کد مطلب: 31721

قیمت نان | افزایش قیمت نان در تهران | افزایش قیمت نان از فردا

فوری/ قیمت نان سنگک 100 هزارتومان شد ؟ | نان به طور رسمی گران شد + جزئیات

خبر افزایش رسمی قیمت نان توسط دولت رئیسی امروز همه را شوکه کرد. در ادامه جزئیات افزایش 80 هزارتومانی نان سنگک را با هم می خوانیم.

فوری/ قیمت نان سنگک 100 هزارتومان شد ؟ | نان به طور رسمی گران شد + جزئیات

قیمت نان هم مانند قیمت بنزین برای مردم جامعه ایران بسیار مهم است. قیمت نان امسال چند درصد افزایش داشت. خبر مهمی درباره افزایش عجیب قیمت نان در فضای مجازی منتشر شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

افزایش قیمت نان تصویب شد

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره ادعای افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌ها تصریح کرد: سیاست دولت در این خصوص، این است که سهم هزینه نان در معیشت و سفره خانوار پایین بماند. این سهم در ابتدای دولت ۲.۵ درصد بود که اکنون به دو درصد کاهش یافته است. در برخی استان‌ها تقاضای افزایش قیمت داشتند که به شوراهای آرد و نان رفت و مصوب شد اما اگر تخلفی در قیمت و کیفیت ایجاد شود، رسیدگی به آن در حوزه فعالیت وزارت صمت و سازمان تعزیزات است

افزایش عجیب قیمت نان / نان سنگک لاکچری ۱۰۰ هزار تومانی وارد بازار شد

به گفته یک شهروند، یکی از سوپرمارکت‌های آنلاین برای مشتریان خود نان سنگک ۱۰۰ هزار تومانی ارائه کرده است.

یک شهروند با ارسال پیامی از گرانی قیمت نان سنگک در برخی از فروشگاه‌های آنلاین گلایه کرد.

نان به عنوان یکی از مهمترین کالا‌های اساسی و ضروری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و غذای اصلی در سبد خانواده‌ها محسوب می‌شود. اما در برخی از موارد با افزایش بی رویه قیمت آن مواجه می‌شویم.

طبق گفته این شهروند یکی از سوپرمارکت‌های آنلاین برای مشتریان خود نان سنگک ۱۰۰ هزار تومانی ارائه کرده است. این موضوع موجب تعجب و نگرانی ایشان شد و با ارسال تصویری از قیمت نان درخواست رسیدگی کرد.

قیمت نان

تخلف بیش از ۹ هزار نانوایی درباره قیمت نان در تهران ثبت شد

اکوایران : محمد ترکیان سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان تهران تاکید کرد که تعدادی محدود از نانوایی‌ها سهمیه آردشان کسر شده که به دلیل تخلفات آنها بوده است.

 از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه، تخلف ۹هزار و ۱۳۵ نانوایی از بین ۳۵هزار و ۴۰۰ مورد محرز شده است.

محمد ترکیان سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان تهران در نشست خبری اعلام کرد: در ۷ ماهه نخست سال در مجموع ۷۷ هزار و ۱۵۱ مورد بازرسی از واحدهای مختلف در سطح شهر تهران انجام شده است.

او  افزود: از این عدد، ۲۲ هزار و ۶۶۴ مورد تخلف احراز شد که متخلفان ۴۶۰ میلیارد تومان جریمه شدند. به نقل از مهر ترکیان ادامه داد: در حوزه نانوایی‌های سطح شهر، ۳۵ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی انجام شده که تخلف ۹ هزار و ۱۳۵ مورد محرز شده و ۲۹.۶ میلیارد ریال جریمه شدند.

البته گذشته از جریمه نقدی نانوایان، سهمیه آرد آنها هم کم شده است. چهار روز قبل معاون استاندار تهران اعلام کرد که اگر سهمیه آرد نانوایی کسر شده است به دلیل تخلفات آن بوده است. همان زمان به نقل از ایسنا او گفت: سهمیه بندی نان در استان تهران انجام نشده است و فقط تاکید کرد که تعدادی محدود از نانوایی‌ها سهمیه آردشان کسر شده که به دلیل تخلفات آنها بوده است

علت افزایش قیمت نان در خوزستان

رییس اتحادیه نانوایان اهواز، گفت: علت افزایش قیمت نان، همسان سازی بوده است که به دلایلی با تاخیر همراه شده بود.

به دلیل وجود شرایط بد آب و هوایی و سختی کار این همسان سازی در شهر خوزستان به تاخیر افتاده بود و قیمت نان از استان‌های دیگر پایین‌تر بوده است. اما با پیگیری و تصویب کارگروه آرد و نان استان در نهایت همسان سازی انجام شد.

همسان سازی قیمت نان در کشور از خرداد ماه امسال عملیاتی شده است، موضوعی که در خوزستان به تاخیر افتاد و از روز پنجشنبه هفتم دی ماه روند اجرایی را آغاز کرد.

به گفته سید صالح صیوانی، رئیس اتحادیه نانوایان اهواز، با همسان سازی صورت گرفته درباره قیمت نان در این شهر، قیمت نان تافتون و لواش از روز گذشته در خوزستان متناسب با استان‌های دیگر از پنج هزار ریال به شش هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافته است.

به گفته صیوانی به دلیل وجود شرایط بد آب و هوایی و سختی کار این همسان سازی در شهر خوزستان به تاخیر افتاده بود و قیمت نان از استان‌های دیگر پایین‌تر بوده است. اما با پیگیری و تصویب کارگروه آرد و نان استان در نهایت همسان سازی انجام شد.

رئیس اتحادیه نانوا‌های اهواز از افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران خبر داده است و تاکید کرد: «باید به همین نسبت قیمت نان تعیین شود و حمایت از نانوا در کاهش کم فروشی و افزایش کیفیت نان اثرگذار است.»

همچنین در پی این اتفاق که با افزایش قیمت نان همراه بوده است، محسن حویزه، فرماندار شوش، پس از افزایش قیمت نان در شهرستان و متحیر شدن شهروندان، گفت: «سامانه کشوری است و کسی خودسرانه افزایش قیمت نان نداده است. قیمت نان در سامانه مشخص شده و بازرسان تنظیم بازار و فرمانداری نظارت ویژه‌ای در این موضوع دارند.»

پیش از این هم عطااللّه هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه هوشمندسازی در کاهش ضایعات نان تاثیر نداشته است؛ به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: «تا زمانیکه خلا‌ی پر نشود و جامعه هدف مشخص نشود، این روال ادامه دارد. با آزادسازی نرخ آرد و نان، آرد به نرخ آزاد در اختیار نانوا قرار می‌گیرد. از طرفی یارانه مستقیم به مصرف کننده داده می‌شود. این امر باعث می‌شود میزان آرد تخصیصی گندم مصرفی کاهش یابد.»

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با توزیع مستقیم یارانه نان پیش بینی می‌شود. ضایعات و دور ریز نان ۱۵ درصد کاهش یابد.

منبع: رکنا
آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    بد

  • علی ارسالی در

    نون سنگک ۵ هزار تومنش کردند هیچ کسی هم اعتراضی نکرد مشخصه نه معترضی هست و نه بازرسی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ایاما نانوایان در این کشور از تورم مثتثنا هستیم یا خرج مخارج نداریم که باید درامد ثابت سالانه داشته باشیم ما ایرانی نیستیم رضایتدخانواده بزرگ نانوایان مهم نیست اه وناله خانواده های نانوایان وکارگران نانوایی مهم نیستد که چند سال است به دنبال تورم می دوند تا کنون این نانوایان بودند که به دولت سوبسید میداده ونان رایگان به مردم میفروخت نه دولت

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی