کد مطلب: 31740

یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

با کد دستوری زیر یارانه معیشتی 2/260/000 تومانی بگیرید | از این طریق با گوشی مبلغ کالابرگ فجرانه خود را استعلام کنید + کد دستوری

برای دریافت و استعلام یارانه معیشتی فجرانه کد دستوری زیر را بزنید.

با کد دستوری زیر یارانه معیشتی 2/260/000 تومانی بگیرید | از این طریق با گوشی مبلغ کالابرگ فجرانه خود را استعلام کنید + کد دستوری

دولت قرار است یارانه معیشتی جدید با رقمی عالی برای یارانه بگیران پرداخت کند. یارانه معیشتی جدید برای دهک های اول تا هفتم واریز خواهد شد. جزئیات یارانه معیشتی جدید را در ادامه با هم می خوانیم.

چگونه با گوشی یارانه معیشتی کالابرگ فجرانه را استعلام کنیم؟

پس از مطالعه این مطلب یاد می گیرید چگونه با گوشی کالابرگ فجرانه را استعلام کنید.

کد استعلام کالابرگ فجرانه با گوشی: از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانید لینک نصب نرم‌افزار فارا را دریافت کنید.

طرح فجرانه در بستر شبکه ملّی اعتبار (شما) با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، در این راستا موارد زیر باید مدنظر قرار گیرد:

۱- میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

۲- یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز اقلام فوق براساس کالا‌های مرجع بوده و در خصوص کالا‌هایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

۳- شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان جهت دریافت ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی در این طرح حذف شده است.

۴- دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

۵- متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

یارانه معیشتی

استعلام یارانه معیشتی و کالابرگ با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*

هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد استعلام کالابرگ دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشارکت ۹ میلیون و ۱۵۳ هزار خانوار در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و اعلام کرد: خرید ۱۱ کالای اساسی از ۲۱۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی با اشاره به مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: به لطف خدا و با اعتماد مردم، مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه شده است؛ به طوری که در مدت ۱۰ روز از شروع طرح، ۹ میلیون و ۱۵۳ هزار خانوار معادل حدود ۳۰ میلیون نفر در آن مشارکت کردند

وی افزود: استفاده از ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی ماهانه به ازای تعداد اعضای خانوار، تا ۱۷ اردیبهشت با خرید ۱۱ کالای اساسی از ۲۱۰ هزار فروشگاه متصل به طرح امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه(اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

یارانه معیشتی جدید کی واریز میشود ؟

امروزه اهمیت تغذیه مادران باردار و شیرده بر کسی پوشیده نیست و به گفته بسیاری از پزشکان نقش تغذیه دوران شیردهی در روند رشد نوزاد در آینده بسیار موثر است. موضوعی که زمینه‌ساز شکل‌گیری طرحی حمایتی در این حوزه توسط دولت به نام «یسنا» شد.

طرح «یسنا» به حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده اختصاص دارد و قرار است از این هفته پروسه اجرایی خود را آغاز کند. علت اصلی راه‌اندازی این طرح براساس آنچه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های 1391 تا 1399 بود. معضلی که عاملی شد تا دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند که یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص داشته باشد.

در این طرح مادران شیرده دهک اول درآمدی هشت استان تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه آنها توسط دولت شارژ می‌شود. اعتباری که صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی آن وجود ندارد.

با این حساب اگر یک خانواده 3 نفره که دارای فرزندی با شرایط بالا باشند و در دهک درامدی بالا قرار داشته باشد این ماه مبلغ 2 میلیون و 260 هزارتومان یارانه در کل دریافت خواهند کرد.

طبق آنچه علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی در ویژه برنامه خبری سیما اعلام کرده است، هشت استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در طرح یسنا تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گفته عسگریان قرار است تعداد استان‌های تحت پوشش طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده در طول این ماه افزایش یافته و در صورت تامین منابع، میزان کمک هزینه پرداختی هم رشد داشته باشد.

بنابر اظهارات معاون وزیر رفاه پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر دو سال از روز سه‌شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود و به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه شوند که مشمول این طرح شده‌اند یا نه.

آنچه دیگران میخوانند
  • یگانه ارسالی در

    ممنون از اطلاع رسانی دقیق شما خانم خبرنگار

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من مستاجرم قندخون دارم پسرم قندداره شوهرم بی کارخداخوشش میادکه برای مانرختن اخه چرا رسیدگی کنیدلطفاااا

    • پیروز ارسالی در

      برید تو سامانه .شکایت کنید انشاالله واریز میشه

  • مم ارسالی در

    سلام. چه طور ایناهمه جا دارن جار میزنن گه واريز کردن برای همه.؟؟؟؟ولی کو از هر کی میپرسی میگه واریز نشده

  • Vahed ارسالی در

    از دولت خواهشمندیم که یک درصد هم که شده به حال مردم ایران باشند با این وضعیت اقتصادی کشور هیچ درآمدی نداریم از یک طرف هم دوم اسفند ماه است و هنوز از یارانه بهمن ماه خبری نیست و مردم همچنان دارند خاک میخورند تا واریز بشه.

  • یار وصلوات ارسالی در

    خانه خریدن رویا شده وماشین چه اقتصادی فقط روز مره امورات وهر مغازه یک قیمتی واحتکار وگران فروشی

  • ناشناس ارسالی در

    این رقمی که میزنه ریاله یا تومن؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من یه مادر شیرده هستم وضعیت مالی خوبی هم ندارم ولی در دهک بندی قرار نگرفتم بهم فجرانه ندادن ب فرزندم هم ک زیر نمودار رشد هست هیچ مبلغی نمیدن شماره و سایت گذاشتن برا اعتراض ولی هیچ کدوم عمل نمیکنه ب شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ چند وقت زنگ میزنم بدونه اینکه بوق بخوره قطع میشه

  • ش ارسالی در

    چرا تین سایت لعنتی کالابرگ فجرانه وصل نمیشه اخه کالا برگمون از دستمون میره

  • واحد بخش پرکی ارسالی در

    برای من واریز نشده

  • زینب ارسالی در

    سلام من دوتا بچه دارم مستجرم همسرم کارگر یه بچه شیری دارم قرا بود براشون. کلا برگ بدن. ولی ندادن. حداقل یارانه ها رو هم جلوتر نمیدن چیزی برا بچه هامون بگیرم. دست نمیرسه. چیزای که بچه هامون میخوان. بخریم... که چه وضعیتیه

  • ناشناس ارسالی در

    پس چرا به ما خوزستانیا نمیدید. ما هم به طرحها احتیاج داریم پس این طر ح مادران شیرده رو فقط برا اوستان های دیگه فعال کردید برا ما خوزستانیا هم فعالش کنید

  • سعیدعالی ارسالی در

    دولت بایدهمه مردم رامثل هم نداند جامعه شناسها این کار رامیکنند وچندشخص رامیبینند ویاازشان سوال میپرسند بعد به کل جامعه نسبت میدهند ومیگند مثلا درامد تمام جامعه اینقدره درصورتی که چنین نیست واین جاست که خیلیها اصلاحساب نشدن وهمین امرباعث نارضایتی اگثرمردم میشود وازسران مملکت هم بیزار میشند پس مغصر دولته که کارشان را سرسری گرفته اند وباعث تمام این بی اعتمادیها انهاهستند مردم دوست دارند دررفاه واسایش باشند وحقشان هم هست چون همین مردم هستند که شماها را به منسب ومقام رساندن به خودتان بیایید وسرسری نگیرید که ادم گرسنه نه دین میشناسد ونه ایمان

  • علیرضاچهارلنگ ممصالح ارسالی در

    سلام
    چرا هر بار در این دولت طرحی گذاشته میشود بعد آن را تغییر داده و باعث دلخوشی مردم و بعد ناامید کردن آنان میشوند.؟؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی