماه است و برای دهک‌های چهارم تا نهم، ۳۰‌ام هر ماه است. با توجه به زمان‌های گفته‌شده، اگر ۲۵‌ام یا ۳۰‌ام باشد، یارانه جدید امشب واریز می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی برای 4 نفر چقدر می‌شود؟

اگر دهک اول تا سوم باشند، یارانه کالابرگ آنها مجموعا ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان خواهد بود اما اگر دهک چهارم تا هفتم باشند، یارانه آنها مجموعا ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان خواهد بود. در ضمن، اگر این خانواده ۴ نفره دهک هشتم یا نهم باشند، نهایتا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

اخبار متعدد و متنوعی در مورد وام با کارت یارانه وجود دارد اما این اخبار درست و صحیح نیست. شما می‌توانید آخرین اخبار یارانه وام را در صورت اعلام سازمان هدفمندسازی، از اینجا پیگیری کنید.

آنچه دیگران میخوانند
  • ظاهر احدی ارسالی در

    نظرمان این است که از روزی که قرار بر کالابرگ شد ما خیری از یارانه ندیدم چون اگر خارو بار گرفتیم باز برای درمان ومریضی اجز ماندیم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی