کد مطلب: 31719

بهمن موتور | بخشنامه بهمن موتور | ثبت نام بهمن موتور | بهمن موتور چیست

ثبت نام بهمن موتور با تخفیف باورنکردنی ویژه نوروز آغاز شد | از فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ با تحویل فوری و بدون قرعه کشی جا نمانید​

ثبت نام فروش ویژه بهمن موتور با شرایط جدید بدون قرعه کشی آغاز شد.

ثبت نام بهمن موتور با تخفیف باورنکردنی ویژه نوروز آغاز شد | از فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ با تحویل فوری و بدون قرعه کشی جا نمانید​

خبرنگار شکیبا بقال زاده: محصولات شرکت بهمن موتور متقاضیان زیادی در ایران دارد. دور جدید ثبت نام بهمن موتور بزودی آغاز خواهد شد. خودروهای بهمن موتور قیمت های مختلفی دارد.طرح جایگزینی خودرو فرسوده با پنج محصول بهمن موتور با شرایط عالی بزودی آغاز خواهد شد.

فروش فوری بهمن موتور بدون قرعه کشی

طرح تبدیل حواله خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ به خودرو ریسپکت ۲ (ظرفیت محدود) فراهم شد.

متقاضیان می توانند از ساعت 10 صبح سه شنبه 24 بهمن ماه تا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت بهمن موتور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

گروه بهمن بعد از معرفی و عرضه کراس‌اوورهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم، در پاییز ۱۴۰۰ خبر از تولید یک خودرو سدان داد. محصول جدید بهمن موتور که در ایران ریسپکت (Respect به معنی احترام) نام گرفته، مونتاژ چینی کُووین شواندو (Cowin Xuandu) است و روی پلتفرم مشترکی با چری آریزو ۵ و چری آریزو ۶ تولید شده. ریسپکت برای اولین بار در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد و ظاهر به‌روز و آپشن‌های قابل قبول آن توانست نظرها را به سمت این خودرو جلب کند.

بهمن موتور

داخل ریسپکت پرایم بهمن موتور

ممکن است در بحث ظاهر بیرونی خودرو اختلاف نظرهایی میان موافقان و مخالفان وجود داشته باشد اما بعید میدانم کسی بتواند به طراحی داخلی ریسپکت ایرادی وارد کند؛ صندلی‌های اسپرت یکپارچه جلویی با دربرگیرندگی مناسب، حس بسیار خوبی به انسان منتقل می‌کنند و حجم‌دهی جالب قسمت‌های مختلف داشبورد نیز بر جذابیت‌های اتاق افزوده‌اند. از دیگر نکات جالب توجه کابین ریسپکت می‌توان به مواردی مثل فرمان D شکل و دریچه‌های خلاقانه تهویه اشاره نمود که در مجموع شکل و شمایل هیجان‌انگیزی پیش رویمان قرار داده‌اند. نشانگرهای پشت‌آمپر نیز حالتی نیمه دیجیتال دارند و تلفیق این قضیه با نمایشگر عریض مرکزی و انبوهی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی احساس مواجهه با یک خودرو مدرن و امروزی را در ذهن تداعی میکند.

از لحاظ کیفیت و فضای داخل (و صندوق) می‌توان ریسپکت را با برادرش یعنی آریزو 5 مقایسه نمود که اگر روی آن خودرو شناخت داشته باشید متوجه میشوید که اوضاع این یکی هم به نسبت قیمت و کلاس بدنه راضی‌کننده است. تازه ریسپکت از نظر فاصله محوری شرایط بهتری دارد که به جای پای بیشتر در ردیف عقب منتهی شده. نکته دیگر اینکه بدلیل خطوط نسبتاً اتوکشیده بدنه دید پیرامونی کافی است و با توجه به ارگونومی قابل‌قبول ادوات، میزان تسلط بر خودرو مناسب به نظر می‌رسد.

بهمن موتور

طراحی ریسپکت پرایم بهمن موتور

بهمن ریسپکت طراحی جذاب و جوان‌پسندانه‌ای دارد که شاید در نگاه اول از نظر هارمونی به پای آریزو 5 نرسد اما با اِلمان‌های اسپرت بیشتر، قادر است طرفدارن خاص خودش را بدست آورد. در قسمت دماغه شاهد یک جلوپنجره عریض هستیم که تا قسمت پایین سپر امتداد یافته و ترکیب این بخش با چراغ‌های عصبانی، دی‌لایت‌های مدرن، کاپوت برجسته و خطوط شکسته بکار رفته ظاهری جسور و خشن را پدید آورده‌اند. در نیم‌رخ هم خطوطی ساده اما شیک و منطقی ترسیم شده‌اند که ظاهری باوقار به خودرو بخشیده‌اند؛ ضمناً رینگ‌های جذاب 17 اینچی اجازه نمی‌دهند که سادگی بخش کنای، جلوه‌ای کسالت‌آور داشته باشد.

بهمن موتور

اما با رسیدن به نمای پشت سر اوضاع مقداری سلیقه‌ای می‌شود. در این بخش چراغ‌های کشیده و باریک خودرو با فرم متفاوتشان حسابی خودنمایی می‌کنند و دیفیوزر عقب تاحدودی طراحی اسپرت دماغه را به یادمان می‌آورد؛ ولی فضای خالی بزرگی در این قسمت ایجاد شده که مقداری از جذابیت‌های ظاهری ماشین را خدشه‌دار نموده است و این مورد حداقل با سلیقه شخصی من جور در نمی‌آید. با این حال در یک جمع‌بندی کلی میتوان ریسپکت گروه بهمن را خودرویی خوش‌قیافه و خاص توصیف نمود؛ بخصوص که رقیب مستقیم این محصول یعنی آریزو 5 با توجه به حضور طولانی‌تر در بازار اندکی تکراری شده و دیگر مورد توجه افراد تنوع‌طلب قرار نخواهد گرفت. راستی نکته جالب دیگر روئیت لوگو جدید گروه بهمن بود که به نظرم آن هم شیک و جالب از کار درآمده است.

بهمن موتور

مزایا و معایب

+ ظاهر مدرن

+ آپشن‌های بیشتر از رقبا

ریسپکت بهمن موتور روی پلتفرم یکسانی با آریزو ۵ و آریزو ۶ چری ساخته شده و به همین خاطر مشخصات فنی مشابهی با این خودروها دارد. البته قدرت و گشتاور محصول جدید بهمن مقداری از رقبا بیشتر است.

یک موتور توربو ۱۵۴ اسب بخاری زیر کاپوت ریسپکت قرار گرفته و گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی، قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

بهمن موتور

یکی از مزیت‌های ریسپکت نسبت به رقبا، مواردی است که در فهرست آپشن‌ها و امکاناتش دیده می‌شود و شامل دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی راننده، صندلی‌های گرم‌شونده جلو و ۲ کیسه هوای پرده‌ای است.

زیر کاپوت ریسپکت بهمن یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر با استاندارد آلایندگی یورو 6 قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 154 اسب‌بخار قدرت (دور موتور 5500) و 210 نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور 1750 الی 4000) تولید نماید. این نیرو توسط یک جعبه‌نده CVT با قابلیت شبیه‌سازی 9 سرعت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا همه چیز مشابه با آریزو 5 جدید و آریزو 6 باشد. با توجه به این شباهت‌ها می‌توان حدس زد که عملکرد فنی خودرو نیز تا حد زیادی به رقبای مورد اشاره نزدیک است.

از دیگر مشخصات ریسپکت می‌توان به وجود فرمان برقی، سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی (مولتی‌لینک) برای عقب و ترمزهای چهارچرخ دیسکی اشاره نمود. مصرف سوخت هم برای رانندگی در شرایط ترکیبی 7.5 لیتر (در هر صد کیلومتر) عنوان شده که عدد متوسطی برای یک خودرو امروزی به حساب می‌آید. همچنین باید در نظر داشت که ریسپکت همچون سایر رقبای توربوشارژر موجود در بازار، نیاز به بنزین با کیفیت بالاتر و دقت بیشتر در سرویس و نگهداری دارد.

بهمن موتور

نتیجه تست شتاب ریسپکت بهمن موتور در خودروبانک

حداکثر سرعت

190 کیلومتر در ساعت

وزن

1408 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4670 طول - 1825 عرض - 1483 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2700 میلیمتر

بهمن موتور

رقبای ریسپکت پرایم بهمن موتور در بازار

گروه بهمن اعلام کرده قصد دارد ریسپکت را با قیمتی رقابتی، پایین از امثال آریزو 6 یا حتی 5 جدید به بازار عرضه کند که در صورت تحقق این امر می‌توان امیدوار بود این خودرو به موفقیت خوبی دست یابد. در واقع استفاده از پلتفرم مشترک و پیشرانه و گیربکس مشابه باعث شده انتخاب میان این خودروها وابستگی زیادی به قیمت‌شان داشته باشد و طبیعتاً شانس ماشین ارزان‌تر بالاتر خواهد بود.

با این حال باید در نظر داشت که آریزو 5 و 6 بواسطه حضور طولانی‌تر در بازار به نوعی شناخته شده‌تر هستند؛ هرچند در طرف مقابل گروه بهمن بدلیل سابقه تولید خودروهای باکیفتی نظیر مزدا 3 و گستردگی مناسب نمایندگی‌های خدماتی می‌تواند به نوعی برای محصول جدیدش ریش گرو بگذارد و ناشناخته بودن برند را تاحدودی جبران کند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی